Toon posts:

[Vista] 'Systeem' bevriest regelmatig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe systeem, als eerste even de specs:

Asus p5n-e sli
1x Asus Geforce 9600 GT 512mb
1x western digital s-ata schijf
1x samsung dvd brander
2x1 gb kingston ddr2
430 watt voeding
Vista sp1

Het probleem is dat de pc regelmatig bevriest, zonder enige aanleiding slaat hij gewoon vast. Dit lijkt vooral te gebeuren als ik gewoon in vista zelf bezig ben(bijv. internet/msn e.d.). Het rare is dat als ik bijvoorbeeld Crysis aan het spelen bent het systeem veel minder vaak vast loopt. Ik heb zelf het idee dat dit door een driver error o.i.d. zou kunnen komen aangezien ik tijdens het installeren van vista en andere software geen vastlopers heb gehad.

Hebben jullie tips of misschien wel een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,

Jeroen

Verwijderd

Al eens zitten kijken in je systeemlogs of er iets speciaals staat? :+

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
toen ik dit had bleek dat de HDD aan het doodgaan was. is maar een van de vele mogelijke oorzaken, maar houd er een beetje rekening mee :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:58:

Hebben jullie tips of misschien wel een mogelijke oplossing voor dit probleem?
We gaan er dan wel vanuit dat je zelf ook al wat moeite doet om mogelijke oorzaken te vinden :)
Zoals je in de aanmeldingsvoorwaarden hebt kunnen lezen is dat één van de vereisten voor een goede topicstart, eveneens dat je in ieder geval zegt wat je zelf al gedaan hebt, zodat we elkaars tijd niet hoeven te verspillen aan zaken die al afgekaart zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:45:
[...]

We gaan er dan wel vanuit dat je zelf ook al wat moeite doet om mogelijke oorzaken te vinden :)
Zoals je in de aanmeldingsvoorwaarden hebt kunnen lezen is dat één van de vereisten voor een goede topicstart, eveneens dat je in ieder geval zegt wat je zelf al gedaan hebt, zodat we elkaars tijd niet hoeven te verspillen aan zaken die al afgekaart zijn.
Als ik zou weten waar ik moet beginnen zou ik wel wat hebben gedaan, gezien de pc zonder foutmeldingen e.d. vastloopt weet ik het ook niet. Misschien dat iemand het hier bekend voor komt. Wat ik tot nu toe heb gedaan is vista helemaal up to date maken, video kaart ook nieuwste drivers

Verwijderd

Topicstarter
Even een kick, ik heb ondertussen een andere schijf erin gezet en de pc opnieuw geinstalleerd, alleen nog steeds hetzelfde probleem.

In de logboeken (rechtermuis op computer --> beheren?) kan ik ook niks vinden. Wie heeft nog tips waar de fout mogelijk zou kunnen zitten?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ken het probleem ook alleen de oplossing ook nog niet gevonden voor Vista. Soms lijkt het zo erg alsof het vastgelopen is, dan ineens komt het weer tot leven.
Vooral bij b.v. het spel GRID van Codemasters (ja patch 1.1 en nieuwste ATI 8.6 staan al geinstalled) krijg ik een enorme "lag" van 1 beeld p/s. Maar soms ook gewoon op de desktop als ik bezig ben. Drivers zijn up2date, auto patches / update staan aan dus dat moet goed zijn , maar helaas. Verder geen overbodige software geinstalleerd buiten de viruskiller (zelfs uit lost het niet op) dus ik heb ook zo iets van wat is het dan wel...

Mijn spec's

Giga byte p35c-ds3r
E8400 op stock snelheid met Artic plus erop
4 gb Corsair mem pc6400
MSI-3870X2
500 Gb Samsung SATA HD

Atari 4 ff'r 😊

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=control+scrolllock debug]

dat moet je in ieder geval een aanzet geven zodat je iets meer kan achterhalen wat een mogelijke oorzaak kan zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1