Geen internetverbinding meer na chatten via java applet

Pagina: 1
Acties:

• DNL
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een uitermate vreemd en vevelend probleem en ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen?!

Als ik via de chatsite, chatten.nl (die gebuik maakt van de Java Applet MonkIRC) wil chatten dan verlies ik na de eerste zin getyped te hebben mijn internetverbinding. Dit gebeurd zowel in Opera 9.5, Firefox3 en IE7.
Pas na een herstart van mijn systeem heb ik weer verbinding.

Dit alles vind plaats op een systeem met een Asus p5k moederbord, Intel C2D 6550, 2GB ddr 800, WD raptor 74 GB, Hitachi deskstar 250 GB, Creative soundvlaster Audigy ZS en een geforce 7950 GT Videokaart.

Om eventuele fouten in mijn systeem uit te sluiten heb ik een verse windows xp sp2 installatie uitgevoerd en uiteraard daarbij ook de nieuwste drivers en java versie geinstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan. :( Uiteraard heb ik ook uitgebreid op google naar een eventuele oplossing gezocht maar kon daar niets nuttigs vinden. Ik zit dan ook met mijn handen in mijn har en hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen...

(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd

Verwijderd

Oplossing = niet meer chatten? :P

Er staat niks vreemds ingesteld in de router? Andere sites waar gebruik wordt gemaakt van Java doen het wel gewoon? Ondervind je het ook met andere computers via hetzelfde netwerk?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als een applicatie dat bij mijn computer doet gebruik ik hem gewoon niet meer... heb je hier ook last van bij andere java applicaties?

Vicariously I live while the whole world dies

• DNL
Andere java aplicaties werken gewoon goed en heb de instellingen van de router gereset. Het probleem blijft echter bestaan. Ik snap echt niet hoe het kan dat een java app mijn hele internet verbinding kan beinvloeden?! Mal/spyware en virusen zijn door de nieuwe install zga uitgesloten evenals softwarematige conflicten door verouderde versie of drivers...ik zou het dus verder echt niet weten ...........:( is er een manier om een soort error console te openen van java om zo meer inzicht in het probleem te krijgen ofzo?!

(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Blijkbaar komen er teveel TCP/IP connecties (zou erg brak zijn). Ipv herstarten, volstaat het niet om je netwerkkaart/verbinding uit te schakelen en weer in te schakelen?

• DNL
[img=http://img165.imageshack.us/img165/5529/37289275ob2.th.jpg]

Disable gaat niet en als ik op repair klik krijg ik bonvenstaande error....

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:32
KIjk eens rond op joun Router. Sommige hebben Routers hebben wel ergens iets staan wat er allemaal gebeurt is. En btw: Wat ik ook zo handig vind van Microsoft: Contact the person who manages your network if you still have problems. _/-\o_

• DNL
:S

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 21:11

painkill

Pain(k)(ill)

Tankbuster schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:07:
En btw: Wat ik ook zo handig vind van Microsoft: Contact the person who manages your network if you still have problems. _/-\o_
Inderdaad, deze boodschap is alleen handig bij bedrijven, maar bedrijven kopen de business edities :p

Mijn SNES verzameling!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 21:11

painkill

Pain(k)(ill)

En verder ben ik het een met Exorcist, je modem/router krijgt teveel verbindingen en stopt ermee, misschien dat hij verkeerd ingestelt staat, of je heb een bijna kapotte router/modem, die zichzelf niet meer kan herstellen.

Ik zou een mailtje naar je ISP(waar je je internet vandaan haalt) sturen, als je daar tenminste de router/moden vandaan hebt.

Mijn SNES verzameling!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

painkill schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:09:
En verder ben ik het een met Exorcist, je modem/router krijgt teveel verbindingen en stopt ermee, misschien dat hij verkeerd ingestelt staat, of je heb een bijna kapotte router/modem, die zichzelf niet meer kan herstellen.

Ik zou een mailtje naar je ISP(waar je je internet vandaan haalt) sturen, als je daar tenminste de router/moden vandaan hebt.
Die lachen je regelrecht uit, hij heeft het immers alleen bij die ene chat applicatie. Blijkbaar klopt die applicatie gewoon niet.

Vicariously I live while the whole world dies

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

painkill schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:09:
En verder ben ik het een met Exorcist, je modem/router krijgt teveel verbindingen en stopt ermee,
Teveel verbindingen? :? Hoeveel verbindingen worden er in totaal opgezet volgens jou als je gaat IRCen? Maar 1! Dit lijkt me dus ook niet de oorzaak.

• DNL
hmz, ik begin te geloven, dat het probleem zws bij de router ligt. De router is namelijk na de "crash"ook niet meer te bereiken via de web app. Ik zal vanavond wel eens de pc direct op de modem aansluiten en kijken wat er gebeurt.

Als iemand ondertussen nog andere suggesties heeft dan hoor ik dat natuurlijk nog graag!

Edit: Inmiddels zonder de router getest en probleem blijft bestaan. :( Ik heb in de source van de pagina gekeken en het gaat om deze app:

<applet name="MonkIRC" class="MonkIRC" width="522" height="495" archive="MonkIRC.2.3.2.9.jar" cabbase="MonkIRC.2.3.2.9.cab" codebase="http://chat.chatten.nl/chatten/" code="MonkIRC.chat.class">
<param name="nick" value="miekjuh19">
<param name="room" value="lesbochat">
<param name="port" value="7666">
<param name="host" value="chat.chatten.nl">
<param name="Ident" value="1533371">
<param name="RealName" value="Female">
<param name="profileLink" value="http://www.chatten.nl/profile.php?name=">
<param name="profileLinkID" value="http://www.chatten.nl/profile.php?id=">
<param name="afterProfileLink" value="">
<param name="Option1Link" value="http://www.chatten.nl/messenger.php?page=send&target_name=">
<param name="Option1LinkID" value="http://www.chatten.nl/messenger.php?target_id=">
<param name="afterOption1Link" value="">
<param name="ClickProfile" value="">
<param name="ignores" value="">
<param name="infoURL" value="">
<param name="PrivateWins" value="true">
<param name="InitiatePrivateWins" value="true">
<param name="PrivateWinNotice" value="false">
<param name="AllowBlock" value="true">
<param name="Icus" value="true">
<param name="WelcomeMsg" value="Welkom miekjuh19! - Ingelogd op dinsdag 1 juli 2008 @ 09:40:51">
<param name="helpURL" value="">
<param name="menuFile" value="menu.dat">
<param name="appletTextFile" value="appletText.dat">
<param name="ServerMessageFile" value="ServerMsg.dat">
<param name="Option2LinkID" value="">
<param name="afterOption2Link" value="">
<param name="PrivFrom" value="buddies">
<param name="buddies" value="">
<param name="settingsOnStart" value="false">
<param name="rawversion" value="false">
<param name="TextButtons" value="Connect,Disconnect,Cancel,Help">
<param name="ColorButtons" value="254,241,225,51,51,51">
<param name="ColorMale" value="35,162,249,255,255,255">
<param name="ColorFemale" value="255,77,162,255,255,255">
<param name="Voi" value="true">
<param name="FontButtons" value="Verdana,false,13">
<param name="logoPanelColor" value="204,204,204">
<param name="logoPanelWidth" value="0">
<param name="logoURL" value="">
<param name="logoTop" value="0">
<param name="logoLeft" value="0">
<param name="SettingScreenBG" value="254,241,225">
<param name="ColorTextfieldBG" value="204,204,204">
<param name="ColorTextfieldFG" value="0,0,0">
<param name="FontTextfields" value="Verdana,false,13">
<param name="ColorLabelFG" value="0,0,0">
<param name="FontLabel" value="Verdana,false,13">
<param name="ChatScreenBG" value="247,247,247">
<param name="UnderTopicBG" value="239,239,239">
<param name="TopicBG" value="239,239,239">
<param name="TopicFG" value="51,51,51">
<param name="FontTopic" value="Verdana,false,13">
<param name="InputBG" value="255,255,255">
<param name="InputFG" value="0,0,0">
<param name="FontInput" value="Verdana,false,13">
<param name="ListBG" value="255,255,255">
<param name="ListFG" value="0,0,0">
<param name="FontList" value="Verdana,false,13">
<param name="ChatpanelBG" value="255,255,255">
<param name="FontChatpanel" value="Verdana,false,13">
<param name="NickColor" value="0,0,0">
<param name="NickListWidth" value="100">
<param name="TopButtons" value="0">
<param name="TButtonsTop" value="0">
<param name="TButtonsLeft" value="0">
<param name="TButtonsHeight" value="0">
<param name="URL" value="0,0,0,0">
<param name="ControlButtons" value="">
<param name="CButtonsTop" value="0">
<param name="CButtonsLeft" value="0">
<param name="CButtonsHeight" value="0">
<param name="Send" value="0,0,0,0">
<param name="Disconnect" value="0,0,0,0">
<param name="Settings" value="0,0,0,0">
<param name="Block" value="15,36,21,17">
<param name="Private" value="15,88,21,19">
<param name="Whois" value="0,0,0,0">
<param name="NickChange" value="false">
<param name="ChannelChange" value="false">
<param name="NickField" value="false">
<param name="RoomField" value="false">
<param name="ServerPortField" value="false">
<param name="displayWelcomLine" value="false">
<param name="tabOnNextLine" value="false">
<param name="IgnoreMOTD" value="false">
<param name="IgnoreServerMsg" value="true">
<param name="IgnoreChannelMembers" value="true">
<param name="listAllow" value="false">
<param name="appletVersionLine" value="false">
<param name="icons" value=":holland: holland.gif :ball: ball.gif :clap: clap.gif :loser: loser.gif :borat: borat.gif :coffee: coffee.gif :/ grmbll.gif xd xd.gif :fart: yelling.gif ^_^ happy.gif :sm: happy.gif :proud: proud.gif :gd: proud.gif :(( shy.gif :ohshit: ohshit.gif :smo: smoke.gif (ci) smoke.gif :soccer: football.gif >:) devil.gif :-) smile.gif :) smile.gif ;) wink.gif ;-) wink.gif :-o shocked.gif :o shocked.gif o_o shocked.gif :-x cranky.gif :x cranky.gif ^o) ehm.gif ;p tonguewink.gif ;-p tonguewink.gif :-p tongue.gif :p tongue.gif (a) angel.gif :bag: bagoverthehead.gif :bie: beer.gif (b) beer.gif :bday: birthday.gif :$ blush.gif :brush: brush.gif :byesad: byesad.gif :bye: byesmile.gif :caress: caress.gif :chick: chick.gif :chin: chinese.gif (d) cocktail.gif :s confused.gif :cool: cool.gif (h) cool.gif :'( crying.gif :dance: dance.gif :drool: drool.gif :') emo.gif :f flower.gif (f) flower.gif :@ frown.gif :d grin.gif :bur: hamburger.gif :hand: hand.gif (l) heart.gif :heartbeat: heartbeat.gif :huh: huh.gif :? huh.gif (i) idea.gif (k) kiss.gif :lol: lol.gif (8) music.gif :nerd: nerd.gif 8) nerd.gif :nervous: nervous.gif :no: no.gif (^) pie.gif (pi) pizza.gif :cops: police.gif (y) rules.gif :run: runaway.gif :( sad.gif :zzz: sleeping.gif ?:) sly.gif :tup: thumbsup.gif :tdown: thumbsdown.gif :tweak: tweak.gif :wha: wha.gif :whip: whip.gif :wind: wind.gif :| wtf.gif :yes: yes.gif ^^ uphere.gif">
</applet>

[ Voor 90% gewijzigd door DNL op 01-07-2008 09:57 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

lol @ smilies :) enfin...
reiplrecordz schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:17:

Edit: Inmiddels zonder de router getest en probleem blijft bestaan. :(
Ah ok, dan ligt het dus sowieso aan je pc. Kort samengevat kun je dus niet meer internetten zodra je 1 zin via die applet hebt getypt op IRC. Correct?

In hoeverre is je internetverbinding weg? Kun je je IP-adres dan nog vrijgeven en vernieuwen? Kun je nog pingen? Tracerouten? Heb je Java al geherinstalleerd? (http://www.java.com/)

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:33
Ik heb ditzelfde vreemde probleem bij dezelfde website. Niets lijkt te werken.

Nu is het niet zo dat die site zo belangrijk is, maar het is wel een heel opvallend probleem wat ik alleen daar heb. M'n hele verbinding valt weg zodra een chatroom join en alleen een reset helpt om deze te herstellen. :?
Pagina: 1