Toon posts:

draadloos verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij heeft problemen met zijn internet. Het internet is ontzettend traag in zijn verbinding. Dit probleem is alleen maar met de draadloze verbinding. Dit was altijd goed.
De verbinding sterkte zit meestal op 60% maar dat is altijd al zo geweest. Ik heb al een nieuwe router geinstalleerd en een nieuwe draadloze netwerk kaart. (router is nu een linksys wrt54g en de netwerk kaart is een conceptronic) Maar dit verhelpt het probleem niet.
Als ik een netwerk kabel uitleg dan doet alles goed.
Nu weet ik wel dat hij nog wel met internet explorer 6 werkt ik weet niet of dat het probleem is maar het is dus raar dat hij het met de kabel wel goed doet
Bij de draadloze verbinding valt de snelheid terug naar 36mb/s en dan heb ik de router nogeneens ingesteld met een wep beveiliging.
Wie heeft er mischien een antwoord op.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat versta je onder 'ontzettend traag'?

En verder is het normaal dat je snelheid op 36Mb/s zit bij een signaalsterkte van circa 60%.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
nou met ontzettend traag bedoel ik dat als ik wat download dat het 30kb/s is en dat als ik een website inlaat zoals tweakers bijvoorbeeld hij daar wel 40 to 50 seconden over doet. En als ik bijvoorbeeld een webpagina laat als abnamro of zo dan laat hij de pagina niet helmaal in.
Met kabel doet alles het wel.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:03:
nou met ontzettend traag bedoel ik dat als ik wat download dat het 30kb/s is en dat als ik een website inlaat zoals tweakers bijvoorbeeld hij daar wel 40 to 50 seconden over doet. En als ik bijvoorbeeld een webpagina laat als abnamro of zo dan laat hij de pagina niet helmaal in.
Met kabel doet alles het wel.
Grote kans dat er buren op hetzelfde kanaal opereren. Dat stoort dus geweldig altijd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 28-06-2008 11:10 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Grote kans dat er buren op hetzelfde kanaal opereren. Dat stoort dus geweldig altijd. ;)
nou dat heb ik dus ook al geprobeerd om de router op een ander kanaal te laten opereren. Maar dat geeft dus het zelfde resultaat.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Ik zou eens kijken naar je adapter ipv je router..

Homey — Critics are those without skills to create.

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:57:
...en dan heb ik de router nogeneens ingesteld met een wep beveiliging.
Als je geen beveiliging aan hebt staan, is de kans dat de buren meeliften behoorlijk aanwezig... Dan kan het traag worden ja.. Kanaal wisselen helpt dan ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:18:
Ik zou eens kijken naar je adapter ipv je router..
hoe bedoel je? ik heb al een nieuwe adapter geprobeerd. Er zat eerst een usb stick in die had het zelfde probleem. Nu heb ik een pci kaart geinstalleerd die heeft ook het zelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
basz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:18:
[...]

Als je geen beveiliging aan hebt staan, is de kans dat de buren meeliften behoorlijk aanwezig... Dan kan het traag worden ja.. Kanaal wisselen helpt dan ook niet.
Ja maar met beveiliging blijft het probleem ook. En er zijn in de wijk waar de pc staat niet veel mensen met draadloze verbindingen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:21:
[...]

Ja maar met beveiliging blijft het probleem ook. En er zijn in de wijk waar de pc staat niet veel mensen met draadloze verbindingen.
Dat sluit nog niet uit dat het niet zal gebeuren.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de router verbind met een lange kabel en de router vlak bij de pc zet, dan is de verbinding perfect. Dus is er een manier om de signaal te versterken of zo

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:04:
Als ik de router verbind met een lange kabel en de router vlak bij de pc zet, dan is de verbinding perfect. Dus is er een manier om de signaal te versterken of zo
Je zou een andere firmware in je WRT54G kunnen flashen zoals Tomato waarmee je de zendsterkte kunt verhogen. (Let wel: meer zendvermogen betekent niet automatisch een betere signaalskwaliteit)

Goedkoop bellen via VoIP

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
MensionXL schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:01:
[...]

Je zou een andere firmware in je WRT54G kunnen flashen zoals Tomato waarmee je de zendsterkte kunt verhogen. (Let wel: meer zendvermogen betekent niet automatisch een betere signaalskwaliteit)
Als ie die WRT54G onlangs heeft gekocht heeft ie vermoedelijk V7 (iig V5 of hoger, aka, de kutdingen). Dan hoop ik dat ie een GL heeft. Maar goed, in hoeverre een FW upgrade nu echt functioneel nut heeft.. dat zal weinig impact hebben op dit probleem.

Zendmogen omhoog zetten heeft ws weinig nut, de ontvanger stuurt niet ineens ook harder terug..

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst allemaal bedankt voor de hulp. Ik ben maar even met de router in mijn hand een beetje aan het rondlopen geweest in de gang en wat blijkt 1 lullig metertje lager hangen en ik heb 98% bereik.

Wat een lullig metertje al niet kan doen :P

Maar goed zoals gezegt bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1