Vast extern IP

Pagina: 1
Acties:

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:13
Hallo,

Ik zit bij Belgacom (België). Ik zou graag een CSS-servertje willen draaien (Counter Strike Source). Ik heb dus even wat research gedaan, en heb intussen een server draaien die kan bezocht worden door men huidig IP-adres. Ik heb jammer genoeg een dynamisch IP-adres, wat ook wel voordelen heeft. Ik weet dat er voor een gewone webserver een service als no-ip, dyndns, ... kan gebruikt worden. Maar ik vrees ervoor dat een gewoon IP echter niet zal te vinden zijn? Ik heb ook al geprobeerd mijn no-ip domein te nemen en dan de poort voor CSS erachter, maar dat keurt CSS niet goed, geen goed IP zegt ie direct. Is er nu toch een mogelijkheid dat ik wel een vast IP kan krijgen?

Groetjes,
Lorduh

• HiepHoi82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47
Volgens mij is een vast ip wel aan te vragen. Alleen is het niet gratis. Uit mijn hoofd vragen ze daar 25 euro p/maand voor bij Belgacom.

Verwijderd

Gaat een belgacom accountje wel genoeg upload snelheid hebben om een server te draaien?
Servertje van 12 à 16 man bijvoorbeeld?

• Lorduh
JA, dat doet het. Ik zat er gisteren met 11man op en het draaide perfect... Weet niemadn waar ik evt. gewoon van iemand een vast IP kan krijgen en waar ik dan evt. gewoon zelf telkens mjin dynamisch IP moet ingeven?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:13
Dan moet je dus no-ip of dyndns gebruiken.

Je kunt niet van iemand een ip-adres krijgen die je ergens anders heen kunt laten wijzen. Daar is DNS voor uitgevonden.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan niet 'van iemand' een vast IP adres krijgen. Alleen jouw internet provider kan je een vast IP adres toewijzen.

Wat je wel kunt doen is een domein naam naar jouw IP adres laten verwijzen en deze gewoon heel regelmatig updaten. Diensten als DynDNS kunnen dit (gratis) voor je doen. Maar dan krijg je dus een domein naam zoals <jouw naam>.dyndns.org. Als je echt een IP adres nodig hebt dan gaat dat dus niet werken. Maar volgens mij heeft CSS er geen moeite mee om op hostname verbinding te maken dus dat zou geen probleem moeten zijn.

• Lorduh
CSS accepteer inderdaad z'n domein. Maar wat zie ik, hij neemt het IP achter de host als IP om in je faovrits te zetten. Dus, de volgende keer dat men IP veranderd, werkt het ook niet meer...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lorduh schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:58:
CSS accepteer inderdaad z'n domein. Maar wat zie ik, hij neemt het IP achter de host als IP om in je faovrits te zetten. Dus, de volgende keer dat men IP veranderd, werkt het ook niet meer...
Gewoon contact opnemen met Belgacom en vragen wat een vast IP-adres kost. Gratis ga je het niet krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lorduh schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:58:
Dat is wel erg knullig van CSS dan. Het hele idee achter domein namen is juist zodat we geen IP adressen hoeven te onthouden. Misschien een idee om de makers van CSS hier eens over te mailen?

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
commerciële Belgacom accounts hebben een dynamic IP, iets wat bij vele internet providers zo is. Vast IP accounts zijn vaak idd veel duurder (professionele accounts) of zijn een van de hogere abbonementsformules.

Dynamic IP wil darintegen niet zeggen dat hij om de haverklap verandert. Ik weet niet hoe ADSL het doet, maar Telenet heeft ook dynamic IPs, maar zolang ik mijn modem niet uitschakel blijf ik mijn zelfde IP behouden, heb nu al maanden hetzelfde IP.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kan je in de config van je CSS server niet instellen dattie een hostname als extern adres heeft ipv een IP adres?
En btw, als je een router tussen je modem en netwerk gooit zou die toch het IP vast moeten houden tot je de router reboot?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
McKaamos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:29:
En btw, als je een router tussen je modem en netwerk gooit zou die toch het IP vast moeten houden tot je de router reboot?
Belgacom doet om de 36 uur een disconnect om dit te vermijden. Je kan dus maximaal 36 uur hetzelfde IP-adres behouden.

Wil je toch een vast IP-adres, dan moet je de Belgacom I-Office Option nemen. Dit kost je 25 euro per maand + 21% BTW.
Pagina: 1