Toon posts:

Leaseweb ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag hier nog geen topic over (behalve een van 2001) dus bij deze:

Hier kun je je ervaringen die je met Leaseweb hebt posten.

Ik begin:

Ik huur sinds vorige maand een dedicated server bij leaseweb waar ik momenteel een Call of Duty 4 gameserver op draai. Een paar dagen van te voren kreeg ik die afgeleverd terwijl het contract pas begin volgende maand in zou gaan, die kreeg ik dus gratis, dat is mooi meegenomen. De prijs was ook erg laag (52 euro per maand). Op mijn gameserver is de connectie goed (ik zit ongeveer 100 kilometer van leaseweb vandaan en mijn ping zit rond de 35). Verder zijn er geen noemenswaardige problemen ingame, behalve wat lag af en toe, daar moet ik nog over mailen. Toen ik punkbuster niet volgens de beschrijving kon instaleren (nadat ik ook op fora gevraagd had) heeft leaseweb dat ook voor mij gedaan.

Nu de minpunten van af een maand geleden tot vandaag:

Toen ik een klein bestandje op de server probeerde te zetten lukte dat prima. Vervolgens probeerde ik een groter bestand, waarop ik de connectie met mijn server verloor. Reconnecten werkte niet en met VNC kwam ik er ook niet meer in, rebooten maakte ook geen verschil. Vervolgens mailen naar leaseweb, krijg ik mail terug: de switch van de server is kapot (dit gebeurde dus direct de eerste keer nadat ik wat files probeerde te uploaden). Goed, kan gebeuren, de switch is kosteloos vervangen en ik heb daarna ook geen problemen meer gehad met uploaden.

Vervolgens probeer ik een mod op mijn server te instaleren, ook weer precies via de beschrijving gedaan, geen geluk. Ik weer mailen naar leaseweb, zeggen ze: 'dit willen wij uitzoeken tegen een akkoord voor € 24,75 per kwartier.' Dat vond ik wel raar, want ik instaleerde het exact via de beschrijving van de mod. Ik heb op fora opnieuw om hulp gevraagd, geen succes, ik heb alles nagekeken en kon niets vinden wat de error op kon leveren. Zelfs de maker van de mod heb ik in de server laten kijken maar die kon ook niks vinden. Dus ik opnieuw mailen naar leaseweb maar die hielden vol dat ze het alleen tegen € 24,75 per kwartier wilde uitzoeken. Dat is heel grappig als ze dan na 2 uur besluiten dat ze het niet weten, ben ik € 200 lichter. Dit was 'niet te garanderen' aldus Leaseweb. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat ze eventjes een blik zouden werpen in de server om te zien wat het is, dit heeft het probleem uiteindelijk opgelost, hoewel ik nog steeds geen idee heb wat er nou precies fout was. Dit is tot nu toe het grootste probleem wat ik met leaseweb gehad heb. Natuurlijk ben ik er blij mee dat ze eventjes een blik in de server geworpen hebben, maar de mod had natuurlijk gewoon in een keer moeten werken als je het volgens de beschrijving op zet, vooral als de maker niet eens kan vinden wat er fout is.

Hiernaast staat er op de website van leaseweb dat ze 24/7 support bieden. Ik stuur dus gedurende de middag een aantal mails, ik krijg steeds binnen 3 kwartier reactie. Vervolgens stuur ik 's avonds om half 11 opnieuw een mail en een uur later logde ik uit, toen had ik nog niks terug. Ik verwachtte dus wel dat ik die morgen daarna mail terug zou hebben (de support is 24/7), maar er was niets. Natuurlijk kan je zeggen dat je niet hoeft te verwachten dat ze 's nachts ook support bieden, maar op hun website staat wel 24/7, en als je dat niet kan bieden moet je er ook niet meer adverteren vind ik. :+

edit: Nog iets; ik had dus twee IP adressen besteld bij Leaseweb, en ik heb er maar een afgeleverd gekregen, als ik ze mail zeggen ze dat ze daar nog mee bezig zijn. Ook wel een minpuntje want mn contract loopt dus al wel een maand.

Buiten dat ben ik wel positief over Leaseweb. Graag meer ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lijkt me niet meer dan logisch dat ze geen support op jouw software bieden. Ze zijn immers gewoon een bedrijf die jou de server aanbiedt, en geen gamehosters ofzo. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ik heb nu 11 maanden zeer goede ervaringen met Leaseweb, heb er een paar dedicated servers. Wat me een klein beetje tegenvalt is de support via email, die is gewoon erg traag (laten we zeggen, reply binnen 12-24 uur). Komt nog bij dat ze de laatste tijd wat vreemde antwoorden geven waar je niks mee kan, of dat je zelf door moet vragen totdat het eindelijk gelukt is (voorbeeld: ik had vorige week 8 emails nodig om een extra ip op 1 van de servers te regelen). Maar goed, als je echt haast hebt gaat het telefonisch erg snel!

Verder qua support zijn ze over de paar maanden dat ik er zit ietsje achteruit gegaan. Als ik een vraag had over Plesk waar ik iets wilde configureren via SSH deden ze niet moeilijk en mailden ze het even, laatste tijd gillen ze al vaak met Euro's. Terwijl ik toch echt een Plesk licentie via hun af neem en dan verwacht ik ook een beetje support van hun kant (kan swsoft niet direct contacten met de licentie die ik heb, heeft Leaseweb mij ook zelf gezegd).

Al met al in ieder geval erg tevreden, totaal geen problemen met de servers verder. En de prijzen zijn volgensmij erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Gezien jouw 'ervaringen' denk ik dat jij beter een gameserver had kunnen huren in plaats van een dedicated server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: ik instaleerde de software dus volgens de beschrijving op de server, en dat werkte niet. Dus dan lijkt mij dat de fout daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:22

Eijkb

Zo.

offtopic:
Ah, daar hebben we hehehehehe weer :+

Software volgens de beschrijving installeren zegt niets. Als de handleiding voor distro 1 met versie 2 van CoD is, hoeft dat niet te betekenen dat het op distro 2 met CoD 1 nog werkt. Met enige kennis van linux / serverbeheer is daar altijd wel uit te komen. Anderzijds had je dan wellicht zelf de fout gevonden die hun nu herstelt hebben. Support op software van derden moet gewoon betaald worden, dus je komt goed weg!

Het huren van een dedicated server betekend dat Leaseweb de distro en aanverwante software beheerd, niet de software (gameserver) die jij installeert. Je hebt wellicht geluk gehad dat er toevallig een persoon aanwezig was welke verstand heeft van gameserver software en met name CoD.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Waar wil je heen met dit topic? Een bedrijf verhuurd jou een server wat ze netjes op tijd hebben geleverd en volgens de configuratie die jij heb uitgekozen.

Hun werk zit er dan op. Dat jij problemen heb met 3rd party software zegt eerder iets over jouw kennis dan gebrek aan support bij Leaseweb. Ik vind dat je nog in je handjes mag wrijven dat ze uberhaupt nog even naar je server hebben willen kijken.

En dan kom je toch met een topic dat hun je niet wilde helpen bij het installeren van een MOD.

bottomline: Je mag echt blij zijn dat Leaseweb je uberhaupt heeft geholpen. Je moet gewoon een gameserver huren als je geen ervaring met servers heb.

[ Voor 23% gewijzigd door mrFoce op 28-06-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18

TheBorg

Resistance is futile.

Je huurt een unmanaged dedicated server. De gehele configuratie moet je zelf doen. Wil je meer service dan kun je daarvoor een contract afsluiten of per uur dokken. Ik vind dat je op een heel schappelijke manier bent geholpen.

De telefonische helpdesk is een lachertje. Als je belt voor een extra IP adres o.i.d. dan moet je een mailtje sturen. De reden dat ik bel is natuurlijk dat ik te lam ben om een mailtje te sturen.

Gelukkig heb ik nog nooit een defecte server gehad. Dat zijn wel de momenten dat een hosting provider zich moet bewijzen. Dan moet het spul gewoon binnen 4 uur zijn vervangen.

Het netwerk heeft bovengemiddeld vaak onderbrekingen, een keer of 5-6 per jaar, terwijl bij andere hosting providers waar wij een kist hebben dit 0 tot 1 keer per jaar is.

Gelukkig zijn de prijzen strak, anders was er geen reden om voor Leaseweb te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:49:
Waar wil je heen met dit topic? Een bedrijf verhuurd jou een server wat ze netjes op tijd hebben geleverd en volgens de configuratie die jij heb uitgekozen.

Hun werk zit er dan op. Dat jij problemen heb met 3rd party software zegt eerder iets over jouw kennis dan gebrek aan support bij Leaseweb. Ik vind dat je nog in je handjes mag wrijven dat ze uberhaupt nog even naar je server hebben willen kijken.

En dan kom je toch met een topic dat hun je niet wilde helpen bij het installeren van een MOD.

bottomline: Je mag echt blij zijn dat Leaseweb je uberhaupt heeft geholpen. Je moet gewoon een gameserver huren als je geen ervaring met servers heb.
Het gaat niet om wat ik zelf voor kennis heb! Er staat: ik instaleer volgens de HANDLEIDING en het werkt niet, terwijl de maker van de mod ook gekeken heeft en hij niet wist waarom het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:07:
[...]
Het gaat niet om wat ik zelf voor kennis heb! Er staat: ik instaleer volgens de HANDLEIDING en het werkt niet, terwijl de maker van de mod ook gekeken heeft en hij niet wist waarom het niet werkte.
Leaseweb levert jou een server, geen 'gameserver'. Jij installeerd 3rd party software en komt dan bij Leaseweb support vragen. Leaseweb heeft helemaal niets te maken met die hele handleiding van je, het is niet HUN verantwoordelijkheid. De hardware oplevering i.c.m. pre-installed OS. Daar hebben zij aan voldaan! Als jij de kennis niet heb om het OS goed in te richten, moet je daar voor betalen zodat professionals het voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:07:
Zucht.
Dit heeft dan nog steeds geen betrekking op de service van Leaseweb op een dedicated server. En als je die toch wil dan moet je betalen. Alles behalve raar en ik zie geen reden om hier met een vinger naar Leaseweb te kunnen wijzen.
Bovendien, als je een dedicated server huurt behoor je wel enige kennis te hebben imo.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
Leaseweb leverd best effort support als je geen SLA hebt, daar komt het dus op neer dat ze je helpen wanneer het hun het beste uitkomt. Als je dit niet wil moet je een van de 9 SLA's nemen. Dan staat er altijd een mannetje voor je klaar die je helpt, ook midden in de nacht. En daarnaast 25euro per kwartier is niet echt veel geld voor een engineer die naar je server komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:29:
Voor de duidelijkheid: ik instaleerde de software dus volgens de beschrijving op de server, en dat werkte niet. Dus dan lijkt mij dat de fout daar zit.
Sorry hoor maar jij huurt een Dedicated CentOS server, waar jij de ballen verstand van hebt. Dus als jij dan hulp van ze wil, moet je betalen.
Lijkt me vrij duidelijk. Die gasten werken niet gratis ?!
Als je geen verstand hebt van zaken als tcp-ip/web/linuxOS dan moet je dit helemaal niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg het niet nog een keer: het gaat niet om of ik er wel of geen verstand van heb, het gaat er om dat ik iets instaleer volgens de beschrijving/handleiding, en het dan niet werkt. Dan in het in mijn opinie volkomen logisch als je dan om hulp vraagt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:47:
Ik zeg het niet nog een keer: het gaat niet om of ik er wel of geen verstand van heb, het gaat er om dat ik iets instaleer volgens de beschrijving, en het dan niet werkt. Dan in het in mijn opinie volkomen logisch als je dan om hulp vraagt.
Dat is het ook. Het is ook volkomen logisch dat zij op basis van best effort het probleem willen onderzoeken tegen uurtarief. Welkom in de echte wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee vind ik niet. Als ik iets via de beschrijving instaleer hoort het gewoon te werken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:54:
Nee vind ik niet. Als ik iets via de beschrijving instaleer hoort het gewoon te werken.
En dan moet je bij de persoon zijn die de handleiding heeft geschreven. Je internetprovider geeft ook geen support op je Office installatie.

Voor alle duidelijkheid: wat jij vind is helemaal niet zo relevant, zeker niet als die mening niet op enige redelijkheid en inzicht in de materie is gebaseerd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind jij niet, omdat je naïef bent.

Stel je huurt een huis. Je zet er een tafel in. Je zet daar een televisie op. De televisie werkt prima. Nu wil jij een DVD speler, en koopt deze bij de lokale elektronicaboer. Je sluit hem aan, maar het werkt niet zo goed. Er gaat iets mis maar je weet niet precies wat. De elektronicaboer weet het ook niet. De producent misschien ook niet. Nu ga jij naar de huisbaas om te vragen of hij je probleem wil oplossen. De huisbaas wil dat best, maar kan niet garanderen dat het hem lukt. En ik zie ook geen reden voor hem om dat gratis te moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ik zeg het niet nog een keer: het gaat niet om of ik er wel of geen verstand van heb, het gaat er om dat ik iets instaleer volgens de beschrijving/handleiding, en het dan niet werkt. Dan in het in mijn opinie volkomen logisch als je dan om hulp vraagt.
Een handleiding voor een mod voor een game waar LeaseWeb allemaal NIKS, NOPPES, NADA mee te maken heeft. Hun dienst is een dedicated server. Alle software die jij daar opzet ben je zelf verantwoordelijk voor. Dus als het niet werkt, is dat jouw probleem niet het hunne. Als de hardware kapot is, het netwerk eruit ligt of iets van dien aard, DAN is het hun probleem.

Natuurlijk kun je dan om hulp vragen. Dat is dan gewoon extra werk waar je dus voor betaalt. Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat iemand bij LeaseWeb überhaupt weet waar het over gaat met die mod, dus dat ze geen garantie bieden vind ik niet raar.

24/7 support (als dat inderdaad op jouw contract van toepassing is) kan je ze inderdaad op aanspreken, MITS het gaat over de dienst die ze leveren. Dus midden in de nacht jouw CoD4 problemen oplossen valt daar NIET onder.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals: als ik iets via de beschrijving instaleer hoort het gewoon te werken.

Doet het dat niet zijn er twee mogelijkheden:

- het programma werkt niet
- er is iets anders buiten de mod om fout (op de server)

Op de manier waarop ik het instaleerde werkte het op IEDERE ANDERE SERVER zei de maker toen hij er in keek, het ligt dus niet aan het programma of de manier waar op ik het instaleer. Maar aan de server. Hij zei zelfs dat ik maar weg moest gaan bij leaseweb als ze me niet daarmee wilde helpen. Als iets nou bij andere wel vlekkeloos werkt als je het via de beschrijving installeerd, dan ligt de fout toch bij leaseweb of heb ik het nou mis?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:12:

Hij zei zelfs dat ik maar weg moest gaan bij leaseweb als ze me niet daarmee wilde helpen.
Ze willen je bij Leaseweb graag helpen. Wij als concurrent van Leaseweb ook. Tegen uurtarief en op basis van best effort.

Als meneer de maker vindt dat Leaseweb je gratis support moet gaan geven is het een kneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de manier waarop ik het instaleerde werkte het op IEDERE ANDERE SERVER zei de maker toen hij er in keek, het ligt dus niet aan het programma of de manier waar op ik het instaleer. Maar aan de server. Hij zei zelfs dat ik maar weg moest gaan bij leaseweb als ze me niet daarmee wilde helpen. Als iets nou bij andere wel vlekkeloos werkt als je het via de beschrijving installeerd, dan ligt de fout toch bij leaseweb of heb ik het nou mis?
Maar dat maakt Leaseweb niet verantwoordelijk voor de oplossing van het probleem, dan had je maar een gameserver moeten huren. Dat het overal wel werkt is totaal niet relevant voor het contract dat je hebt met Leaseweb. Daar staat niet in dat zij moeten zorgen dat jouw CoD4 server werkt, zij verhuren je een dedicated server, en voor de toepassingen etc ben je helemaal zelf verantwoordelijk.

Als je dat niet begrijpen kan of wil, dan kun je toch beter je niet met deze zaken bezig houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Zoals anderen hier al zeggen er kunnen meerdere zaken zijn waarom het niet werkt. Ten eerste een handleiding is niet een absoluut iets er kunnen ten alletijden fouten in zitten. De mod zelf kan ook alsnog een fout bevatten die misschien nog niet ontdekt is of juist wel maar genegeerd wordt geen enkel programma is namelijk 100% error vrij. Dan is er nog de vraag of de servers het zelfde zijn opgezet als de server waarop de mod 100% wel op werk, dit zal namelijk wel niet aangezien een hoster voor veiligheid dient te gaan en een mod ontwikkelaar gaat voor het laten werken van de mod en/of software.
Dan blijf jezelf nog over aan de hoeveelheid topics te zien ben je niet ervaren in een linux server te onderhouden aangezien je al een tijd bezig ben ermee.

Leaseweb is een bedrijf die geld wil verdienen en zal niet zomaar gratis support leveren aan jouw. Je heb een contract met leaseweb daarmee kan je kijken waar je recht op heb.

[ Voor 5% gewijzigd door we_are_borg op 28-06-2008 16:24 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Sorry hoor, maar duizenden mensen installeren dagelijks duizenden softwarepakketten "volgens de beschrijving" en toch werkt het niet bij iedereen. Er zijn nou eenmaal te veel mogelijke combinaties om alle mogelijke situaties te kennen.

Inmiddels hebben een aantal mensen je gezegd dat bij afname van een dedicated server jij zelf verantwoordelijk bent voor (problemen met) de software, tenzij er kennelijk iets met hardware of de netwerkverbinding mis is. Jij blijft echter volhouden dat de aanbieder van de dedicated server er iets aan moet doen. Zoals hierboven gezegd: jij huurt een huis en je houdt de verhuurder van het huis verantwoordelijk voor problemen met de DVD speler die jij in dat huis wilt gebruiken.

Blijkbaar heeft LeaseWeb door er "even naar te kijken" toch het probleem kunnen oplossen. Dan zou ik eerst wel eens willen weten wat er aan de hand was en wat ze gedaan hebben om het op te lossen. Maar in het algemeen ben je gewoon zelf verantwoordelijk voor de software.

Kan je weggaan bij LeaseWeb, maar elders zul je precies dezelfde situatie aantreffen. Tenzij je natuurlijk specifiek een (CoD4) *game*server huurt, dan mag je meer verwachten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Als iets nou bij andere wel vlekkeloos werkt als je het via de beschrijving installeerd, dan ligt de fout toch bij leaseweb of heb ik het nou mis?
Je hebt twee soorten dedicated servers:
  • Managed dedicated servers: je kan voor alles aankloppen bij jouw hoster. Zij zullen dit voor jou oplossen.
  • Unmanaged dedicated servers: dit houdt in dat je zelf verantwoordelijk bent voor het gehele software gebeuren. De hoster installeert het OS, jij doet de rest
Zolang jij een unmanaged dedicated server huurt zal niemand jou gratis helpen met software issues. Vaak zal de hoster je op de goede weg brengen, maar that's it. Moeten ze jouw problemen oplossen, dan vragen ze altijd geld, personeel moet immers ook betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En ook volkomen logisch dat je ervoor moet betalen, het valt immers buiten je supportcontract 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

De handleiding was afkomstig van de maker van de mod, nietwaar? Wel, dan zal er toch echt in de handleiding ergens geen rekening mee gehouden zijn. Met het goedzetten van file access, met een bepaalde afwijking van configuratie, etc etc.

Dat de configuratie op jou server anders is dan bij het schrijven van de handleiding rekening mee is gehouden is niet de fout van Leaseweb, deze fout ligt dan bij de maker van de mod, bij zijn handleiding.

Wanneer jij een recept van het internet haalt, je de ingrediënten koopt, deze klaarmaakt in een pan van de V&D en het vervolgens sneller gaar is / aanbrandt in de pan dan dat in het recept rekening mee is gehouden, is het dan de schuld van de V&D en mogen zij dan gratis je probleem oplossen / een nieuw recept sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik vind het nog steeds volkomen logisch als ik een PC koop, daar een stukje software op instaleer dat niet werkt (terwijl ik het via de handleiding doe), de maker van de software contacteer die het niet weet omdat het gewoon hoort te werken op die manier, dat ik dan contact op neem met de leverancier van de PC.

En op dat TV, DVD speler, huisbaas verhaal zou ik precies hetzelfde zeggen. Als mijn buurman diezelfde TV met DVD speler heeft en het bij hem wel werkt terwijl we het op dezelfde manier instaleren (via de handleiding), verwacht ik inderdaad van de huisbaas dat hij het gratis oplost, misschien is er wel iets kapot/niet in orde in mijn huis zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:07:
Nouja, ik vind het nog steeds volkomen logisch als ik een PC koop, daar een stukje software op instaleer dat niet werkt (terwijl ik het via de handleiding doe), de maker van de software contacteer die het niet weet omdat het gewoon hoort te werken op die manier, dat ik dan contact op neem met de leverancier van de PC.

En op dat TV, DVD speler, huisbaas verhaal zou ik precies hetzelfde zeggen. Als mijn buurman diezelfde TV met DVD speler heeft en het bij hem wel werkt terwijl we het op dezelfde manier instaleren (via de handleiding), verwacht ik inderdaad van de huisbaas dat hij het gratis oplost, misschien is er wel iets kapot/niet in orde in mijn huis zelf?
Erm dus als jouw tv niet werkt bel je de huisbaas :?
Dat gaan nog hele interessante gesprekken worden :)

Die lacht je gewoon hard uit.

Totdat jij hem vertelt dat er geen spanning op het stopcontact staat.
de zekering in orde is, en het duidelijk een bedradings probleem binnenshuis is.
En dan nog ligt het eraan wat precies de voorwaarden in het huurcontract staat.

M.A.W. tenzij jij het onderzoekt, en iets vind wat
Duidelijk onder hun verantwoordelijkheid valt. Is het niet hun probleem.

-

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 28-06-2008 22:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M.A.W. tenzij jij het onderzoekt, en iets vind wat
Duidelijk onder hun verantwoordelijkheid valt. Is het niet hun probleem.

-
Toen de switch kapot bleek te zijn wist ik dat ook niet en hebben ze het ook vervangen. Tenzij dat jij verwacht dat ik naar Amsterdam rij om te kijken wat er aan de hand is kan ik dat ook niet geweten hebben.

Maargoed ik heb vanmorgen gemaild naar leaseweb en waar ik gisteren binnen 3 kwartier antwoord had heb ik nu nog helemaal geen antwoord. Oftewel in het weekend zijn ze minder actief. Nou dat is niet bepaald wat ik 24/7 noem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:55:
[...]
Toen de switch kapot bleek te zijn wist ik dat ook niet en hebben ze het ook vervangen. Tenzij dat jij verwacht dat ik naar Amsterdam rij om te kijken wat er aan de hand is kan ik dat ook niet geweten hebben.

Maargoed ik heb vanmorgen gemaild naar leaseweb en waar ik gisteren binnen 3 kwartier antwoord had heb ik nu nog helemaal geen antwoord. Oftewel in het weekend zijn ze minder actief. Nou dat is niet bepaald wat ik 24/7 noem. :/
Nogmaals: bij een unmanaged dedicated servers is dit jouw pakkie an. Neem je een managed, dan mag je van Lsw verwachten dat zij alles voor je doen.

Bij dedicated servers zit altijd ondersteuning op de hardware in het standaard pakket. Immers, jij hebt niet eens toegang tot de apparatuur, laat staan dat je het datacenter in mag om te werken aan "jouw" server.

[ Voor 13% gewijzigd door Stewie! op 28-06-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Dat is iets wat wel binnen je supportcontract valt. Het functioneren van een internetverbinding op je dedicated machine.
Wat is dan nu de storing? Het is toch gefixt? En administratieve vragen lijken me nou niet in het weekend te hoeven worden beantwoord.

Wees eens redelijk.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31

IEF

Why so serious?

@TS: Wat wil je nu met dit topic? Het gaat 'zogenaamd' over ervaringen met Leaseweb, ik zie je daarentegen alleen maar ranten/flamen dat hun support niet toereikend is volgens jou.

Er is een wezenlijk verschil tussen een switch die vervangen wordt of hands-on support leveren op iets dat buiten het door hun geleverde product valt. Uit de oplossing van het probleem na hun support-actie blijkt duidelijk dat de mod niet correct was uitgevoerd door jou.

Verder strookt een topic starten over 'ervaringen met Leaseweb' en je rant-replies niet met elkaar. Je wil van niemand een andere mening horen/aannemen en doet het af met "dat zie ik anders."

Ik zou zeggen: lees de support voorwaarden van Leaseweb er eens op na.
Jouw verwachting van een support level != beschrijving van het support level (Best Effort).

Teneinde een verder eindeloze discussie over jouw 'probleem' met Leaseweb te voorkomen, gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.