[iMac] digital out defect?

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de digitale output van de iMac 24" alu (nov 2007)
Als ik hier een TosLink in doe, met aan de ene kan een mini Tos en aan de andere kant een "gewone" en deze in de headphone druk, dan zou hier toch een rode lichstraal uit moeten komen en in de audio eigenschappen "digital out" geselecteerd?

Dit is namelijk bij mij nu niet het geval, voordat ik naar de APR ren en schreeuw dat het kapot is,vroeg ik me af of er mensen hier zijn die dit eerder hebben gehad. Zou er iets kunnen zijn dat ik ben vergeten? Of is terug gaan naar de winkel de enige optie?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dat lijkt inderdaad niet goed. Ik zou sowieso je kabel even nakijken. Wat ik ook mis in het verhaal: waar wil je het geluid naartoe sturen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik stuur het naar een Harman Kardon 137, optical-in 1.
Als ik alles aansluit dan en "digital" configureer, dan knippert hij even en schakelt weer terug naar analoog.
Het rare is nog, dat als ik dezelfde kabel in mijn mac-mini doe dat er wel "licht" uit komt, zou de optical out van de imac dieper kunnen zitten? of zou de output echt dood zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Madcat op 28-06-2008 10:32 ]

Verwijderd

Madcat schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:30:
Ik stuur het naar een Harman Kardon 137, optical-in 1.
Als ik alles aansluit dan en "digital" configureer, dan knippert hij even en schakelt weer terug naar analoog.
Het rare is nog, dat als ik dezelfde kabel in mijn mac-mini doe dat er wel "licht" uit komt, zou de optical out van de imac dieper kunnen zitten? of zou de output echt dood zijn?
Simpele mogelijkheid om te testen: sluit je speakers aan op de Mini. Komt er geluid uit: iMac defect; geen geluid: defecte kabel of defecte speakerset of niet-ondersteund signaal.
:)