Toon posts:

[LCD TV] Wat voor garantie? (LG-37LF75)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen inmiddels :')

Ik was een tijdje op zoek naar een TV en die viel op de LG 37LF75 _/-\o_ (744 euro)

Standaard zit er op LG LCD TV's 2 jaar garantie.

Ik kreeg de optie om de standaard fabrieksgarantie te verlengen naar 5 jaar.
Of ik kan em zodanig verlengen dat ie dezelfde 5 jaar garantie heeft, maar mocht TV stuk gaan, en is deze niet meer te repareren, mag ik voor dezelfde prijs een nieuwe uitkiezen.
Eventueel duurdere met aanbetaling van mijn kant.
Mijn maximum bedrag was al 700 euro, maar toen ik dit pareltje zag moest ik mn budget opkrikken.

Wat is een verstandige keus?
- Standaard fabrieksgarantie (2 jaar) 0 euro :+
- Verlengde fabrieksgarantie (5 jaar)
- Verlengde fabrieksgarantie met inruilmogelijkheid (5 jaar) 99 euro :/

De andere prijs weet ik niet.. ik zal eens kijken wat die kost.
Het komt toch niet vaak voor dat die dingen zo hard stuk kunnen gaan?
Imo lijkt me de 5 jaar inruilgarantie vrijwel nutteloos, dus zou ik beter voor de standaard 5 jaar gaan,
Lijkt me erg jammer als ie bijvoorbeeld net na 2 jaar stuk gaat..

Welke garantie heeft het meest nut? Is het echt nodig?
Ik sta echt voor een dilemma ;(

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Had laatst in de krant gelezen dat dergelijke apparatuur, je gewoon 5jaar garantie hebt bij de wet! Heeft met de gemiddelde levensduur te maken.

Ik zou dit even nazoeken als ik jou was, alvorens je een beslissing maakt.

Net als bij laptops volgens mij, hoezo standaard 1 jaar garantie..schei toch uit volgens mij is dat echt 2-3 jaar standaard(bij de wet)...

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:26
Volgens mij is die 5 jaar meer een gedachte dan een geschreven wet. Ik denk dat 2 jaar eerder een vaststaande garantieperiode is aangezien een product van dergelijke prijs toch wel die tijd mee zou moeten gaan.

Ga jij met een laptop waarbij vermeld was dat je 1 jaar garantie hebt maar eens langs bij de winkel na 2,5 jaar voor garantie, dat krijg je echt niet voor elkaar.

De vraag is hier alleen: ben je bereid 1/7 van het bedrag te betalen voor de drie jaar garantie die je extra krijgt. Electronische app gaat over het algemeen met meest kapot in de eerste twee jaar, of aan het statistische einde van het product (vaak zo'n 10 jaar), wanneer hij dit overleeft, overleeft ie het vaak nog wel een zelfde tijdsperiode.

[ Voor 59% gewijzigd door Black Sparrow op 28-06-2008 04:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt er bedoeld dat je bijvoorbeeld na 3 jaar nog garantie hebt, ook al heb je maar 2 jaar.
Een product mag niet zomaar net na zn garantieperiode stuk gaan, als de gemiddelde leeftijd bijv 10 jaar is.

Je moet natuurlijk zelf de kosten betalen, maar alleen deels, zeg maar 30% van de prijs betaal je (noem maar een voorbeeld). Dus het is net een linear aflopende grafiek die zegt hoeveel % je moet betalen? (Wat ik leerde bij economie in ieder geval..)

Ik zal eens kijken wat de gewone 5 jaar kost, en of ze anders wat met de prijs kunnen doen, tientje eraf ofzo (Zal wel niet kunnen als het al een sale is).

Ik probeer wel te zoeken naar de wet waar staat op hoeveel jaar garantie je recht hebt bij LCD's :)

Found:
Citaat Consuwijzer.nl
Bijgekochte garantie

Soms kunt u bij de aankoop van een product garantie bijkopen. Zo'n 'verzekering' klinkt heel aantrekkelijk, maar is voor een belangrijk deel overbodig. Want volgens de wet moet de verkoper u immers ook zonder garantie een goed productleveren. Hij is en blijft aansprakelijk, mocht er iets aan mankeren.

Zegt de verkoper dat u hem alleen kunt aanspreken als u een extra garantie bij hem koopt, laat hij u dus eigenlijk voor zijn eigen verplichtingen betalen.

Toch biedt zo'n bijgekochte garantie wel iets extra's. Als uw wasmachine bijvoorbeeld na vierenhalf jaar onherstelbaar kapot gaat, heeft u met een bijgekochte garantie vaak recht op een nieuw exemplaar- zonder bijbetaling.

Bron. Consuwijzen.nl
Dus eigenlijk helemaal geen garantie nemen? (aldus de 2 jaar )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 11:55 ]

Verwijderd

ik zou altijd 5 jaar pakken... 1 reparatie na 2 jaar kost dik geld .. en van een sony lg of philips verlies je het altijd

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Iedereen roept dat je meer dan 2 jaar garnatie hebt....
Ook de consumentenbond/wet zegt dat de verwachte levensduur langer zou moeten zijn dan 2 jaar. Mocht er na die 2 jaar iets stuk gaan dan moet je er samen met de winkelier uitkomen (bv alleen uurkosten danwel onderdeelkosten, danwel gratis).
MAAR gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders. Je zult vast wel mensen horen zeggen: dan moet je een zaak ervan maken. maar dat doe je toch niet waarschijnlijk vanwege de stress/moeit3e die het kost.
Dus: denk je dat als iets 2 jaar goed heeft gewerkt en er na die 2 jaar opeens iets gebeurt je zonder gezeur iets nieuw/reparatie wilt: neem de 5 jaar
Denk je dat iets nadat het 2 jaar goed heeft gewerkt waarschijnlijk wel goed blijft, of je ziet het wel zitten om er een zaak van te maken: 2 jaar is genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door philippevk op 29-06-2008 12:19 ]

Pagina: 1