Toon posts:

AMD TB 1100 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het systeem wat staat vermeld bij m'n signature nog sneller laten draaien, ik zou daarvoor het SoftBios III willen gebruiken. M'n systeem draait nu ERRUG stabiel op Windows 2000 Pro. en dat wil ik graag zo houden. De koeler die er nu op zit zou goed genoeg moeten zijn, het is een Coolermaster Copper Heavy Duty, houdt onder belasting m'n 1100 op 35 graadjes! Dat bij een systeemtemp. van 21 graden. Dus tips and tools voor wat betreft mijn setting en schattingen hoe snel ik het systeem kan laten draaien zonder het te toasten... ik hoor het graag. Alvast bedankt *D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...nog steeds geen reply.. dit was toch Gathering of Tweakers :? ;)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Een TB overclocken doe je het beste via de multiplier and het voltage. De multiplier zorgt voor een hogere clock terwijl het hogere voltage zorgt voor genoeg stroomtoevoer, dat je bijvoorbeeld geen spontane reboots krijgt of dat Windows 2000 helemaal niet wil booten.

Om je multiplier te kunnen wijzigen, moet je de befaamde L1 bruggetjes met potlood verbinden (of met een andere geleidend goedje). Meer informatie hierover kun je overal vinden :) Ervanuitgaande dat je dit gedaan hebt kun je bezig.

In je BIOS zie je een aantal opties, namelijk Clock Multiplier (nu 11x), Frequency (nu 100Mhz) en Core Voltage (nu *waarschijnlijk* 1.7v). Nu moet je je Multiplier verhogen en kijken of het zootje boot. Doet het dat niet, ga dan je CVoltage verhogen in stappen van 0.25 of 0.5 volt. Boot het systeem dan, dan kun je stabiliteit gaan testen...het beste is denk ik met 3DMark2000 of zoiets - een instabiele computer crasht héél hard met dat progje.

Als je op een gegeven moment de maximale settings hebt bereikt en het systeem wil niet booten dan kun je het beste gewoon de laatst stabiele instellen en dan heb je alsnog je pc ge-oced :)

Hope this helps ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens ff gaan kijken of ik hier wat mee kan doen, alvast bedankt voor de tip. :)