Eclipse 3.4 (Ganymede)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 15:16
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.huising/ganymedeHeader.png

Vanmiddag zag ik toevallig dat er een nieuwe versie uit was van Eclipse. Deze heb ik dan ook maar direct geïnstalleerd en hij heeft een heel aantal mooie verbeteringen:

De Javadoc hover heeft nu hyperlinks die je ook kunt volgen, heeft een icoon (interface, class of enum?) en heeft een toolbar.

Afbeeldingslocatie: http://dev.eclipse.org/blogs/jdtui/files/2008/04/hover-34.png

Daarnaast is er nu ook een Problem hover, waardoor je niet meer op Ctrl-1 hoeft te drukken om een geautomatiseerde oplossing te laten uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: http://dev.eclipse.org/blogs/jdtui/files/2008/04/annotation-hover.png

Een hele handige toevoeging om makkelijk te kunnen navigeren. Het laat je het pad zien van waar je cursor nu staat.

Afbeeldingslocatie: http://dev.eclipse.org/blogs/jdtui/files/2008/02/breadcrumb.png

Het updaten van plugins en onderdelen van Eclipse zelf is een stuk makkelijker geworden. Hiermee kun je eenvoudig zoeken welke nieuwe software beschikbaar is op de bekende servers. Daarnaast gaan dependancies nu ook in een keer goed. Vanmiddag heb ik een aantal UML2 tool geïnstalleerd, en hij pakte daarbij automatisch een hele reeks andere packages bij _/-\o_

Format Only Edited Lines

Ik hoop dat iedereen al de 'Save Actions' optie kent. Hiermee kun je automatisch bij elke save een hele reeks acties laten uitvoeren:
  • Format: indents corrigeren, accolades goed uitlijnen, etc.
  • Organize Imports: ongebruikte imports verwijderen etc.
  • Code style: verplicht accolades bij enkel-regelige if-statements plaatsen e.d.
  • Member access: automatisch 'this' voor het gebruiken van member variabelen, of deze juist zo vaak mogelijk verwijderen
  • Unnecessary code: verwijder dode stukken code, niet gebruikte variabelen etc.
  • Missing code: voegt automatisch @Override annotatiess toe waar nodig, e.d.
  • Code Organization: sorteerd functies, variabelen etc.
Vooral bij het formateren was er altijd een probleem wanneer je CVS/SVN gebruikte en anderen doen de layout net iets anders. Dan heb je een document die op erg veel plekken gewijzigd is, terwijl de code nog gelijk is. Daarom is er nu de optie om bij het saven alle de veranderde regels opnieuw te formateren. Ideaal!

Nog veel meer opties zijn te vinden onder de bovenstaande links.

In dit topic kunnen we verder discusieren over alle nieuwe mogelijkheden van Eclipse 3.4. Ikzelf heb er nu een dag mee gewerkt, en de bovenstaande opties ben ik direct gaan gebruiken. En de rest die ik gebruikte werkt nog steeds zoals ik verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mooie TS :*)

Ik zal hem zelf ook eens gaan ophalen, die verbeteringen zien er wel nuttig uit...

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-06-2008 18:00 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
Hele lekkere IDE. Ik breidt hem meestal uit met Aptana.
Heb je hem ook in de meuktracker gezet?
Ik ga binnenkort een andere computer gebruiken met het nieuwe Sabayon linux 3.5. Hopelijk zit hij dan al in de gentoo-repository.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er zijn eigenlijk nog maar een paar dingen die ik (als oa oud IntelliJ gebruiker) in europa mis:

- Bij een gebruikte Interface gelijk naar een implementatie kunnen springen.
Op dit moment kun je wel op een methode clicken met ctrl om naar de definitie te kunnen springen, maar dan kom je in de interface zelf terecht. Wanneer je dan naar de implementatie wilt gaan moet je eerst op F4 drukken voor de hierarchie, vervolgens op de class, en daarna nog op de methode zelf (omdat daar nog niet heengesprongen wordt).
Bij intelliJ kon je met ctrl ingerdrukt gelijk een implementatie kiezen om heen te springen. Dat is 9 van de 10 keer toch echt de plek waar je wezen moet.

- Automatisch selecteren van fatsoenlijke mirrors bij het updaten of instaleren van nieuwe features

Dit maakt dat je er altijd bij moet wezen om een update te draaien. Telkens weer die popup waar je een mirror moet kiezen. Je kunt het wel aanvinken dat hij het niet meer vraagt, maar dan kiest hij helemaal geen guinstige mirrors (vaak gewoon de bovenste ergens in de US)

Zijn deze punten ook aangepakt in de nieuwe release?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Janoz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:52:
Er zijn eigenlijk nog maar een paar dingen die ik (als oa oud IntelliJ gebruiker) in europa mis:

- Bij een gebruikte Interface gelijk naar een implementatie kunnen springen.
Op dit moment kun je wel op een methode clicken met ctrl om naar de definitie te kunnen springen, maar dan kom je in de interface zelf terecht. Wanneer je dan naar de implementatie wilt gaan moet je eerst op F4 drukken voor de hierarchie, vervolgens op de class, en daarna nog op de methode zelf (omdat daar nog niet heengesprongen wordt).
Bij intelliJ kon je met ctrl ingerdrukt gelijk een implementatie kiezen om heen te springen. Dat is 9 van de 10 keer toch echt de plek waar je wezen moet.

Zijn deze punten ook aangepakt in de nieuwe release?
Dit werkt al jaren met CTRL-T

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Mooi dat die updates goed (zouden moeten werken), heb met een oude versie geworsteld, maar bij mij kwam hij bijna altijd aanzetten met een fout dat hij een onderdeel nodig had wat niet te vinden was. Waarschijnlijk eens testen na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

NetForce1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:13:
[...]

Dit werkt al jaren met CTRL-T
Held!

Ik vond het ook al vreemd dat het er nog niet zou zijn :D

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Hopelijk is de support voor J2EE in combinatie met tomcat en web-services STERK verbeterd. Afgelopen tijd heb ik aan een project gewerkt waar de 3 bovenstaande items samenkwamen, en heb ik Eclipse Europa gebruikt. Op windows viel het al tegen, vaak een ClassNotFoundException als ik een WSDL wou genereren, en dat soort shit. Op linux echter was het helemaal een ramp. Als eclipse 15 minuten of langer opgestaan had, en een klasgenoot wou een WSDL genereren, kreeghij een permgenspace exception, ZELFS als hij eclipse 4gb geheugen te eten gaf. Oftewel: killall -9 eclipse, en weer opnieuw opstarten.. Niet fijn dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Enfer schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:42:
Hopelijk is de support voor J2EE in combinatie met tomcat en web-services STERK verbeterd. Afgelopen tijd heb ik aan een project gewerkt waar de 3 bovenstaande items samenkwamen, en heb ik Eclipse Europa gebruikt. Op windows viel het al tegen, vaak een ClassNotFoundException als ik een WSDL wou genereren, en dat soort shit. Op linux echter was het helemaal een ramp. Als eclipse 15 minuten of langer opgestaan had, en een klasgenoot wou een WSDL genereren, kreeghij een permgenspace exception, ZELFS als hij eclipse 4gb geheugen te eten gaf. Oftewel: killall -9 eclipse, en weer opnieuw opstarten.. Niet fijn dus :X
PermGenSize moet je apart configureren he, je kunt leuk tegen java zeggen dat ie 4GB heeft, maar dat gaat standaard allemaal naar de heap. Permsize geef je op door -XXMaxPermSize:256m oid mee te geven.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

subclipse krijg ik niet werkend @ 3.4 onder windows.
Krijg lege error schermen.
Nog meer mensen?

http://beerholder.blogspo...ede-and-subclipse-14.html

Dit dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Boudewijn op 03-07-2008 15:44 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het is hier een ervaringen topic, geen topic voor kleine probleemjes e.d. ;)

Anyway, als je de updates/install opent dan zit subversive er standaard bij. Die heb ik nu in gebruik i.p.v. subclipse. Je moet nog wel een SVN prodiver installeren die dan weer niet standaard meekomt dus daar zul je een losse update-site voor moeten toevoegen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Enfer schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:42:
Stond eclipse toevallig onder windows in een pad met spaties? was een known bug in wtp.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Creepy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:09:
Het is hier een ervaringen topic, geen topic voor kleine probleemjes e.d. ;)

Anyway, als je de updates/install opent dan zit subversive er standaard bij. Die heb ik nu in gebruik i.p.v. subclipse. Je moet nog wel een SVN prodiver installeren die dan weer niet standaard meekomt dus daar zul je een losse update-site voor moeten toevoegen.
Ding is al opgelost, daarom ook die link.
Dus geen vraag of probleem, maar een ervaring.

Of denk jij daar anders over?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

offtopic:
Neuh, ik had de link niet gelezen. Het enige dat je zegt is "dit is het probleem, net als hier <link>" i.p.v. "dit het is probleem, zie hier voor een oplossing" dan scheelt dat nogal. Dat met je vraag of er nog meer mensen last van hebben is het net alsof je er nog geen oplossing voor hebt

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 04-07-2008 09:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Iemand Zend Studio toevallig al aan de praat gekregen? Ik wordt gek van de dependencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebigfing
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2023
TheBorg schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:23:
Iemand Zend Studio toevallig al aan de praat gekregen? Ik wordt gek van de dependencies.
Heb je er al oplossing voor kunnen viden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik gebruik Eclipse vooral voor PHP ontwikkeling, samen met PDT. Ik kan het voorlopig nou niet echt een verbetering noemen. Bij iedere save actie wordt de complete workspace gerebuild (dit kun je uitzetten, maar dan komen nieuwe classes niet meer in je workspace, dit is dus een grote achteruitgang.) Auto completion werkt voor geen meter meer en alles lijkt sowieso een behoorlijk stuk trager geworden te zijn.

Waarschijnlijk ligt dit allemaal aan PDT zelf, en maar een klein beetje aan Eclipse, maar toch kan ik er maar weinig blij van worden zo. Voorlopig helaas nog maar even bij Eclipse 3.3 en PDT 1.0.3 blijven dan.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 22:08

BCC

Doet hij al fatsoenlijk Ruby On Rails? Of heb je daar nog steeds Aptana voor nodig?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
*schop* Sorry voor de kick, maar ik heb een nogal dom vraagje over Eclipse 3.4

Ik heb als php format deze structuur:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
/**
 * Comment
 */
function foo(){
  //code
}

/**
 * Other comment
 */
function other_function(){
  ///code
}
Oftwel: 1 witte regel tussen functie en volgende phpDoc commentaar. Als ik echter het functieblok opvouw in Eclipse (3.4.0, Ganymede) neemt hij deze witregel ook mee. Dus worden alle blokken aan elkaar geschakeld:
PHP:
1
2
3
4
 * Comment
function foo(){
 * Other comment
function other_function(){
Dus bye bye overzichtelijkheid. Hoe kan ik dit oplossen? In de preferences is er (imho) niets over te vinden. Bij mijn vorige versie (3.2, Callisto) was dit niet het geval. Is het terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Is er al een manier bij Eclipse 3.4 om met AWT/Swing gewoon te drag-&-droppen?
Zoals Visual Editor, of werkt VEP al goed onder 3.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb problemen met de J2EE module dependencies die niet worden gedeployed wanneer ik mijn webapp start. in Europe werkt het prima, maar op 1 of andere manier bouwt en deployed 3.4 deze dependencies niet :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Is er al een 64bit versie voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Niet om het 1 of ander maar het is een ervaringen topic, geen "stel hier alle vragen over..". Als je je vraag in 10 seconden op de Eclipse site kan vinden (downloads -> 64bit) of even wat plugins moet installeren (de visual editor..) om het zelf uit te proberen doe dat dan ook.

Stan: Qua deployen, testen en runnen merk ik hier geen verschil tussen 3.2 en 3.4

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 02-10-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Creepy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:44:
Niet om het 1 of ander maar het is een ervaringen topic, geen "stel hier alle vragen over..". Als je je vraag in 10 seconden op de Eclipse site kan vinden (downloads -> 64bit) of even wat plugins moet installeren (de visual editor..) om het zelf uit te proberen doe dat dan ook.

Stan: Qua deployen, testen en runnen merk ik hier geen verschil tussen 3.2 en 3.4
Als ik naar downloads ga dan vind ik daar geen 64bits versie voor Windows alleen voor linux. Ik heb met de vorige versie enkele probleempjes gehad wanneer ik eclipse op de 64bits JRE wilde laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Als je vanaf een 64 bits windows de downloadlink pakt dan zou je de 64 bits versie moeten krijgen en anders vindt je met 2 seconden google: http://download.eclipse.o....4-200806172000/index.php. En die pagina geeft je weer http://download.eclipse.o...-SDK-3.4-win32-x86_64.zip. Sorry hoor maar 10 seconden google was genoeg om die te vinden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vraag me toch nog wel af, of niemand anders de nieuwe behavior voor folding net als ik zo vervelend vindt.

Ik heb ook even gekeken naar een of andere uitleg van de folding op de Eclipse website, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Het ligt waarschijnlijk wel aan een instelling of aan de PHP plugins. In java kan ik je probleem niet reproduceren en blijven de lege regels tussen de functie en de daarop volgende comment gewoon bestaan na inklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Ligt het aan mij of vraagt Eclipse 3.4 nog meer van je PC dan Eclipse 3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Als je een XBox 360 hebt dan weet je wat achievements zijn, iemand kwam op het briljante idee om Eclipse populairder te maken bij het jongeren publiek.

Achievements in Eclipse:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/__YNTBm_fS_I/SVF0mK1Va0I/AAAAAAAAAI4/0dDJKL55RSc/s640/Achievements.png

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

GoTCoast schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:07:
Is er al een manier bij Eclipse 3.4 om met AWT/Swing gewoon te drag-&-droppen?
Zoals Visual Editor, of werkt VEP al goed onder 3.4?
Als je dat veel doet zou ik eens naar windowbuilder pro kijken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1