• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hallo,

ik heb afgelopen weekend 2 nieuwe pc's in elkaar gezet, beide met 100% exact dezelfde specificaties:

2 x AOpen Miditower QF50D (9295042)
2 x Asus M2N-VM/DVI (160750)
2 x Samsung 750GB HD753LJ SATA II 32MB (165569)
2 x AMD Phenom X4 9550 (179830)
4 x Corsair 2048MB DDR2 PC8500 Matched Pair TwinX (127941)

Ik miste in eerste instantie een convert kabeltje, aan de voeding zat namelijk een kabel met 20 pins, maar op het mobo hoorde een 24 pins in, dit werkte dus niet, en pc doet dan uiteraard 0,0. Heb nu 2 van die 20 to 24 pins converters ertussen gezet. Pc's draaien beide 100% stabiel en goed maar ik krijg totaal geen beeld. Heb op 3 schermen geprobeerd, op mijn nieuwe Syncmaster 2253BW, op mijn Syncmaster 215TW en op mijn oude Highscreen CRT via VGA kabel heb ik het geprobeerd, maar ik krijg gewoon geen beeld.

In de pc's zitten geen videokaarten, heb gewoon een standaard onboard Asus Geforce chip erop zitten met DVI en VGA aansluiting, maar op beide werkt het niet, geen beeld.

Alle kabels zitten goed aangesloten bij mijn weten, ook processor-fan en alle voedingskabels zitten aangesloten. Hoor ook geen piepjes tijdens opstarten dus je zou zeggen dat dan alle hardware in ieder geval goed moet zitten. Moederbord kan niet stuk zijn lijkt me, want dan zijn ze beide stuk.
De LED lampjes op beide mobo's branden ook gewoon.

Ik kom er niet meer aan uit. Heb dus met beide pc's nog niet een keer een beeld gehad.

Heb al wel eea gezocht op t forum, heb ook wat gelezen over misschien een te oude bios? Dat mn bios geflashed moet worden? maar hoe doe je zoiets als je geeneens beeld hebt?

Zou heel erg blij zijn als iemand me de goude tip kon geven.

Alvast dank.

[ Voor 8% gewijzigd door koffieboontje op 27-06-2008 23:48 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe kun je nou zeggen dat die PC's stabiel draaien als je geeneens beeld krijgt?

Heb je de 12v 4 pins connector aangesloten? Welke voedingen gebruik je?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

koffieboontje schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:35:
Hallo,

ik heb afgelopen weekend 2 nieuwe pc's in elkaar gezet, beide met 100% exact dezelfde specificaties:

2 x AOpen Miditower QF50D (9295042)
2 x Asus M2N-VM/DVI (160750)
2 x Samsung 750GB HD753LJ SATA II 32MB (165569)
2 x AMD Phenom X4 9550 (179830)
4 x Corsair 2048MB DDR2 PC8500 Matched Pair TwinX (127941)

Ik miste in eerste instantie een convert kabeltje, aan de voeding zat namelijk een kabel met 20 pins, maar op het mobo hoorde een 24 pins in, dit werkte dus niet, en pc doet dan uiteraard 0,0. Heb nu 2 van die 20 to 24 pins converters ertussen gezet. Pc's draaien beide 100% stabiel en goed maar ik krijg totaal geen beeld. Heb op 3 schermen geprobeerd, op mijn nieuwe Syncmaster 2253BW, op mijn Syncmaster 215TW en op mijn oude Highscreen CRT via VGA kabel heb ik het geprobeerd, maar ik krijg gewoon geen beeld.
de pc werkt vaak wel als je slechts een 20 pins voedingsstekkertje gebruikt.
Geen beeld? ook niet met een externe videokaart?
Verder: misschien dat je een biosversie op die mobo's hebt staan die de nieuwe processors van AMD nog niet ondersteunen. Je hebt dan een oude passende processor even nodig om de mobo's te flashen. Als het goed is staat het allemaal duidelijk uitgelegd op de website van ASUS. (trouwens, hoe weet je of de pc's 100% stabiel zijn zonder iets op je scherm te kunnen zien?)
In de pc's zitten geen videokaarten, heb gewoon een standaard onboard Asus Geforce chip erop zitten met DVI en VGA aansluiting, maar op beide werkt het niet, geen beeld.
probeer een echte videokaart eens (desnoods een PCI video"kaart")
Alle kabels zitten goed aangesloten bij mijn weten, ook processor-fan en alle voedingskabels zitten aangesloten. Hoor ook geen piepjes tijdens opstarten dus je zou zeggen dat dan alle hardware in ieder geval goed moet zitten. Moederbord kan niet stuk zijn lijkt me, want dan zijn ze beide stuk.
De LED lampjes op beide mobo's branden ook gewoon.

Ik kom er niet meer aan uit. Heb dus met beide pc's nog niet een keer een beeld gehad.

Heb al wel eea gezocht op t forum, heb ook wat gelezen over misschien een te oude bios? Dat mn bios geflashed moet worden? maar hoe doe je zoiets als je geeneens beeld hebt?

Zou heel erg blij zijn als iemand me de goude tip kon geven.

Alvast dank.
succes met de bios flashen, met een beetje geluk als je de (web)shop waar je het spul vandaan hebt benadert of de PC boer om de hoek / vriendelijk tweaker in de buurt lief aankijkt, dat je mobo dan voor een klein bedragje geflashed kan worden. Normaliter zou de shop dit al gedaan moeten hebben. Niet iedereen heeft nog een oude passende AMD chip thuis liggen die voor dit soort simpele dingen geschikt zouden zijn.

check nogmaals even de ASUS site --> CPU lijst om te zien wat ondersteund is bij welke bios versie.

-_-

• koffieboontje
Exorcist schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:50:
Hoe kun je nou zeggen dat die PC's stabiel draaien als je geeneens beeld krijgt?

Heb je de 12v 4 pins connector aangesloten? Welke voedingen gebruik je?
Ik bedoel met stabiel dat de pc's beide wel gewoon draaien, hoor geen piepjes, ledjes branden, alle fans draaien rond....

Gebruik gewoon de standaard 400W voedingen die in de kast zaten van A-Open. Omdat ik geen videokaarten gebruik had ik aan ± 320Watt voldoende. En er zit een 400Watt in. Dus qua voeding moet dat ook voldoende zijn lijkt me.

Ja heb ook die 12V 4 pins connecter aangesloten, je bedoeld:

* *
* *

zo eentje he, ipv 4 pins naast mekaar. Maar die zit aangesloten. (zit bij deze moederborden links boven in en er gaat een zwart/gele kabel naartoe.

Dus dat zit allemaal goed.

• koffieboontje
@M2M:

Ik kan op de nederlandse site van Asus dat moederbord niet vinden, alleen op de amerikaanse site:
Asus M2N-VM/DVI
http://www.asus.com/produ...=0&model=1841&modelmenu=1

Zie wel op de nederlandse Asus site bij downloads mn mobo staan, daar staat dit:

==========

All OS

Version 0603 2008/03/27 update

Description M2N-VM DVI BIOS V0603
Add support for new CPUs. Please refer to our webiste: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

==========

Is dat het dus? Dat dus die nieuwe Quad Core processors nog niet worden herkend?

[ Voor 43% gewijzigd door koffieboontje op 28-06-2008 00:09 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
koffieboontje schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:04:

Is dat het dus? Dat dus die nieuwe Quad Core processors nog niet worden herkend?
Jupz, waarschijnlijk wel. Je kunt ook bij de CPU Support kijken, en daar zie je dat voor de 9550 je minimaal bios 6.03 nodig bent. Vaak zit er op 't mb wel een stickertje met de bios versie waarmee deze uitlgelecerd is, misschien staat het ook wel op de doos. Maar zeer waarschijnlijk is deze dus minder dan v6.03, en zul je even moeten booten met een wel ondersteunde cpu om de laatste bios te flashen. Lees wel even goed de instructies voor je dit doet.

Verwijderd

Als je bios versie ouder is dan de 0603 dan zal die geen raad weten met je processor.
Hoe je achter de bios versie kan komen zonder beeld zou ik helaas niet weten.

Probeer een ouder type processor (welke wel op je moederbord past) te regelen, of ga terug naar de winkel waar je de moederborden gehaald hebt.
Met een beetje geluk willen ze de bios wel voor je updaten.

(ik moet sneller leren tikken)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 00:21 ]

Pagina: 1