Toon posts:

iPod Nano 3G aansluiten op TV: geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.
Ik snap er niets meer van, en dat gebeurt niet echt snel eerlijk gezegd.

Het volgende: Ik wil mijn vriendin haar iPod Nano (3G) aansluiten op een Philips TV (32PF9641D/10). Moet een eitje zijn... dacht ik.

Component AV kabels (van Apple zelf dus met chip) gehaald. Na wat gefrunnik de bende aan de gang gekregen.

Vol bewondering keek mijn vriendin naar mij en zag de podcast van Jiskefet verschijnen. Doe het geluid wat harder anders snappen we de grappen niet glimlachte ze lief.

Maar hoe ver ik het volume ook opendraaide, een grap van Jiskefet was niet te horen. Mmm misschien een kabeltje verkeerd. Na een kwartiertje pielen en een vriendin die het voor gezien hield kreeg ik het al ietsje warmer. Toen ik met geen mogelijkhied die k*t stekkers van apple niet uit de TV kreeg kookte ik al bijna :(

Godzijdank voor het Internet waar alle antwoorden te vinden zijn. Deze niet :'(

Het probleem: de aansluiting aan de achterzijde van de TV ondersteunt keurig de verschillende kleuren stekker (groen, blauw, rood). Die zitten ook keurig aan de Component AV kabels van Apple, eitje dus. Beeld werkt ook gewoon.

Nu audio. Ik heb twee stekkers over (logisch, stereo rood en wit). Dus die plug ik er ook wel ff in. Niet dus. Ik mis de L en de R aansluiting en in plaats daarvoor is er één aansluiting (zwart) dat doodleuk vermeld "Audio L/R". Uhm, ik heb twee kabeltjes hoor...

Het lijkt een soort van 3.5 stekker ingang maar snappen doe ik het niet. Helemaal niet omdat aan de zijkant wél een apart ingang L R te vinden is die ik nodig heb (maar die komt uit op kanaal SIDE) en niet op EXT3.

Had het idee dat er verloopstekker moet voor zijn, is dat de oplossing?

Ter verduidelijking hier de handleiding van de TV. Bladzijde 44, tweede plaatje in schema is bewuste aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dan koop je dus een tulpstekker naar 3,5mm jackplug kabel of adapter en zijn al je problemen opgelost.
Afbeeldingslocatie: http://www.in-akustik.com/files/produkte/RCA-Klinkenadapter-S34_1130147372_44061075_thumb.jpg

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee had ik ook al maar vroeg mij af of deze stekkers van de Component kit dan echt passen.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipod/accessories/images/accessory_cables20070905.png

Is die verloopstekekr niet voor alleen tulp stekkers bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm even verder gedacht, ondanks dat ze een gelikt vormpje hebben gekregen (en gloeidende gloeidende .... geen grip dus hebben) blijven het tulp stekkertjes. Tóch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heeft Daedalus absoluut gelijk. Hoeft niet veel te kosten, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb die stekker besteld (hehe lang moeten zoeken naar het vergulde stekkertje maar ik heb hem)
Pagina: 1