• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Gretverr.. buurman had me gevraagd om de beveiliging van zijn netwerk op iets beters te zetten dan WEP. Prima, doe ik wel even. Hij had alleen niet het password meer van de router (sitecom wl-114 v2), dus die heb ik gereset naar fabrieksinstellingen, zodat ik er tenminste in kom. Vervolgens in de wizard van de router ingesteld dat-ie in Nederland op een netwerk van Chello/Zeelandnet/Quicknet zat, en...

... krijgt-ie geen ip adres van UPC. Ik zie in de logging op de router wel dhcp discovers staan, maar van de andere kant wel ack's, maar geen offers.

Nu weet ik dat UPC wat zit (zat?) te kloten met mac adressen, maar hoe dat precies zit en welke je dan moet hebben kan ik niet terugvinden op de upc site.

Iemand een pointer?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Voorheen was t idd mac-gebonden, vermoedelijk hebben ze toen mac van een PC gecloned in de router. Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Je moet wel ff je modem rebooten, anders verwacht ie nog een ander mac, degene die ws er handmatig ingezet is, en nu pleite is nadat jij m resette.

kortom: modem rebooten, wachten tot ie online komt, router aan, en gaan.

Verwijderd

Ook al geeft UPC op het moment geen ruchtbaarheid er aan maar er zijn de afgelopen dagen problemen geweest met hun DHCP server waardoor veel mensen geen internet/telefonie hadden. Denk dat het een probleem in de IP range is geweest, aangezien een derde er maar last van had en op 1 locatie de een wel en de ander niet. Mogelijk dat je er ook last van ondervind.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je wel een IP krijgt maar je komt er niet op, dan zou je via provisioning.upc.nl het macadres weer vast moeten kunnen zetten. Modem rebooten en klaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fairy schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:34:
Als je wel een IP krijgt maar je komt er niet op, dan zou je via provisioning.upc.nl het macadres weer vast moeten kunnen zetten. Modem rebooten en klaar.
Zoals al gezegd, provisioning.upc.nl is al een dikke jaar niet meer nodig en ligt er ook gewoon uit. Geen optie.

Sowieso, als je helemaal geen IP krijgt is dat het probleem niet. Provisioning was nodig als je een 10-IP kreeg of als je een verkeerde snelheid had.

Oslik blyat! Oslik!