Gretverr.. buurman had me gevraagd om de beveiliging van zijn netwerk op iets beters te zetten dan WEP. Prima, doe ik wel even. Hij had alleen niet het password meer van de router (sitecom wl-114 v2), dus die heb ik gereset naar fabrieksinstellingen, zodat ik er tenminste in kom. Vervolgens in de wizard van de router ingesteld dat-ie in Nederland op een netwerk van Chello/Zeelandnet/Quicknet zat, en...
... krijgt-ie geen ip adres van UPC. Ik zie in de logging op de router wel dhcp discovers staan, maar van de andere kant wel ack's, maar geen offers.
Nu weet ik dat UPC wat zit (zat?) te kloten met mac adressen, maar hoe dat precies zit en welke je dan moet hebben kan ik niet terugvinden op de upc site.
Iemand een pointer?
... krijgt-ie geen ip adres van UPC. Ik zie in de logging op de router wel dhcp discovers staan, maar van de andere kant wel ack's, maar geen offers.
Nu weet ik dat UPC wat zit (zat?) te kloten met mac adressen, maar hoe dat precies zit en welke je dan moet hebben kan ik niet terugvinden op de upc site.
Iemand een pointer?
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?