Toon posts:

Probleem: computer geeft geen kik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag een aantal nieuwe onderdeelen aangekregen en direct ijverig beginnen installeren. de onderdelen waren:

Intel E8400 (ipv E6600)
gigabyte EP45 (ipv 965P)
4GB ram geheugen kingston
nieuwe voeding: corsair 520HX (ipv Aopen)

Na alles aangesloten te hebben, druk ik op de power switch en geeft de comp geen kik. ik kijk alles na, maar alles lijkt op het eerste zicht in orde, dus begin ik onderdelen te switchen met de oude werkende compontenten.

nieuwe voeding met oud mobo en oude proc=geen kik
oude voeding met nieuwe mobo+proc=geen kik
oude voeding met oude mobo en proc=geen kik (heel raar aangezien het een paar uur eerder wel werkte)

ik zit dus zowat vast. Het kan zijn dat ik de polen van de reset switch (van het frontpaneel dus) verkeerd heb aangesloten. Kan dit kwaad? dacht van niet. Anders denk ik dat men power en reset switch van men case naar de vaantjes zijn.

merci voor de hulp alvast

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens volledig door en post je bevindingen hier.

Check vooral ook even al je bekabeling, afstandsbusjes van je moederbord en compatibiliteit tussen je componenten.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt. Daar de reset switch verkeerd aan te sluiten, kan het dus zijn dat ik men moederbord of voeding vergaard heb. ik gan nu even proberen de voeding handmatig op te starten met een paperclipje.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Wat ik eigenlijk nog mis en je lijstje zijn:

* Nieuw mobo met oudgeheugen (en uiteraard andersom)
* Druk je oude CPU eens in je nieuwe systeem.
* Wat voor videokaart heb je ? Toevallig de extra power connector vergeten ? (Het systeem of de kaart zou dan moeten gaan piepen naar mijn weten)
* Al een keer zonder HDD geprobeert de booten ?
* Al een keer zo kaal mogelijk proberen te booten ? (Hier bedoel ik dus alleen, mobo, mem, videokaart en voeding mee)
* Op de site van gigabyte geven de specs aan dat jou bord de E8400 wel ondersteund en voor zo ver ik kan zien zonder bios update, dat dus uitgesloten.
* Gaan er lampjes / LED'jes op je moederborde branden ?

Hoop dat je er wat mee kunt :)

Verwijderd

Topicstarter
CDAAbeltje schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:05:
Wat ik eigenlijk nog mis en je lijstje zijn:

* Nieuw mobo met oudgeheugen (en uiteraard andersom)
* Druk je oude CPU eens in je nieuwe systeem.
* Wat voor videokaart heb je ? Toevallig de extra power connector vergeten ? (Het systeem of de kaart zou dan moeten gaan piepen naar mijn weten)
* Al een keer zonder HDD geprobeert de booten ?
* Al een keer zo kaal mogelijk proberen te booten ? (Hier bedoel ik dus alleen, mobo, mem, videokaart en voeding mee)
* Op de site van gigabyte geven de specs aan dat jou bord de E8400 wel ondersteund en voor zo ver ik kan zien zonder bios update, dat dus uitgesloten.
* Gaan er lampjes / LED'jes op je moederborde branden ?

Hoop dat je er wat mee kunt :)
Ik heb het geheugen niet geswitched, omdat de computer echt geen kik geeft. Als het geheugen brak zou zijn, zou ik dan niet gewoon biepjes krijgen? dacht van wel. Dat zou ook het geval zijn als de cpu brak is denk ik. ik kan het morgen nog wel eens even proberen.

Videokaart is 8800gt. Eén simpele 6-pins connector, dus niks vergeten.

heb al geprobeerd kaal te booten, zonder succes.

Ik heb net de voeding getest met een paperclip. De voeding draait normaal (oef), alsook de grafische kaart (fan draait toch).

Ofwel is de power switch gaar ofwel men beide mobo's.

edit: heb net geprobeerd men systeem te booten zonder de switch aan te sluiten met behulp van een schroevendraaier zonder succed. Waarschijnlijk is het mobo dus gaar.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Toevallig de 4-pins connector op het moederbord vergeten? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-06-2008 23:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Jaap-Jan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:50:
Toevallig de 4-pins connector op het moederbord vergeten? ;)
Dat lijkt mij op dit moment dan even het laatste denkbare probleem.... }:|

Mocht je dit wel hebben aangesloten dan gooi ik het op een DOA :Y) ;(

Verwijderd

Topicstarter
Nope het is een achtpins connector en ja die heb ik aangesloten :)

Anyway, alles terug geïnstalleerd en een manual boot (met een schroevendraaier dus connectie maken tussen de twee polen) lukt nu wel, wat met men oude niet lukte. Heel raar.

Het ligt dus hoogst waarschijnlijk aan een stomme schakelaar van de case. Nu kan ik dus proberen een nieuwe schakelaar te zoeken oftwel op zoek gaan naar een nieuwe case.

In ieder geval bedankt voor de hulp. Door jullie heb ik een aantal dingen kunnen uitsluiten waar ik voordien niet aan dacht. De link was ook zeer hulpvol. Mijn pctje draait dus, maar moet steeds manual booten met een schroevendraaiertje }:O :Y)

Verwijderd

Je kunt ook even in je bios instellen dat je de PC kunt starten met het toetsenbord of de muis, veel makkelijker. ;)

• Jaap-Jan
Dat is ook een handige tip en je kunt misschien ook wel de schakelaar zelf vervangen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ik ga inderdaad de schakelaar proberen te vervangen. Het opstarten met het toetsenbord of muis lukt me niet, waarschijnlijk omdat het om een draadloze varaint gaat

• Jaap-Jan
Zou ook moeten werken. Heb je jumpers op het moederbord die de +5VSB regelen? Die moet je dan aanzetten, anders worden de USB- poorten niet gevoed en kun je het systeem niet inschakelen met het toetsenbord. :)

Pagina: 1