Toon posts:

nw pc monitoren werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
Kom zojuist thuis met mijn net nieuw aangeschafte:

Acer M5100
AMD Phenom Quad-Core 9500
Intern geheugen 4096 MB
Opslagcapaciteit harde schijf 500 GB
Grafische adapter ATI Radeon HD 2600 Pro
Windows Vista

en wat denk je? Geen enkele monitor die het doet. Kom niet verder als het no signal signaal. Pc stond werkend in de winkel met een acer monitor (driver probeem?)
En toen......drivers installeren? Is beetje lastig zonder beeldschermbeeld..

Heb 3 verschillende monitoren geprobeerd..Iemand idee wat het zou kunnen zijn???

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
zonder driver moet er wel beeld zijn,

-start de computer wel gewoon op,
-heb je toevallig (ik zeg maar wat) de monitor aan de on-board videokaart aangesloten, i.p.v. de goede?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13
dribibu schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:48:

-heb je toevallig (ik zeg maar wat) de monitor aan de on-board videokaart aangesloten, i.p.v. de goede?
idd, 1e waar ik ook aan dacht. Vaak meegemaakt, "ja maar ik zie maar 1 aansluiting en daar zit ie ook in"

Vervolgens laat je ze de doos verder bekijken en vinden ze DVI-VGA verloopje.. zodat ze hun ECHTE videokrt kunnen gebruiken, aangezien meeste zwaardere kaarten 2xDVI hebben, drukken de meeste hun VGA poort (automatisch) op de onboard krt.

Verwijderd

Topicstarter
Schaam mij bijna om te zeggen dat pc's installeren en aansluiten mijn dagelijkse werk is... Dus dat ik hier hulp in moet roepen is echt treurig! Maar op je antwoord ja hij zit in de goede aansluiting.

Heb hem net zelfs aan mijn samsung tft tv gehangen...zelfde probleem..

Verwijderd

Topicstarter
Enige verloop wat trouwens in de doos aanwezig was is een dvi/hdmi verloop stuk.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:52:
Enige verloop wat trouwens in de doos aanwezig was is een dvi/hdmi verloop stuk.
Maar hoe sluit je m nu aan? VGA of DVI?

Volgens google heeft die Acer nl ook een onboard aansluiting.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 27-06-2008 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beide...Gaat nu kast open maken..Misschien toch iets los gegaan tijdens vervoer? Let you know!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:58:
Beide...Gaat nu kast open maken..Misschien toch iets los gegaan tijdens vervoer? Let you know!
Beide?? Hoe sluit je m via VGA aan als je alleen DVI->HDMI verloop hebt?? Dan blijft dus de onboard kaart over..en die is dus juist niet actief door je hd 2600

Verwijderd

Topicstarter
Zowel een vga als dvi geprobeerd bedoelde ik! haha

• dribibu
ja en ook je hd2600 en je onboard vga?

Verwijderd

Topicstarter
Een andere dvi kabel proberen wil ook wel eens helpen, hij was gewoon kapot!! maar nu wel beeld.. thanks voor de support :-)

• dribibu
ok mooi :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even dicht als voorbeeld omdat een topic als dit hier niet hoort, dit is meer iets voor in VB. Maar dan wordt er wel iets meer informatie en duidelijkheid verwacht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.