Toon posts:

install problemen met Ubuntu 8.04 op poweredge 2450

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een servertje gekocht met het idee daar een leuke test server van te maken.
De server: een Dell poweredge 2450:
  • 2x Intel Pentium-3 733 MHz Slot-1 processoren met 256KB cache en 133MHz FSB
  • 512 GB ECC SDRAM geheugen (2 x 256MB)
  • 4x 18.2GB Ultra-3 10.000RPM hotswappable SCA SCSI-harddisks
  • Slimline CD-ROM drive en floppydrive
  • Onboard Ultra3 (Ultra160) SCSI Adaptec® AIC-7899 (160MB/s) RAID-controller met 128MB cache (de Dell RAID-key is uiteraard geinstalleerd)
  • Onboard netwerk: Intel® 82559 10/100 Ethernet controller
  • Onboard ATI-RAGE IIC PCI-videokaart met 4MB videogeheugen
  • 3x Full-length PCI-sloten
  • 2x 330W hotswappable powersupply
  • 2x PS/2, 2x Serieel (DB9), 1x Parallel en 2x USB-poort
Bij het instaleren van de server editie van 8.04 (en de desktop editie) krijg ik de volgende fouten:

buffer I/O error on device sr0 (een paar honderd keer)
en daarna deze 2 ook een paar honderd keer
SQUASHFS error: unable to read page, block 2935ed7a
SQUASHFS error: sb_read failed reading block 0xa4da0

Nu ben ik een behoorlijk noob wat betrefd servers en Linux.
Tot nu toe heb ik met google alleen kunnen vinden dat dit inhoud dat de installer de harde schrijven niet ziet en enkele oplossingen die ik niet snap.

Kan iemand me wat verder helpen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik vind met google ook enorm veel wat je kan proberen [1] [2]. Vertel es wat je al geprobeerd hebt (en welke oplossing snapte je niet)? Misschien dat we je dan verder kunnen helpen.

Probleem dat ik nog heb is dat ik niet weet wat voor een device "sr0" is. Weet jij dat?

edit:
laat maar:
*Neither* /dev/sr0 nor /dev/scd0 are used for *burning* CDs. They are actually alternitive names for the first SCSI CD-ROM. On systems with both devs, they are in fact exactly the same.
De SCSI CD-Rom dus :) Misschien kun je een IDE CD-Speler proberen om hem te installeren als je die nog hebt liggen?

offtopic:
Oh en fix nog even die "betrefd" :P

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 21:50 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op verschillende fora verschillende dingen. De een zeg dat het de CD-rom is en de andere de eerste harde schrijf.

Ik heb nog weinig geprobeerd omdat ik enigsinds angstig ben het een en ander te vern@$%ken.

Ik zal morgen even een lijstje posten van wat ik tot nu toe gedaan hebt. (wat niet erg veel is)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de oplossing hebt, zij het dat het niet een mooie of makkelijke is.
Ih heb Ubunte 6.06 alternate CD gedown en gebrand, deze lijkt wel over de juiste (verouderde) drivers te beschikken voor de SCSI controller. De server wordt nu geïnstalleerd waarna ik moet upgraden. Zolang ik daarvoor alleen mijn internet gebruikt en de drive vermijd zou dit moeten werken.

Ik had de tip gisteren ergens op een forum gelezen (betrof een ander probleem welliswaar, maar lijkt vooralsnog te werken :))

Het enioge probleem wat ik had was met de partioner, maar na wat geklooi met de utility settings (had scsi uitgezet als poging de laaste versie erop te krijgen) ging deze gewoon verder.

Het downen van 6.06 duurt wel even, heeft bij 14 uur geduurt, maar lijkt het waard te zijn. Als ik ge-upgrade hebt en alles geïnstalleerd zal ik kijken of ik de iso beschikbaar kan stellen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:35:
Ik lees op verschillende fora verschillende dingen. De een zeg dat het de CD-rom is en de andere de eerste harde schrijf.

Ik heb nog weinig geprobeerd omdat ik enigsinds angstig ben het een en ander te vern@$%ken.

Ik zal morgen even een lijstje posten van wat ik tot nu toe gedaan hebt. (wat niet erg veel is)
Als de foutmelding refereert aan sr1 dan is het je CD-rom. Hang er een IDE cd-rom aan en probeer het opnieuw.

Als het PNS moet zijn mag je dit soort dingen best zelf opzoeken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb probleem kunnen omzeilen door Ubuntu 6.06 te installeren. het zat hem waarschijnlijk in de scsi driver. Deze wordt niet meer ondersteund en 8.04 heeft hier problemen mee. Oude bak oude software (nu hopen dat het upgraden lukt) :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TJa, een beetje spelen met een server en een OS is geen PNS..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.