Toon posts:

9800GTX 1 power connector

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ja ik weer ;) Ben een beetje bezorgd over mijn GPU.. Nu weet ik niet of het 'slecht' is waneer men de 9800GTX maar met 1 power connector verbonden is.. Ook hoorde ik op een ander forum dat er stond 'Make sure you have 3 6pin molex outputs on your PSU' Mijn Thermaltake 520W heeft maar 2 uitgangen hiervan (een 9800GTX gebruikt er ook maar 2) Kan mijn PSU dit wel aan? (Heb nu zelf geen 2 power connectors dus ik kan het niet uittesten, vandaar dat ik hierop post.) Dan heb ik het ook over het aantal Watts en niet alleen over de zogenaamde 3 6-pins molexjes die ik moet hebben aan mijn PSU.

M.v.g. Luke

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Kan mijn PSU dit wel aan?
Zonder je volledige specs te geven valt hier geen antwoord op te geven.

Verder moet je even de handleiding van je graka erop naslaan op je alle twee de power connectors aan moet sluiten. Ik denk het wel, ze zitten er niet voor niets, maar zoek het voor de zekerheid nog even op.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Goh, valt me op dat dit nu de derde topic binnen 2 dagen over dit onderwerp is. Denk dat hier ook een slotje op komt...aangezien google je vraag makkelijk kan beantwoorden. suc6

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nu draaiende op 1 aansluiting en verder staat er ook niet bij of dit met 2 MOET of niet, dus ik kan het zo niet zeggen, volledige specs hieronder:

Gigabyte GA-P35 DS3R
E8400 @ 4GHz (1.4150 vCore)
OCZ 2Gig Reaper geheugen @ 1000MHz ('underclocked')
Sparkle GeForce 9800GTX
Thermaltake 520W PSU (Modulair)

@Cyberamp, nee ik heb al gegoogled hierover en ik kon het niet vinden.. en over dat 2e topic.. Die vraag werd niet beantwoord en ik denk dat dit duidelijker is en vandaar dus deze post..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 21:33 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Zoals in je vorige topic al werd gezegd, is 520W van een A-merk (Thermaltake zeker) ruim voldoende.
It also has two 6-pin PCI-E power connectors while the Sparkle 8800GTS 512 MB only needed one. I’m guessing they were close to the limit what the PCI-E slot can provide and needed a bit more power for the 9800GTX.
Volgens Bjorn3D heeft de Sparkle 9800GTX net wat meer prik nodig en dus zitten er 2 PCIe power connectors op. Allebei aansluiten dus. het kan zijn dat hij nu prima werkt, maar dat hij nog niet genoeg stroom krijgt om maximaal te presteren. Aansluiten dus.

Zie verder nog even Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, maar!.. Mijn vraag was of dit slecht was voor mijn videokaart? Lijkt me niet toch? Bij voorbaat dank en bedankt voor alle reply's! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 22:21 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:09
Slecht voor je videokaart?
Hoezo dan?
Je zegt zelf dat het niet slecht is. Beetje tegenstrijdig denk je niet?
Verwijderd in "Temps 9800GTX"

Verwijderd

Topicstarter
@ ID-College dat was een gokje, vandaar dat ik het hier nog een keer duidelijk vraag.. Vanuit je opmerking kan ik zien dat dit niet het geval is.. Bedankt voor je reply :)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:47

justifire

Shut up and squat !!

Zitten niet voor niks 2 connectors op.
Of rij jij ook altijd in ze eerste versnelling?
Ondervolten kan natuurlijk nooit kwaad, maar voor de prestaties zal het niet beter zijn.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

justifire schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:46:
Of rij jij ook altijd in ze eerste versnelling?
Hehe :Y)

Ik sluit me wel bij de mensen hierboven aan. Er zitten niet voor niks 2 connectors op. Bovendien had ik met mijn vorige voeding geen PCI-E voedings stekkers, toen kreeg ik een 7900GS die dit wel nodig had. Bij de kaart zat een Molex->PCI-E voedings stekker. Echter moest deze stekker worden voorzien van 2 molex voedings connectors. Wanneer er 1 aanzat, geen probleem maar dan draaide de kaart in "Low Graphics Mode".

Echt wel aansluiten dus ! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "9800GTX power kabel"

Wat was daar onduidelijk aan :?

Als je topic gesloten is heeft het bijzonder weinig zin nogmaals een topic voor hetzelfde te openen. Vooral ook als je precies hetzelfde (geen eigen zichtbare inzet) weer fout doet.

Zie ook:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.