Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WMP11 verwijderen in XP Pro (Eng.)

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:26
Hoi,

Ik probeer WMP11 te verwijderen, echter het werkt met géén van de drie door Microsoft zelf aangegeven methodes. Waarschijnlijk doordat ik geen system-restore in gebruik heb (of had tijdens installatie).

Probleem ermee is dat het programma niet functioneert als mediaserver, dus een herinstallatie (na volledige verwijdering) zou soelaas kunnen bieden. Probleem wordt blijkbaar niet veroorzaakt door de firewall (even uit gezet) of door de router (andere versie op andere pc in hetzelfde subnet werkt goed).

Alle benodigde services werken voorzover ik weet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen (instelling ergens binnen Windows XP Pro) of op de hoogte van een rigoreuze manier om WMP11 eruit te slopen om een succesvolle herinstallatie te kunnen proberen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ParkOverall schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:39:
Probleem ermee is dat het programma niet functioneert als mediaserver
Hoe bedoel je dat precies - dat je de library vanaf een andere PC kan gebruiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ParkOverall
Ja, andere apparaten in hetzelfde subnetwerk zien hem niet en hij hun ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vind wel dit in de Help terug:
If you have more than one computer connected to your home network and the other computers are running Windows Vista, you can share your Player library on each of the computers so that you can access all of your digital media files from any computer in your home.
Een andere XP machine kan de gedeelde library dus niet benaderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ParkOverall
Het is géén XP of Vista kwestie: een andere pc in hetzelfde subnetwerk met XP en WMP11 werkt goed op dit punt; ziet wel andere apparaten (binnen WMP11 in het betreffende instellingen venster) die die WMP11 kunnen gebruiken als mediaserver.