[iPod mini] wordt niet meer herkend na herstellen in iTunes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Gisteren was al mijn muziek opeens van mijn iPod mini verdwenen. Hij deed het wel nog gewoon. Ik heb toen Sharepod opgestart, maar die kon hem niet openen omdat de iTunes db opnieuw moest worden aangemaakt. Vervolgens heb ik iTunes geopend en de iPod proberen te herstellen. Dat deed 'ie maar bij het gedeelte waar wordt gezegd dat je moet wachten tot de iPod opnieuw is gestart gebeurde er niets meer op een gegeven moment. De iPod wilde niet opnieuw opstarten. Ik de iPod losgekoppeld en opnieuw er in gedaan, je krijgt het Apple-logo op de iPod te zien met daaronder een voortgangsbalkje. Vervolgens blijft hij op het Apple logo staan nadat het balkje vol is gelopen en verdwenen. Na een paar minuten herhaalt dit proces zich. De iPod wordt ook niet herkend in Windows (hij staat normaal als vaste schijf ingesteld).

Als de iPod is losgekoppeld krijg je een pictogram te zien dat betekent dat je de iPod moet aansluiten op een stroombron (wat dus niet werkt). Als ik hem probeer te resetten krijg ik ook het voortgangsbalkje en vervolgens niets.

Verder kan ik weinig doen denk ik, aangezien de iPod niet wordt opgepakt door Windows. Ik heb ook in apparaatbeheer gekeken naar USB-aansluitingen, daar stond hij ook niet onder.

Wie o wie kan mij helpen?

PS: ik heb gezocht, ik vond enkele interessante topics maar het ging vooral over de iPod resetten, wat bij mij dus niet helpt. Het idee van het kijken in apparaatbeheer stond in dit topic: Anoniem: 87842 in "iPod Nano 4GB wordt niet herkend"

Daar vond ik ook een post waarin stond dat je de iPod op meerdere manieren kunt resetten, maar dat hielp dus ook niet. Een mogelijkheid zou zijn om de iPod leeg te laten lopen, maar hij is helemaal opgeladen en hij schakelt uit na ongeveer 5 seconden het pictogram weergegeven te hebben. Met andere woorden: als ik 'm een week lang om de 5 sec. aan blijf zetten is 'ie misschien leeg. Geen optie dus.

[ Voor 3% gewijzigd door popcorn op 27-06-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Nog steeds geen reactie? Ik heb al veel meegemaakt, maar na 2 dagen nog geen reactie op een topic op GoT?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ten eerste: gaaf usericon heb je! wereldmuziek!

heb je al gekeken op internationale fora?

je hebt neem ik aan ook al gereset met hold on/off en dan center+menu button 6 sec?

een alternatief om hem hard te resetten is openmaken (tutorials zat of geef een gil) en de batterij disconnecten, wachten en weer connecten. Klusje van niets.

En last but not least: mocht hij niet meer werken: ik zoek nog een defecte ipod mini voor het clickwheel en een goede batterij ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Jazzper schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:59:
ten eerste: gaaf usericon heb je! wereldmuziek!
Dank je, dat is het zeker. Jammer genoeg kan ik er op het moment even wat minder naar luisteren :').
heb je al gekeken op internationale fora?

je hebt neem ik aan ook al gereset met hold on/off en dan center+menu button 6 sec?
Ik heb wat rondgegoogled, maar ik heb niks bruikbaars gevonden. Het is ook lastig zoeken met een probleem als dit. Het lijkt op een heel algemeen probleem dat op te lossen is met een reset, maar dat is het niet, en er komen niet echt specifieke probleem-gerelateerde zoektermen bij kijken.

Volgens mij is het fout gegaan bij het herstellen van de software. Daar liep iTunes vast. Toen heb ik 'm gedisconnect, en nu lijkt 'ie vast te zitten in die installatie-cyclus.
een alternatief om hem hard te resetten is openmaken (tutorials zat of geef een gil) en de batterij disconnecten, wachten en weer connecten. Klusje van niets.
Dat is ook een optie, dat zal ik morgen eens proberen.
En last but not least: mocht hij niet meer werken: ik zoek nog een defecte ipod mini voor het clickwheel en een goede batterij ;)
Ik zal het onthouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik weet niet of je 1G of 2G hebt maar voor de 1G:

http://www.ifixit.com/Troubleshoot/iPodMini1G

en hardware knutselguide:
http://www.ifixit.com/Guide/iPod/iPod-Mini/96

goed kijken. Belangrijkste zijn de boven en onderkant. Voor je het weet zit je met een stuk of krom einddekseltje

deze stap dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifixit.com/Guide/96/images_thumb/02.jpg
heel rustig aan doen. Als je op zeker wilt spelen kun je ook met een fohn eerst goed verwarmen daar. Dan smelt de lijm.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iPod opstarten in de disk mode (center + play/pause ingedrukt houden), iPod formatteren (naar FAT32) en als het goed is kun je 'm daarna weer herstellen via iTunes. Mocht dit niet werken zou je dezelfde procedure kunnen proberen met een Mac (formatteren naar HFS+ via Disk Utility). Mijn ervaringen is dat dat soms wat meer succes heeft.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
De disk mode werkt helaas ook niet. Ik begin te vrezen dat de harde schijf van mijn iPod overleden is, hoewel ik hem vandaag nog ga openmaken.

Ik ken niemand die een Mac heeft, maar ik ga denk ik wel eens proberen of hij herkend wordt in een Linux OS.
Pagina: 1