Welke processorkoeler voor drive-in-pc

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Wij hebben hier een pc die wij gebruiken voor onze drive-in-show. Om zo veel mogelijk stabiliteit te creeren lijkt het me van groot belang dat de processor zo goed mogelijk wordt gekoeld. Op dit moment zit er een "standaard" koeler op. Heeft het nut om deze te vervangen door een beter exemplaar?

Zo ja, welke koeler zou ik moeten nemen? Eis: Grote koelcapaciteit. De geluidsproductie is niet van belang.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
Over welke socket praten we dan...? Welke temperatuur is de CPU nu onder load? Wat is je budget?

Natuurlijk kun je er iets anders op zetten. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Sorry, helemaal vergeten te melden: het gaat hier om een Athlon 64 3400+.

Afhankelijk van het nut, is het budget enkele tientjes.

[ Voor 29% gewijzigd door TB op 27-06-2008 20:29 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heeft natuurlijk alleen nut als de CPU te warm wordt stress de CPU dus eens en lees de temp uit.
Wordt deze niet te warm dan is de boxed koeler voldoende en deze zal ook wel voldoende zijn, anders werd die er niet bij geleverd natuurlijk. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Een stock cooler houdt een standaard geclockte proc koel genoeg. Je hebt pas een andere koeler nodig als je stilte wil of wil gaan overclocken (niet handig bij zo'n pc :p)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ehm, hij wordt niet té warm denk ik, want hij loopt niet vast of iets dergelijks.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zolang de bestaande koeler nog voldoet zou ik 'm niet vervangen. Grotere koelers zijn ook zwaarder en dat wil je niet bij een PC die je constant versleept. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• -The_Mask-
  • Niet online
TB schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:30:
Ehm, hij wordt niet té warm denk ik, want hij loopt niet vast of iets dergelijks.
Nieuwe CPU's klokken terug als ze te warm worden, dus zo snel vallen ze niet uit. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Nou op een kilootje meer of minder kijken we niet :) Versterkerrack bijvoorbeeld weegt 150 kilo, dan maakt een kilootje extra op de pc niets uit :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
TB schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:31:
Nou op een kilootje meer of minder kijken we niet :) Versterkerrack bijvoorbeeld weegt 150 kilo, dan maakt een kilootje extra op de pc niets uit :)
Dat is het punt niet... Het punt is dat je moederbord het niet fijn vindt als er een HSF van 1KG aanhangt en je de pc telkens moet verslepen, dan komt er aardig wat kracht op die retention module te staan met het gevaar dat de HSF eraf valt (en andere onderdelen sloopt).

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
TB schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:31:
Wel als door het het 'hangen' van de cooler aan het moederbord de cpu + socket van het moederbord wordt getrokken.
Zo's vaart zal het niet lopen, maar toch :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:33:
[...]

Dat is het punt niet... Het punt is dat je moederbord het niet fijn vindt als er een HSF van 1KG aanhangt en je de pc telkens moet verslepen, dan komt er aardig wat kracht op die retention module te staan met het gevaar dat de HSF eraf valt (en andere onderdelen sloopt).
Aha, op zo'n manier haha ;)

Wat ik nu al bij iedereen zie doorschemeren is: Laat lekker zitten joh die koeler!

De CPU wordt trouwens een groot deel van de tijd 100% belast.

Is het misschien nuttig om extra casefans te plaatsen? Of ook overbodig?

• -The_Mask-
  • Niet online
TB schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Aha, op zo'n manier haha ;)

Wat ik nu al bij iedereen zie doorschemeren is: Laat lekker zitten joh die koeler!

De CPU wordt trouwens een groot deel van de tijd 100% belast.

Is het misschien nuttig om extra casefans te plaatsen? Of ook overbodig?
Kijk nou eerst maar eens naar de temps dan kun je zelf uitmaken als dit nodig is. ;)
Wij hebben ook geen idee als het nodig is? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

als je het helemaal vlekkeloos wilt dan neem je een extra pctje mee die ook al helemaal klaar is voor gebruik. dus ook met een kopie erop van wat je wilt laten zien.
Pagina: 1