• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zal beginnen met de system specs

Asus P5K WS
Q6600
4*1GB Kingston PC6400 HyperX
Asus 8800GTS 320MB
XFI Xtreme gamer
2* 320GB seagate hdd
1* 74GB western digital raptor
1* sata dvdrw brander
Antec NeoHE 550W

Ik maak de kast open om de kabels te reorganiseren. Alles netjes ik wil hem aanzetten krijg ik hetvolgende in het scherm te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Boot Block compatible version ver.012
Please do not insert any disc into CD-ROM or floppy drive
if you want to recovery with a USB device.
Bad BIOS checksum. Starting BIOS recovery,
Checking for CD-rom...
CD-Rom not found!
Checking for USB Device...
USB device not found!

Dit loopt hij oneindig en gaat dus niet recoveren, ik haal de BIOS van de CD die bij het moederbord zat en zet die op een USB stick (1GB FAT geformateerd). Reboot het systeem en krijg nog steeds bad bios checksum zoals verwacht en nu komt hetvolgende terwijl de USB stick erin zit.

code:
1
2
3
4
5
Checking for USB device...
USB device found...
Reading file "P5kWS.ROM". Completed
Start erasing...
Start programming...

Nu is dit voltooid en geeft hij aan:

code:
1
Please turn off your system and power on again to get system back.

Nu zou je dus denken alles is goed, niet dus. Nu krijg ik niets meer te zien. Geen bad bios checksum en de monitor geeft aan dat hij geen input krijgt.
Na een paar minuten uit te hebben gestaan geeft me PC weer hetzelfde aan als eerst, bad BIOS checksum.

CMOS reset geprobeert.
Nieuwere BIOS geprobeert.
Zo kaal mogenlijk opgestart dus:
code:
1
2
3
4
5
moederbord
CPU
GPU (met een andere kaart ook geprobeerd)
1GB mem
geen HDD of DVD speler

Nu raken mijn opties toch echt op, google en search hebben niet veel geholpen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Zet het eens op een CD en probeer het opnieuw.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Ik geloof niet dat je door wat kabels te reorganiseren (reorganiseren kost altijd meer dan het oplevert ;) ) een gefaalde gewiste corrupte BIOS krijgt. Volgens mij heb je lopen kloten.

Boot eens met de support CD van je mobo waar ook je drivers op staat (en soms ook de manual).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Napo
  • Niet online
@ The__Virus

Geprobeert en bij het checken van de CD-ROM heeft hij aan dat er geen CD-ROM gevonden is

@ Sebazzz

Als iemand anders het tegen mij zou zeggen zou ik het ook niet geloven maar toch is het na het reorganiseren van de kabels gebeurt, heb alle kabels nagelopen maar niets is er veranderd.
Booten met de support CD van mijn moederbord gaat wat moeilijk, daar geeft de BIOS recovery ook een CD-ROM not found error.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 23:11
Ik weet het niet hoor, maar van statische elektriciteit kan je misschien rare c.q. vage problemen krijgen, zoals dit. Heb je je zelf "ontladen" voordat je in de kast ging werken? En het is me niet helemaal duidelijk, maar kan je in de BIOS komen?

• Napo
  • Niet online
@ ascale

Heb me ontladen voordat ik iets in de kast zelf ging doen, zoals altijd. Hiernaast kan ik helemaal niet in de BIOS komen, het enigste wat ik te zien krijg is dus die BIOS recovery utility die naar een P5KWS.ROM gaat zoeken op CD-ROM device of een USB device.
Zelfs na restoren van de BIOS blijft hij de error geven :S
Pagina: 1