Ik zal beginnen met de system specs
Asus P5K WS
Q6600
4*1GB Kingston PC6400 HyperX
Asus 8800GTS 320MB
XFI Xtreme gamer
2* 320GB seagate hdd
1* 74GB western digital raptor
1* sata dvdrw brander
Antec NeoHE 550W
Ik maak de kast open om de kabels te reorganiseren. Alles netjes ik wil hem aanzetten krijg ik hetvolgende in het scherm te zien:
Dit loopt hij oneindig en gaat dus niet recoveren, ik haal de BIOS van de CD die bij het moederbord zat en zet die op een USB stick (1GB FAT geformateerd). Reboot het systeem en krijg nog steeds bad bios checksum zoals verwacht en nu komt hetvolgende terwijl de USB stick erin zit.
Nu is dit voltooid en geeft hij aan:
Nu zou je dus denken alles is goed, niet dus. Nu krijg ik niets meer te zien. Geen bad bios checksum en de monitor geeft aan dat hij geen input krijgt.
Na een paar minuten uit te hebben gestaan geeft me PC weer hetzelfde aan als eerst, bad BIOS checksum.
CMOS reset geprobeert.
Nieuwere BIOS geprobeert.
Zo kaal mogenlijk opgestart dus:
Nu raken mijn opties toch echt op, google en search hebben niet veel geholpen
Asus P5K WS
Q6600
4*1GB Kingston PC6400 HyperX
Asus 8800GTS 320MB
XFI Xtreme gamer
2* 320GB seagate hdd
1* 74GB western digital raptor
1* sata dvdrw brander
Antec NeoHE 550W
Ik maak de kast open om de kabels te reorganiseren. Alles netjes ik wil hem aanzetten krijg ik hetvolgende in het scherm te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Boot Block compatible version ver.012 Please do not insert any disc into CD-ROM or floppy drive if you want to recovery with a USB device. Bad BIOS checksum. Starting BIOS recovery, Checking for CD-rom... CD-Rom not found! Checking for USB Device... USB device not found! |
Dit loopt hij oneindig en gaat dus niet recoveren, ik haal de BIOS van de CD die bij het moederbord zat en zet die op een USB stick (1GB FAT geformateerd). Reboot het systeem en krijg nog steeds bad bios checksum zoals verwacht en nu komt hetvolgende terwijl de USB stick erin zit.
code:
1
2
3
4
5
| Checking for USB device... USB device found... Reading file "P5kWS.ROM". Completed Start erasing... Start programming... |
Nu is dit voltooid en geeft hij aan:
code:
1
| Please turn off your system and power on again to get system back. |
Nu zou je dus denken alles is goed, niet dus. Nu krijg ik niets meer te zien. Geen bad bios checksum en de monitor geeft aan dat hij geen input krijgt.
Na een paar minuten uit te hebben gestaan geeft me PC weer hetzelfde aan als eerst, bad BIOS checksum.
CMOS reset geprobeert.
Nieuwere BIOS geprobeert.
Zo kaal mogenlijk opgestart dus:
code:
1
2
3
4
5
| moederbord CPU GPU (met een andere kaart ook geprobeerd) 1GB mem geen HDD of DVD speler |
Nu raken mijn opties toch echt op, google en search hebben niet veel geholpen