Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jaspervd
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09-2023
Omdat ik volgende week op vakantie ga besloot ik vandaag een adapter te kopen (stroomnet > usb) zodat ik mijn ZVM ook op vakantie kan opladen.

Adapter zag er goed uit, werkt met ipod's, digitale camera's en alle andere mp3 spelers stond erop.
Tevens was hij 5V, wat ook de officiele oplader van creative heeft.

Maargoed ik sluit mijn mp3 speler erop aan en er gebeurd niets, ik denk dan wacht ik wel en kijk ik over half uurtje of hij heeft opgeladen. Toen ik terugkwam was hij uitgevallen (inactiviteit?) en mijn ZVM wil nu niet meer opstarten.

Als ik de aanknop indruk komt gebeurd er niets en als ik hem op mijn pc aansluit komt er een raar tikkend geluid uit en flikkert het blauwe lampje. (Ik sluit hem maar niet meer aan voordat mijn laptop straks ook nog kapot is ;) )

Is het mogelijk dat de adapter mijn zen gesloopt heeft en zo ja wat is nu het beste dat ik kan doen?

Gaan klagen bij de verkoper die mij deze adapter heeft aanbevolen of creative bellen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Ik zou niet meteen bij Creative zelf aankloppen. Die laten hun support mogelijk meteen vallen omdat je een extern apparaat welke niet van Creative is hebt gebruikt. Iets wat volgens mij altijd wordt afgeraden in de handleidingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jaspervd, welkom op GoT :)

Gesloopte spelers door zo'n adapter heb ik eigenlijk nog niet of nauwelijks van gehoord. Zou eigenlijk ook niet mogen, aangezien het allemaal gewoon USB is. Was je speler leeg toen je hem op wilde laden? Want dan kan het zijn dat de batterij té leeg is geraakt en nu niet meer wil opstarten. Maar sowieso blijft dit een vaag verhaal.

Het makkelijkste lijkt mij om gewoon garantie te claimen voor je ZVM, maar die zal wel verlopen zijn? Ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan als je gaat klagen bij de verkoper. Bewijs maar eens dat die lader je speler gesloopt heeft.

• jaspervd
Bedankt voor je welkom :)

De batterij zat nog voor 75% vol, dus dat is het probleem niet.

Misschien dat er iets mis is met de adapter zelf, ik ga morgen eerst wel terug naar de winkel en kijken wat ze er daar van zeggen. Desnoods trek ik een zen daar uit de verpakking en hang ik hem daar aan de adapter in de hoop dat het misgaat.

Ik ben inderdaad bang dat mijn garantie verlopen is en anders heb ik er ook weinig aan want ik ga een dinsdag op vakantie en voor die tijd wil ik graag een werkende mp3 speler hebben :)

Vorige week mijn oordopjes kapot, mijn bestelde boxjes nog steeds niet binnen en nu ook al mijn mp3 speler dood, het lijkt wel alsof iemand er iets op tegen heeft dat ik muziek wil luisteren op vakantie......

Bedankt voor de tip MsG, als ik hem laat repareren door creative zal ik maar even vergeten te melden waardoor hij kapot is gegaan.

Verwijderd

Had je het ding in USB geprikt?
ZV:M heeft USB host nodig wil ie dat pakken, meestal hebben cheape ladertjes dat niet.
Als je het kabeltje in de 5V DC IN hebt gestoken (ronde ding) dan is er iets mis met ZV:M of je lader.

Maar dan zou je speler het wel gewoon moeten doen.
Tikkend geluid is waarschijnlijk de HDD.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 22:55 . Reden: per ongeluk op verstuur bericht geklikt voordat ik klaar was, laptoptouchpads blijven kut. ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De ZVM heeft inderdaad USB Host nodig, maar het zou de ZVM niet moeten slopen als de lader het niet heeft. :) Dan zou de speler simpelweg niet moeten opladen.

• jaspervd
Klopt RoD, opladen via USB wertk alleen met een USB Host en die zat niet in die el cheapo oplader.

Ik ben teruggegaan naar de winkel en de verkoper vertelde mij dit. Alleen een dag te laat, maargoed ik had dit zelf ook beter moeten uitzoeken of er misschien bij moeten zeggen dat ik een creative zen had

De lader werkte prima, dus blijkbaar is er iets mis met mijn ZVM.

Ik heb contact opgenomen met mp3shop (waar ik hem heb gekocht), nu maar hopen dat het nog binnen de garantie valt, nergens is te vinden of er nu 1 of 2 jaar garantie op zit.

Zit er geen garantie meer op dan hoop ik maar dat de batterij kapot is en de rest nog werkt, de batterij vervangen kan ik zelf nog wel en kost niet zo veel.

Helemaal zuur dat ik een dinsdag op vakantie ga, ik ga nog maar snel even een tijdelijke mp3 speler kopen in de hoop dat ik hem zonder veel verlies weer kan verkopen als mijn eigen zen gemaakt is :)

Ook de boxjes die ik besteld had zijn nog niet binnen, plus mijn oordopjes hebben het vorige week begeven, lijkt wel alsof er een vloek op zit........

Het tikkend geluid komt volgens mij niet uit de HDD, maar meer uit het lampje wat flikkert als ik hem toch probeer op te laden

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 21:35
jaspervd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:41:

Ik heb contact opgenomen met mp3shop (waar ik hem heb gekocht), nu maar hopen dat het nog binnen de garantie valt, nergens is te vinden of er nu 1 of 2 jaar garantie op zit.
Op creative producten zit 1 jaar garantie, de service is redelijk goed alleen duurt het heel lang. Je moet eerst op de creative site een rma aanvragen, paar dagen tot iets meer dan een week later krijg je bericht dat je hem op moet sturen naar een adres in Nederland waarna hij naar Polen gaat. Hier gaan ze checken wat er aan de hand is en mocht hij niet gerepareerd kunnen worden zit je met een probleem want de zvm wordt niet meer gemaakt. Dus zal je wel een vergelijkbaar exemplaar aangeboden krijgen zvw.

Lang verhaal maar het is om je duidelijk te maken dat vervanging er niet zo 1 2 3 inzit.

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik had op mijn speler 2 jaar garantie, maar dat was via de Informatique.
Mp3shop geeft zeker weten maar 1 jaar.

En met mijn garantie claim kreeg ik door de Informatique (tegen bij betaling) een Zen 16 of 32 GB aan geboden.

Uiteindelijk wel een refurbished Zen Vision:M gekregen, want vind die Zen toch wat nadelen hebben tob de Zen Vision:M

Maar succes ermee iig ;)

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

aangezien je zegt: het blauwe lampje knippert:
heb je hem al een keer gereset? ligt voor de hand liggend, en mischien is het ook wel zo voor de handliggend ;)
Pagina: 1