DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER
[ Voor 99% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:06 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 27-06-2008 19:59 ]
De structuur van je repository is erg belangrijk. Een veel gemaakte fout is alles gewoon in de root gooien, maar als je dan wilt gaan branchen heb je al een probleem. Een veel gebruikte structuur is:Ruudjah schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:13:
Hoe bedoel je dit? Is toch gewoon het opzetten van een (SVN) source repository? Of zie ik hier iets over het hoofd? Wat zijn de speerpunten bij het opzetten hiervan?
-root -Tags -Trunk -Branches
Als je vooraf goed nadenkt over je ontwerp kom je een heel eind. Tip, gebruik een whiteboard, voor 10 euro heb je al een kleintje en als je de lijst eraf haalt kan je er meerdere tegen elkaar aan hangen. Op papier een ontwerp opzetten vind ik persoonlijk niet prettig, je kan niet eenvoudig iets weghalen of toevoegen. Ook begin ik niet meteen op de computer, dan ga ik al teveel nadenken over details. Nogmaals, dit is wel mijn eigen werkwijze, misschien vind jij iets anders veel prettiger.Overigens is één van mijn eigen doelen 100% cleane code op te leveren. Geen rare hacks, alles volgens het boekje. Alles voorspelbaar en logisch. Nu weet ik dat dat eigenlijk een utopie is, zeer weinig software projecten hebben dergelijke code. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om de meeste code clean te houden.
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 27-06-2008 20:27 ]
Uh... hoRuudjah schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 01:20:
code:
1 2 3 4 -root -Tags -Trunk -Branches
Zoiets heb ik al in gedachten. alleen dan wél met zinvolle namen. Ik ben namelijk 100% vóór verbosity
. Goed dat je het nogmaals even onder de aandacht brengt.
Rustacean
Verwijderd
Ik kan je uit eigen ervaring sterk aanraden NIET eigenwijs te zijn in dit geval. Conventies zijn er niet voor niets, ze helpen anderen je project sneller te doorgronden. En misschien wel even belangrijk: bepaalde tools gaan er vanuit dat de conventies gevolgd worden. Goede tools zijn natuurlijk configureerbaar, maar de vraag is of je je druk wilt maken over tools of over je project...Ruudjah schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:10:
Hmm, dan wordt dit een afweging tussen 'volgens het boekje' en 'logisch'. Want als ik mijn eigen (wijze?) logica toepas, dan zou ik op andere namen komen. Toch zie ik deze structuur inderdaad vaak terug.
Verbosity is een 'view' concept, de project ID een 'model' conceptYou gotta be kidding me! Hoppa, actie één met Google Code wordt dan verbosity direct maar naar de /bin dumpen. Wat een apen daar zeg... Geloof je toch niet!
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-06-2008 18:16 ]
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Verwijderd
Houd er dan rekening mee dat de repository vrij snel een paar GB groot kan worden en dat er daardoor een aantal hosted oplossingen af kunnen vallen. Als voorbeeld; de artists hier presteren het om ongeveer 1GB per week aan data te produceren tijdens een relatief (erg) klein project / team.Ruudjah schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:50:
Omdat het een spel is, komen er zaken bij kijken als content en artwork. Deze kunnen nogal wat ruimte op de server in nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 28-06-2008 19:43 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq