[Router]Harde reset

Pagina: 1
Acties:

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:35
Tweakers!

Ik heb hier in huis 2 wireless routers, eentje beneden die het internetsignaal verspreid en eentje naast me op mijn bureau, die op het moment niets doet.
Nu wil ik die 2e router gebruiken om het signaal wat beneden verzonden word, op te pikken en dan naar mij sturen. Mijn logica hierin: Daardoor verlies ik geen/weinig snelheid omdat het signaal maximaal is. Is deze logica verantwoord, of verlies ik sowieso snelheid, aangezien mijn laptop ook minder snel is hier op mijn kamer boven?

Ik dacht geloof ik dat het bridgen heet, klopt dat? Nu weet ik alleen niet hoe ik mijn 2e router moet configureren om als bridge te dienen.

Nu, mijn vragen zijn dus of ik grotere snelheden kan halen door mijn 2e router als bridge te gebruiken en als dat zo is, hoe ik dat dan kan instellen.

Mijn dank is groot! :)

[ Voor 71% gewijzigd door RnB op 27-06-2008 21:00 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:02
Over het algemeen heeft elke router wel een resetgaatje of knopje. Kwestie van power erop, pennetje erin en dat ding resetten.

Anders zou ik zeggen: sla je handleiding er even op na.

Verwijderd

Bij bijna elke router zit er achteraan een klein gaatje waarin je met een speld of balpen een resetknopje kan indrukken.

Druk dit in voor 10 of 20 of 30 seconden (hangt van het merk af) en dan zou hij naar factory defaults moeten gezet zijn.

edit : Sypher was me net voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 18:54 ]

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
Volgens mij staat het gewoon in de handleiding

http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3686

paragraaf 2.1.2. Rear Panel; onderaan de pagina:
Reset
To reset system settings to factory defaults, press the reset button for at least 4 seconds.
To reboot the device, press the reset button less than 4 seconds.

P.