[ADSL] Probleem met inloggen op Vista

Pagina: 1
Acties:

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een leuk probleem gekregen. Mijn PC met Vista 64 bit weigert verbinding te maken met de ISP, de 'remote computer did not respond' foutmelding begroet me iedere keer weer. Aanvankelijk dacht ik dat het een tijdelijke storing van m'n provider zou zijn dus besloot om het maar even af te wachten. Na een aantal uur toch maar eens even de modem (Speedtouch 330) aan de bak van m'n pa gehangen, met OS XP en tot m'n verbazing kreeg ik hier wel een goed functionerende connectie.

Inmiddels is de situatie zo dat ik een verbinding tot het internet op mijn PC (Vista) kan bewerkstelligen via de PC van m'n pa (XP) dmv. een gedeelde modem en een onderlinge lanverbinding. Echter is het dan zo dat ik op mijn PC géén XFire of MSN aan de praat kan krijgen. Heb voor zowel Xfire en MSN al op verschillende zoektermen en een error code gegoogled maar zonder resultaten die leiden tot een oplossing van het probleem. Echter zijn deze IM probleempjes maar even bijzaak, ik zie graag dat ik op m'n eigen PC weer een verbinding kan krijgen ... maar hoe?

Ik heb de afgelopen dagen al regelmatig de storing pagina van m'n ISP (HetNet) gechecked en daar komen wel wat onderhoudswerkzaamheden langs en wat storingen op verschillende regio's alleen niet in degene waar ik mij begeef. Daarnaast valt er op de XP computer gewoon een inet verbinding tot stand te komen dus het probleem lijkt me binnenshuis te liggen.

Mijn probleem is exact hetzelfde als de TS van dit bericht alleen lost het gegeven antwoord van de 2de post het probleem niet op.

Ik heb al in gedachte om een router aan te gaan schaffen ipv. zo'n gare USB modem maar dit even terzijde, het probleem is van de een op de andere dag gekomen en lijkt mij in eerste instantie ook niet aan de modem zelf te liggen. In de hoop dat iemand het probleem herkent leg ik m'n probleem dus hier (m'n laatste redmiddel :P) voor.

Alvast bedankt voor de reacties ;)

offtopic:
w000t, post #1000 :D

// edit; probleem inmiddels verholpen, driver reinstall did the trick 8)7 :o ;)