• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Fotograferen mag niet op festivals, nu zie ik bijv op youtube toch filmpjes voorbij komen die zijn gemaakt met een digitaal toestel. Morgen ga ik naar een festival en wil eigenlijk wel foto's maken. Nu kan ik of mijn ixus 70 meenemen. Klein en compact, die kan ik nog wel 'binnen smokkelen'.
Of de pana ZF18, niet lekker compact, maar groot maar lekker veel zoom. Maar, die smokkel ik natuurlijk niet even binnen.

Wat zou ik doen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Smokkel die kleine mee met het risico dat je hem aan de entree kwijt bent en na het festival weer terug krijgt. Je zal verder toch echt zelf moeten bepalen wat voor een risico jij will nemen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:33
Wat zijn de regels voor festivals? Meestal mag je een compact-camera gewoon meenemen.

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025

JanvD

Portretfotograaf

geen van beiden... genieten van het feest en je fotogear thuis laten (als het daadwerkelijk niet mag)!

[ Voor 19% gewijzigd door JanvD op 27-06-2008 18:05 ]

www.janvandoornik.nl

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 10:30
Inderdaad. Ze bijna nooit moeilijk over een compact-camera.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien handig om te melden waar je naartoe gaat?
En het is een beetje nutteloos om het aan ons te vragen wat je meot doen, alleen jij kunt dat beslissen of je de regels wilt overtreden.
En verder...tja tassen controle, hoe serieus wil ej dat nemen....mijn tas is op de EO jongerendag ook gecpntroleerd en daar zat een 30D met Tamron 17-50, Canon 10-22 en Canon 70-300IS in en dat hadden ze neit eens door 8)7

Gabriël AM5

• beccie
Ik heb hem idd meegenomen en nog best redelijke foto's gemaakt. Als ik had geweten dat de tassencontrole zo slordig en snel werd gedaan had ik mijn superzoom wel meegenomen. Nu miste ik de stabilisatie in mijn ixus.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

ppFreddy

gewoon Frederik

ik weet niet naar welk festival je geweest bent, maar op summerfestival gisteren was er blijkbaar geen (of weinig) tassencontrole. Ik heb meerdere mensen gezien met een dslr zonder een crew of pressbandje om de pols die er tijdens het festival lekker uitgepikt werden door de security :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
sapphire schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:07:
[...] op de EO jongerendag [...] en dat hadden ze neit eens door 8)7
maar daar zijn ze natuurlijk wel erg goed gelovig...

:X

voor snapjes van vrienden lijkt me het meenemen van een camera naar een festival overigens nog wel leuk, maar voor foto's van de artiesten vanuit het publiek zou ik me de moeite besparen. en voor het eerste 'voldoet' een kleine compact ook wel.

• beccie
voorbeeldjes van foto's gemaakt met de ixus. Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a135/Tissie/IMG_0868.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a135/Tissie/IMG_0871.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a135/Tissie/IMG_0880-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a135/Tissie/IMG_0888.jpg

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
die bovenste foto is wel heel grappig, met die paar camera's onderin het beeld

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• beccie
Ja, het nadeel als je klein bent. Ik kan er natuurlijk later nog een stukje afhalen, daar had ik nu geen zin in.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

op de eojongerendag had ik mijn compact ook mee (en ik stond met de VIP plaatsen uiteindelijk helemaal vooraan :D:D), zat gewoon in mijn broekzak, en ik had al gemerkt vorig jaar dat de bodem van je tas een goeie smokkel plaats is! Ik had dit jaar 2 flesjes met cola naar binnen gekregen, die controle is echt brak!

Die eerste foto: :D (Ja, zodra er een foto van Krezip bij zit ben ik verkocht :p)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Flesjes mocht ook gewoon hoor ;)
Wij hadden met z'n 3en 6 0,5 liter flesjes en dat mocht gewoon naar binnen, zolang het maar geen grotere flesjes of blik was.

Gabriël AM5

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

nee, pet flessen van halve liters mochten niet, check de toegangskaart maar...

Verwijderd

Tja, het moment dat ik de toegangskaart van een EO jongerendag ga checken kun je mij opsluiten. ;)
Maar over het algemeen: bij openlucht-festivals is 't niet zo gek dat je een fleece trui meeneemt voor als 't kouder wordt, en daar kun je een hoop spullen in oprollen. En bij de snelle controle bij incheck kom je er vaak prima mee weg. 8)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Prettig duidelijke topictitel ook 'pana', want dat begrijpt iedereen in 1 oogopslag natuurlijk 8)7

Daarbij: dergelijke topics komen elke 2-3 maanden weer naar boven, met de search heb je er zo eentje gevonden waar je je vraag kwijt kunt. En ten derde: op je toegangskaart staat wat je wel en niet mee naar binnen mag nemen. Bij concerten en festivals geld over het algemeen dat een compactcamera mag, maar een (d)SLR of superzoom niet.

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.