Toon posts:

[iPod] Libray link veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoop dat ik dit in het goede forum geplaatst heb en dat het niet al ergens anders is gevraagd maar zie door alle topics het bos niet meer.

Mijn probleem.

Ik had Itunes op mijn laptop draaien en daar dus ook mijn library op staan. Alle Mp3 bestanden staan op mijn PC via een netwerk. Tijdje terug mijn PC opnieuw geinstalleerd en een iets andere naam geven dan daarvoor (de naam voorheen was niet echt logisch). Maaaar, toen wilde ik na een week of 5 weer eens mijn ipod syncen. Je snapt het wel. Kon de bestanden niet meer vinden omdat Itunes zoekt naar: //(computernaam)/Map/map etc. en die computernaam is veranderd.

Aangezien mijn library langzaam aan erg groot is geworden voel ik er weinig voor om alles opnieuw in te voeren dit gaat namelijk dagen zo niet weken duren.
Ik heb al met google en de zoekfunctie hier gezocht, maar het enige wat ik vind is hoe je de bestanden van de Ipod naar je pc krijgt en dat is niet wat ik wil. Alle bestanden staan daar namelijk al. Ik heb Itunes nu geinstalleerd op de pc waar de mp3-bestanden daadwerkelijk staan en zou daar de library van mijn laptop graag heen importeren. Het enige wat ik ergens zou moeten editten is de computer naam. Teminste als dit mogelijk is.

Hoop dat jullie mijn probleem een beetje snappen.

Weet iemand een oplossing voor me. Zou me erg helpen.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:40
Library op je laptop exporteren en weer importeren op de PC?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij werkt het niet zo makkelijk. Aangezien het pad naar de bestanden in de library op de laptop anders anders is dan op deze pc. Toch? Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Het is toch niet zoveel werk om alle muziek opnieuw aan itunes toe te voegen en dan te syncen? Heb pas nog 50gig gekopieerd. Na anderhalf uur staat alles erop :) Gaat aardig vlot. Ik heb het unsynced trouwens, om zulke grappen te voorkomen. Ik sleep zelf de muziek naar de ipod toe.

Daar heb je nu niet zoveel aan maar misschien voor de toekomst? Ik vind het veel handiger. Elke keer als ik namelijk m'n pc veranderde moest ik opnieuw die lading muziek etc. kopieeren 8)7

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

iTunes afsluiten, iTunes muziek folder openen, de .itl verwijderen, de .xml openen met een tekst editor en een find&replace van de oude naar de nieuwe locatie :) iTunes opstarten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, heb het net eens geprobeerd en volgens mij werkt het wel idd.

Misschien heel stom van mij, maar ik heb altijd gedacht dat alle titels die ik veranderde en illustraties die ik toevoegde alleen in de library werden opgeslagen, maar nu blijkt dat het gewoon in de mp3 zelf word opgeslagen klopt dit ? Ja dan is het niet heel veel werk meer nee.

Dom misschien maar dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Doe je snel :P Sommige data wordt wel in je mp3's gezet maar niet alles wordt door ID3-tags ondersteund, zoals je beoordeling, aantal keer afgespeeld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat maakt me niet uit.

Het gaat me vooral om de titels, artiestennaam en album-illustraties en eventueel songtekst. Dat laatste is nog niet eens zo heel erg als het er niet in staat. Nou ga maar beginnen met mappen toevoegen :) Man dat het zo simpel zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

kan je eigenlijk ook een instelling aanzetten waardoor hij automatisch je library update ?
want ik heb een netwerkschijf maar soms zet ik er muziek bij vanop één pc, maar ik wil dat dat geupdate wordt op de andere pc's :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:15:
Nou, dat maakt me niet uit.

Het gaat me vooral om de titels, artiestennaam en album-illustraties en eventueel songtekst. Dat laatste is nog niet eens zo heel erg als het er niet in staat. Nou ga maar beginnen met mappen toevoegen :) Man dat het zo simpel zou zijn :)
artiest, album-artiest, naam etc. staan allemaal in de id3 tags. Erg handig vind ik zelf. AlbumArt staat ook in de folders waar je muziek in staat. Als ik mijn collectie toevoeg aan iTunes dan klopt bijna alles meteen. iTunes zelf maakt ongeveer nog 50 albumhoezen kompleet en dan moet ik er nog 20-30 handmatig doen. Als je dat meteen als folder.jpg in de goede map zet klopt het de volgende keer ook gewoon.

Het kloppend maken is een keer veel werk maar al die albumart kloppend op je pc en ipod is zo mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje,

Als ik een map toevoeg aan mijn library staan alle nummers er soms kris kras doorheen. Ok dat zou kunnen gebeuren. Maar als ik ze dan allemaal selecteer en gelijktijdig de info aanpas staan ze soms nog steeds appart. Wel onder elkaar maar niet als 1 album zeg maar. Weet iemand hoe DIT komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R-O-Y schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:30:
[...]

Het kloppend maken is een keer veel werk maar al die albumart kloppend op je pc en ipod is zo mooi :9~
Ja daarom wou ik het ook weten :) Moet wel netjes zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:18:
Nog een vraagje,

Als ik een map toevoeg aan mijn library staan alle nummers er soms kris kras doorheen. Ok dat zou kunnen gebeuren. Maar als ik ze dan allemaal selecteer en gelijktijdig de info aanpas staan ze soms nog steeds appart. Wel onder elkaar maar niet als 1 album zeg maar. Weet iemand hoe DIT komt?
Waarschijnlijk is dat een verzameling ofwel compilatie. Zulke albums moet je als album artiest "various artists" geven. Dan komt het allemaal bij elkaar te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een ipod (van een vriend van mij) die met mijn comp synct zijn eigen bestanden behoud? Dus diegene wil mijn lib. hebben maar die vanzichzelf ook bewaren op de ipod? is dit mogelijk? tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Ja sync uitzetten en handmatig alles kopieren. Vanuit je muziek map naar je muziek gedeelte op de ipod. Je kan maar met 1 pc/mac syncen zover ik weet. Ook kan je muziek die je erop zet niet met iTunes naar je eigen computer terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R-O-Y schreef op zondag 29 juni 2008 @ 02:22:
Ja sync uitzetten en handmatig alles kopieren. Vanuit je muziek map naar je muziek gedeelte op de ipod. Je kan maar met 1 pc/mac syncen zover ik weet. Ook kan je muziek die je erop zet niet met iTunes naar je eigen computer terughalen.
Sry eigenlijk wist ik dat ook wel een beetje, Maar hoe gaat dat kopieren nou precies in zijn werk. Is dit daadwerkelijk het verslepen van je map met muziek naar de ipod (via deze computer)? En zo ja in welke map moet ik het dan precies gooien op de ipod. als ik namelijk de ipod open (via deze computer) dan zie ik alleen maar vage bestands- en mapnamen in de map music. Dus ik weet niet precies waar ik het nou moet zetten. Sry doe dit voor het eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

In iTunes zelf moet je het verslepen. Vanuit de het gedeelte "music" naar het "music" gedeelte van de iPod. Op de screenschot zie je nu geen ipod staan, die heb ik niet aangesloten. Maar je kan alle muziek los kiezen, of gewoon de alles in een keer door het "music" gedeelte naar je ipod slepen. Dan wordt het ernaartoe gekopieerd.

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/8942/picture12vg8.png

[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 29-06-2008 20:29 ]

Pagina: 1