[2003] DomainController, Webserver en DPM op 2 machines

Pagina: 1
Acties:

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Situatie
In ons bedrijfje werken we met 5-7 mensen: voornamelijk ontwikkeling websites & -applicaties. Er staan nu 2 servers.
  1. De 'hoofd server' / domain controller. Deze verzorgt: DNS, DHCP, Exchange, file-server.
  2. De 'develop server'. Hierop draait Apache, MySQL, Subversion..
Probleem
Nu wil ik de back-ups beter aanpakken en daarvoor Data Protection Manager 2007 installeren; het Microsoft Action Pack in bezit. Dit valt echter niet mee. DPM kan niet geinstalleerd worden op de domaincontroller en zou dus op de 'develop server' gezet moeten worden. Het gaat bij mij fout dat DPM IIS nodig heeft en dat deze op poort 80 moet draaien. Dit werkt goed zodra Apache wordt stopgezet. Ik wil Apache echter op poort 80 blijven draaien.

Oplossingen
  • Ik heb gezocht om op IIS iets van een proxy te zetten, om requests naar een alternatieve servernaam (handmatig in DNS gezet) door te sturen naar Apache. Echter geen proxy gevonden voor IIS.
  • In Apache zit mod_proxy. Dit kreeg ik niet aan de slag, omdat voor beide webservers IP's, hostnames e.d. hetzelfde zijn. Dit kan ook aan mijn gebrekkige kennis van mod_proxy liggen. Daarnaast verwacht ik problemen als DPM intern wil communiceren met IIS en daar een Apache proxy tussen zit.
  • Een 3e server enkel voor backups. Dit lijkt me overbodig.
Wat zou een geschikte oplossing zijn voor deze situatie?

Alvast bedankt!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
Niet mogelijk om de website van DPM in IIS op een andere poort te zetten?

Computer says no

• raps
Moshe85 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:06:
Niet mogelijk om de website van DPM in IIS op een andere poort te zetten?
Ik heb nu IIS op poort 8080 gezet en krijg dan de volgende foutmelding in DPM:
DPM could not connect to SQL Server Reporting Services server because of IIS connectivity issues.

On the computer on which the DPM database was created, restart the World Wide Web Publishing Service. On the Administrative Tools menu, select Services. Right-click World Wide Web Publishing Service, and then click Start.

ID: 3013

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
geef je de developmentserver toch een extra ip?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• raps
sanfranjake schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:31:
geef je de developmentserver toch een extra ip?
Dit lijkt helaas niet te werken. Net anderhalf uur mee bezig geweest..

2 IP adressen ingesteld op de netwerk-interface. Op het primaire adres IIS gebonden op poort 80. Op het 2e IP adres draait Apache. Beide werken. Echter blijf ik in DPM dezelfde foutmelding krijgen!

Als ik de servernaam intyp krijg ik IIS. De DPM Administrator Control moet volgens mij ook van een andere server kunnen werken, dus ik neem aan dat dat op basis van hostname gaat..??

Iemand nog (andere) ideeen?

• raps
*kick*

Niemand?
Zou ik voor deze combinatie dan toch een 3e server moeten aanschaffen?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet het ook niet hoor, maar valt er virtueel niks op te lossen?

Verwijderd

raps schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Dit lijkt helaas niet te werken. Net anderhalf uur mee bezig geweest..

2 IP adressen ingesteld op de netwerk-interface. Op het primaire adres IIS gebonden op poort 80. Op het 2e IP adres draait Apache. Beide werken. Echter blijf ik in DPM dezelfde foutmelding krijgen!

Als ik de servernaam intyp krijg ik IIS. De DPM Administrator Control moet volgens mij ook van een andere server kunnen werken, dus ik neem aan dat dat op basis van hostname gaat..??

Iemand nog (andere) ideeen?
zoek nog even op socketpooling. Overigens is DPM geen overkill voor 2 servers? Het feit dat je geen aparte server voor DPM wil gebruiken zou een hint kunnen zijn :)

• raps
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:35:
[...]

zoek nog even op socketpooling. Overigens is DPM geen overkill voor 2 servers? Het feit dat je geen aparte server voor DPM wil gebruiken zou een hint kunnen zijn :)
Dat socketpooling heb ik uitgezet. Daardoor werken IIS en Apache nu naast elkaar.

Wellicht is DPM overkill. Ik wil intern automatisch backuppen naar een schijf en hiervoor via internet een offsite backup bijhouden. Met DPM moet dit lukken. Daarnaast zit DPM in het MS Action Pack, dus lijkt me zeer zonde om hiervoor andere software aan te schaffen.
Pagina: 1