Situatie
In ons bedrijfje werken we met 5-7 mensen: voornamelijk ontwikkeling websites & -applicaties. Er staan nu 2 servers.
Nu wil ik de back-ups beter aanpakken en daarvoor Data Protection Manager 2007 installeren; het Microsoft Action Pack in bezit. Dit valt echter niet mee. DPM kan niet geinstalleerd worden op de domaincontroller en zou dus op de 'develop server' gezet moeten worden. Het gaat bij mij fout dat DPM IIS nodig heeft en dat deze op poort 80 moet draaien. Dit werkt goed zodra Apache wordt stopgezet. Ik wil Apache echter op poort 80 blijven draaien.
Oplossingen
Alvast bedankt!
In ons bedrijfje werken we met 5-7 mensen: voornamelijk ontwikkeling websites & -applicaties. Er staan nu 2 servers.
- De 'hoofd server' / domain controller. Deze verzorgt: DNS, DHCP, Exchange, file-server.
- De 'develop server'. Hierop draait Apache, MySQL, Subversion..
Nu wil ik de back-ups beter aanpakken en daarvoor Data Protection Manager 2007 installeren; het Microsoft Action Pack in bezit. Dit valt echter niet mee. DPM kan niet geinstalleerd worden op de domaincontroller en zou dus op de 'develop server' gezet moeten worden. Het gaat bij mij fout dat DPM IIS nodig heeft en dat deze op poort 80 moet draaien. Dit werkt goed zodra Apache wordt stopgezet. Ik wil Apache echter op poort 80 blijven draaien.
Oplossingen
- Ik heb gezocht om op IIS iets van een proxy te zetten, om requests naar een alternatieve servernaam (handmatig in DNS gezet) door te sturen naar Apache. Echter geen proxy gevonden voor IIS.
- In Apache zit mod_proxy. Dit kreeg ik niet aan de slag, omdat voor beide webservers IP's, hostnames e.d. hetzelfde zijn. Dit kan ook aan mijn gebrekkige kennis van mod_proxy liggen. Daarnaast verwacht ik problemen als DPM intern wil communiceren met IIS en daar een Apache proxy tussen zit.
- Een 3e server enkel voor backups. Dit lijkt me overbodig.
Alvast bedankt!