Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pinout netwerkkaart (PCMCIA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat oude spullen, die ik weer aan de praat probeer te krijgen. Waaronder een PCMCIA ethernet kaartje van edimax. on hier een Lan kabel op aan te kunnen sluiten had je een verloopje nodig (dongle). Maar die heb ik natuurlijk niet meer. Ik heb het kaartje open gehad en het is allemaal wat klein maar volgens mij we te doen. De vraag is alleen welk draadje moet waar? Heeft iemand een schematje hier voor.
Het gaat om een EDIMAX EP-4101 10BaseT/100BaseTX ethernet.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het lullige is dat in die Dongle nog wat elektronica zat om de boel werkend te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er elektronika in een LPT dongle (tegenwoordig ook als USB) elektronika zit om gebruikers rechten te krijgen. Maar die rechten heb je toch al als je het kaartje hebt dan hoeft er toch niks meer in het kabeltje dit maakt het onnodig duur als je dat kabeltje kwijt bent. Of zou dat de reden zijn ;).
Maar even serieus veel kan er nier in zitten hoog uit een CR filter (weerstand met condensator).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:35:
Ik weet dat er elektronika in een LPT dongle (tegenwoordig ook als USB) elektronika zit om gebruikers rechten te krijgen. Maar die rechten heb je toch al als je het kaartje hebt dan hoeft er toch niks meer in het kabeltje dit maakt het onnodig duur als je dat kabeltje kwijt bent. Of zou dat de reden zijn ;).
Maar even serieus veel kan er nier in zitten hoog uit een CR filter (weerstand met condensator).
Er zou ook nog de ethernet magnetics in kunnen zitten. Is vaak een redelijk groot component (plastic blokje), zeker op zo'n oud kaartje verwacht ik niet dat dat op de pcmcia kaart zit.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Op ebay voor een euro deze past ook gewoon op mijn oude pcmcia card dus niet 3com specifiek.

http://cgi.benl.ebay.be/3...em?IMSfp=TL080627121a2635

Afbeeldingslocatie: http://ebay.b2cshop24.info/diytown/cpphoto/400/diybc681entw.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ikweetniks op 29-06-2008 22:19 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:35:
Dat is wat anders dan zo'n ethernet 'breakout cable' of hoe het ook genoemd wordt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 10:29
oeps....schrap maar

[ Voor 87% gewijzigd door 0siris op 29-06-2008 22:25 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1