Toon posts:

"Belangrijk" lagere framerates?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste versie van de Geforce-drivers zou slechtere prestaties leveren dan de voorgaande versie. Bij kaarten uit de Geforce 9-serie levert versie 175.19 belangrijk lagere framerates.
Nu snap ik wat ermee bedoeld wordt, maar persoonlijk vind ik het woord 'belangrijk' in deze zin wel héél vreemd gekozen. Is een woord als 'aanzienlijk' niet beter? :?

IMO een stijlfout, dus topic. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 15:36 ]

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Inderdaad, daar zat ik ook al naar te kijken.. ik dacht eigenlijk dat ze "belachelijk" bedoelde :P

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02 13:07
Ik denk dat dit een nogal letterlijke vertaling is van het woord 'considerable'. Gokje ;).

Edit: 'Nogal' was eufemistisch uitgedrukt, in deze context is 'belangrijk' natuurlijk niet goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Groever op 27-06-2008 16:28 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Groever schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:58:
Ik denk dat dit een nogal letterlijke vertaling is van het woord 'considerable'. Gokje ;).
De beste vertaling van "considerable" zou echter nog steeds "behoorlijk" zijn. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vond het prima kunnen, en de inmiddels nageslagen Van Dale vindt het goed want een bijwoord van graad:
zeer veel
synoniem: aanzienlijk

hij is belangrijk beter
...dus het is niet fout en het blijft wel staan :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rataplan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:36:
[...]
...dus het is niet fout en het blijft wel staan :)
't Is wel fout lelijk ;)

Nouja, ik bedoel. Het vertraagt het lezen omdat je 2x moet lezen wat er nou bedoeld wordt. "Belangrijk" wordt toch vaak in een andere context gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 16:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is inderdaad een verschil tussen "niet fout" en "mooi". :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Inderdaad. 'Niet fout' is - zeker hier - objectiveerbaar en 'mooi' is dat niet ;)

Ik vind het iig mooi genoeg om 't te laten staan :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rataplan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:16:
[...]
Ik vind het iig mooi genoeg om 't te laten staan :)
What about mijn 2e punt dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 17:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind het toegankelijk genoeg om het te laten staan. Het is niet archaïsch en wel courant, het is letterlijk gewoon Nederlands. Dat een paar mensen d'r van opkijken dat het een homoniem is, tja - van lezen kan je wel vaker wat leren. Klinkt waarschijnlijk pedant, maar ik kom het zo vaak als bijwoord tegen dat ik het fout beleid vind om het aan te passen om het iedereen toch maar zo makkelijk mogelijk te maken.

Pagina: 1