Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-03 21:45
Ik heb al een tijdje een router waar een paar computers aanzitten via ethernet, maar ik wilde ook een draadloos netwerk hebben voor mijn iphone en laptops.
Nu had ik een linksys apparaat gekocht om te dienen als access point, maar het is gewoon een wireless router. Daarom via DHCP ingesteld en als ik daar nu een computer insteek, dan krijgt die beschikking over het netwerk en internet, hij werkt dus goed!

Maar zodra ik het draadloze gedeelte uitprobeer werkt het niet meer. De iphone kan ermee verbinden en krijgt internet en werkt dus goed!
Mijn laptop kan er echter niet mee verbinden en blijft hangen bij "acquiring network adress"...
En de iMac die hier staat geeft via Airport (wifi) de melding dat er een connection time out is..

Hier de instellingen van DHCP mochten die nodig zijn Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/5740/settingsmd2.th.jpg

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? ik zou zeer blij zijn! :9

• joost.van.donge
bump O-)

Verwijderd

Als je een vast IP adres in stelt op je laptop, werk het dan wel?

• joost.van.donge
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:33:
Als je een vast IP adres in stelt op je laptop, werk het dan wel?
Heb ik niet geprobeerd, maar dat kan ook niet, want ik moet de laptop mee naar school nemen steeds en ik kan dus moeilijk daar ook dat IP adres handhaven, dus dat zal niet gaan helaas...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Volgens mij is die Linksys gewoon een AP hoor ..
Ik denk dat je de DHCP niet goed hebt ingesteld, welke opties heb je verder nog ?

Heb bij mij even gekeken hij moet op Static IP.
Bij Gateway moet het IP van je modem (te zien via ipconfig in DOS box).

[ Voor 32% gewijzigd door Jim423 op 10-07-2008 22:00 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij is die Linksys gewoon een AP hoor ..
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Hoe is het wireless gedeelte geregeld? Lijkt erop dat er ergens iets mis gaat met het connecten naar de router op de draadloze interface (Authentication type die niet ondersteunt wordt misschien?). Steek eens een netwerk stekker in je laptop.., doet ie het dan wel?

[ Voor 15% gewijzigd door weijl op 11-07-2008 03:26 ]

Verwijderd

joost.van.donge schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:54:
[...]

Heb ik niet geprobeerd, maar dat kan ook niet, want ik moet de laptop mee naar school nemen steeds en ik kan dus moeilijk daar ook dat IP adres handhaven, dus dat zal niet gaan helaas...
Dat is sowieso altijd nog op te lossen met pakketjes als Mobile Net Switch. Daar kun je mee switchen tussen verschillende netwerkprofielen.

Anyway, mijn bedoeling is om je bij wijze van test een vast IP in te laten stellen om te uit te sluiten of het aan je DHCP ligt. Daarna kun je hem weer terug zetten naar automatisch verkrijgen ip adres. Capiche?

• joost.van.donge
Ik heb geprobeerd een vast IP adres aan te zetten. Gedaan, maar het mocht niet baten...
Inmiddels kan mijn iMac wel verbinden met het draadloos internet. Alleen als ik op verbinden klik staat er nog altijd "time out verbinding" of iets, en stopt ie met verbinden. Maar daarna is ie alsnog verbonden en is er internet en alles... raar dus...

Mijn laptop kon vandaag ook 1 keer verbinden en daarna niet meer, zonder dat ik ook maar iets veranderd had! Ik snap er niks meer van 8)7
Bedankt voor alle ideeën in ieder geval!

Iemand een idee?
Pagina: 1