Toon posts:

EXE of MSI maken

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een directory met diverse mapjes en bestanden wat samen "een" programma maakt.
Nu is mijn id om van al deze mapjes en bestanden samen een file te maken.

Een exe/msi file die als eerste start_program.bat oproept, vanuit hier wordt de rest weer aangevraagd.

Weet iemand hoedat ik zoiets kan maken. Ik heb op internet gezocht naar free MSI builders maar daar werkt niet zo veel van.

Hopelijk kan iemand me helpen.

thnx

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=installer maker] :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Verwijderd

Gebruik Orca uit de Windows SDK. Of gebruik een gratis tool die daar weer gebruik van maakt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je verhaal is niet echt duidelijk. Maar probeer je nu een aantal bestanden bijeen te proppen zodat het 1 bestand wordt? En dat je het dan nog steeds gewoon kunt gebruiken/opstarten?

Dan is een MSI niet de manier, die dient voor installatie/distributie. Het is een MicroSoft Installer bestand. Een MSI kan meerdere bestanden/snelkoppelingen/registersleutels bevatten, die zorg dragen voor de correcte installatie van een programma.

This footer is intentionally left blank

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb wel goede ervaringen met Inno Setup. Source code (Delphi) krijg je er zelfs bij.

[ Voor 19% gewijzigd door pedorus op 27-06-2008 15:24 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Wat de bedoeling is :

ik heb een programma wat webbrowser based is.
Dit moet op een CD gebrand worden met nog een hoop andere functies.
Nu was het idee er om van die "website" een MSI te maken, wat al de bestanden bij elkaar zet, zodat alleen maar dubbelklik op install.msi is, en de rest gaat vanzelf dan.

Dat is toch wel mogelijk?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
Als het gewoon op simpele bestanden gaat kun je ook met bijvoorbeeld WinRAR een self-extracting pakketje maken.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:24:
Nu was het idee er om van die "website" een MSI te maken, wat al de bestanden bij elkaar zet, zodat alleen maar dubbelklik op install.msi is, en de rest gaat vanzelf dan.
Wát gaat er dan vanzelf? Moet die website uitgepakt worden op de PC? Moet de website getoond worden?

En hoezo is "het programma" webbrowser-based? Kun je het dan niet beter gewoon op het web plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat dan vanzelf gaat is dat de Index.html geopend wordt. Deze CD wordt wereldwijd uitgedeeld dus willen daarom een MSI maken.

Op het web plaatsen gaat niet omdat er data in staat die niet over de hele wereld mag komen, alleen bij gebruikers van deze organistatie.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan kan je toch net zo goed dubbelklikken op die index.html, ipv op een install.msi :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
afaik kan je deze functionaliteit evengoed met een executabel zip/rar bestand
Die msi gaat ervoor zorgen dat het wat professioneler oogt (evt met license etc), maar ook dat je ipv 1 klik er misschien wel 10 nodig hebt.
Orion84 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:33:
Dan kan je toch net zo goed dubbelklikken op die index.html, ipv op een install.msi :?
klopt, maar dta heeft hij niet 1, eenvoudig te distribueren bestand ;)

[ Voor 38% gewijzigd door the_stickie op 27-06-2008 15:35 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:28

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:31:
Wat dan vanzelf gaat is dat de Index.html geopend wordt. Deze CD wordt wereldwijd uitgedeeld dus willen daarom een MSI maken.
Dan zet je toch een autorun.inf op die CD die direct verwijst naar de index.html die de boel moet starten? :?
Op het web plaatsen gaat niet omdat er data in staat die niet over de hele wereld mag komen, alleen bij gebruikers van deze organistatie.
Dus 'deze organisatie' heeft hun infrastructuur niet in orde. Met behulp van SSL en authenticatie zou dit geen probleem moeten zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand met wat ICT kennis lukt dat wel.
Maar om 3000 mensen uit te gaan leggen om dit te openen moet je op Index.html klikken.
en het wordt niet geopend in een webbrowser, maar is wel HTML/PHP gemaakt..

maar heb de oplossing al gevonden.

thnx

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:31:
Jij weet duidelijk niet wat een MSI-bestand eigenlijk is... Je wil niets installeren, je wil blijkbaar alleen iets makkelijk distribueren en runnen. Dat kan ook prima met een self extracting rar of wat dan ook. Verder hebben we hierboven al meer dan genoeg mogelijke antwoorden gegeven op je onvolledige vraag die je ook zelf had kunnen beantwoorden met wat ge-Google, dus dit topic doe ik maar op slot.
Je kán alles ook gewoon via een beveiligde verbinding en password protected laten verlopen....

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.