Ik begin gelijk met wat code:
Mijn site bevat in de linker kolom een Custom MenuTree Control. Als ik op een categorie in de menutree klik dan opent de tree met de categorie waarop geklikt wordt met behulp van de sub Categorie_Clicked.
Klik ik op de linkbutton 'Home' in de navigatie in een andere div als waar de menutree in staat, dan zou de menutree met behulp van sub lnkbttnHome_Click naar de beginsituatie moeten gaan (CategorieID=0), zoals ook de eerste keer dat de pagina wordt opgevraagd gebeurt. Maar er gebeurt niks totdat ik voor de tweede keer op Home klik, dan gaat de menutree wel naar de gewenste situatie.
De subs Home() en AddCategorieControls() hebben geen invloed op het geheel, die heb ik namelijk ook al eens weggelaten, maar daaraan zie ik wel dat mijn 'Content' panel wel reageerd op de eerste klik op home.
Ik kom er maar niet achter waar het fout gaat, omdat debuggen vrijwel niet gaat. Het verschil in de subs is dat de eerste wordt aangeroepen door een event van de menutree zelf en de andere door een linkbutton. Maar naar mijn mening moet dit geen verschil uitmaken...
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load If Page.IsPostBack And Session("Categorie") Then If CInt(Session("CategorieID")) > 0 Then AddCategorieControls() End If ElseIf Not Page.IsPostBack Then Session("CategorieID") = 0 Session("Categorie") = False Home() Else Session("Categorie") = False Home() End If SetMenuTree(Session("CategorieID")) End Sub Sub lnkbttnHome_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lnkbttnHome.Click Session("Categorie") = False Session("CategorieID") = 0 Home() End Sub Sub Categorie_Clicked(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Session("CategorieID") = sender.ID AddCategorieControls() End Sub Sub SetMenuTree(ByVal CategorieID As Integer) Session("CategorieID") = CategorieID PanelMenuTree.Controls.Clear() Dim MenuTree As New MyWebcontrols.MenuTree MenuTree.CategorieID = CategorieID AddHandler MenuTree.CategorieClick, AddressOf Categorie_Clicked PanelMenuTree.Controls.Add(MenuTree) End Sub |
Mijn site bevat in de linker kolom een Custom MenuTree Control. Als ik op een categorie in de menutree klik dan opent de tree met de categorie waarop geklikt wordt met behulp van de sub Categorie_Clicked.
Klik ik op de linkbutton 'Home' in de navigatie in een andere div als waar de menutree in staat, dan zou de menutree met behulp van sub lnkbttnHome_Click naar de beginsituatie moeten gaan (CategorieID=0), zoals ook de eerste keer dat de pagina wordt opgevraagd gebeurt. Maar er gebeurt niks totdat ik voor de tweede keer op Home klik, dan gaat de menutree wel naar de gewenste situatie.
De subs Home() en AddCategorieControls() hebben geen invloed op het geheel, die heb ik namelijk ook al eens weggelaten, maar daaraan zie ik wel dat mijn 'Content' panel wel reageerd op de eerste klik op home.
Ik kom er maar niet achter waar het fout gaat, omdat debuggen vrijwel niet gaat. Het verschil in de subs is dat de eerste wordt aangeroepen door een event van de menutree zelf en de andere door een linkbutton. Maar naar mijn mening moet dit geen verschil uitmaken...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com