www.tradealliance.nl
Ik wil je feestvreugde niet bederven, maar ik vraag het me wel af.
Geen inspiratie
Stel je hebt een computer Super7 en je hebt geen geld voor Duron/Athlon/Celeron/Pentium III systeem
Dus dat heb ik gedaan
Ridge
Ps er zit/zat een K6-2 550 op (die niet op 550 wilde maar alleen op 500 stabiel is )
www.tradealliance.nl
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
zal wat benchies maken
www.tradealliance.nl
Verwijderd
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Verwijderd
Maar gelukkig kon ik even later een P350 met P2B op de kop tikken
heel fijn vind ik dat.
Had ook geen geld voor Duron bak toen..
Maar nu zit ik weer vast aan dat slot1 bord
Nah, ik ga em upgraden naar de 1G
Was ut liefst bij AMD gebleven natuurlijk
Verwijderd
hij wordt 75 graden.
zit al een p3 1ghz spire cooler op.
Verwijderd
Hoeveel heb je nou totaal betaald en waar vandaag geplukt ?[waarschijnlijk geen I-site?].
Daar staan echt veel K6-3+450 op 600 en hoger
www.tradealliance.nl
Verwijderd
//offtopic
coole site geworden trouwens
heb je trouwens de reepjes prijzen gezien?
Verwijderd
Ik zoek me rot naar dat forumOp woensdag 21 februari 2001 09:07 schreef Ridge het volgende:
Moet je maar voor de gein op www.amdzone.com kijken >> Forum >> K6xx
Daar staan echt veel K6-3+450 op 600 en hoger
Ka n je mischien een URL geven.
(ik heb een k6 3 450 n.l.) Thnz
Verwijderd
Verwijderd
Wat is een "+" volgens mij is dat best wel zeldza,e shitOp woensdag 21 februari 2001 20:51 schreef PsyFlux het volgende:
Nog een leuke link voor luitjes met een k6-2+/3+: http://www.overclockedhardware.com/guides/k6/
Verwijderd
Het bleek namelijk dat de k6 serie nogal heet werd bij de modellen met meer dan 450 mhz... (mijn k6-2 450 mhz staat standaard op 50 graden, MET goede koeling!)
AMD heeft na veel klachten dus de + serie gemaakt. Die hebben speciale instructies om het energieverbuik te verminderen (minder energieverbuik=minder warmte).
Ps K6-3+ is niet in Nederland te koop
Alleen de K6-2+ kan wel in duisland kopen
www.tradealliance.nl
Draait op (Super) Socket 7.
Ja, wie...
Kom op ...
Ik haal 30-50 fps in UT op 1024x768 alles hoog (16 bit) met Voodoo 3 3000.
Nu wel geinteressseerd ? Redelijke prijs.
Helaas, ... ik lever 'm niet. (Maar heb wel e-mail adres voor kleine voorraad.)
Mail me en ik maak je gelukkig. Net zoals Ridge, Kritz, Felysium, S'Bas etc
Verwijderd
sebastiaan en nils hebben mij blij gemaakt jij nie
maar ik zat dus ff met mn heat probje hij wer op 500 73graden !!! (k63+ 450@500 op p5 a-b van aarsus).
nou had ik de laatste bios van dit bord en heb ik met dingen zitten kutten tot en met. totdat ik een link naar een 1011 beta4 bios vond (had 1010). van de duiste asus ftp en guess what geflashed en 21 graden cooler!!!
zwaar kewl.
zat zo es te denken zou ie het overleven op 120mhz fsb x6 = 720
ik ga btw nog ff nils mailen denk ik en kijken of ik en dual ss7 kan scoren voor een goedkoop win2k bakkie.
ut haal ik trouwens ongeveer zelfde
hey wie heeft met ss7 k63+450 en voodoo
zn voodoo overgeclokt en merkt er wat van ik merk er namelijk geen enkele winst van met 15 mhz hoger
http://tweakers.net/aanbod/12781
Ik heb een K6-3+450@500 in mijn router geprakt (was iP133Mhz)doet nu wat meer
Ennuh vandaag ff 256 Meggies besteld voor 210,- waarmee ik in totaal 128MB meer heb dan FoolZero, wat dan dus uitkomt op 640MB
Ennuh het is nogwel de dure variant van het 'basgeheugen'waar soms best wel OCable reepjes bij zitten
Edit
'K had een stier getyped en die wordt nog niet ondersteund
Powered bij meergranenbrood.
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Lijkt me dat die nieuwste bios pas die speciale instructies voor energiebesparing ondersteundenOp woensdag 21 februari 2001 23:20 schreef kRiTz_C het volgende:
nou had ik de laatste bios van dit bord en heb ik met dingen zitten kutten tot en met. totdat ik een link naar een 1011 beta4 bios vond (had 1010). van de duiste asus ftp en guess what geflashed en 21 graden cooler!!!
Hebbie trouwes ook benchmarks? Ben wel erg benieuwd of het nog wat loont om mn k6-2 450 up te graden naar zo'n k6-3+ 450
Verwijderd
en ridge ik had hetzelfde probleem op 600 geen 3d shit op 550 soms crsches en op 500 stabiel
oorzaak was de foute bios waardoor ie nog te warm werd.. als je dus een mobo hebt die wel met deze cpu draait maar niet de juiste bios wordt ie dus gloeiheet merk ik. en kun je een stabiele oc natuurlijk wel vergeten.
benches tja met k6-2 500 had ik met 3dmark score 1450 en met k63 450+ @500 had ik 1750
dus er is zeker wel zeker verschil en nou is 3dmark zelfs nog een slechte bench voor deze situatie.
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Die in Leiden???Op donderdag 22 februari 2001 00:53 schreef picobyte het volgende:
Zaterdag ff struinen op de PC plukdag *
25 graden idle en 35 FuLL Load op 550
maar ik wil op 600
kep al geprobeerd 6x100 op 2,0/2,1/2.2/2,3/2,4 volt maar helaas, hij is wel stabiel op 2,3 volt maar dan loopt Half life vast
misschien ff met de FSB knoeien
www.tradealliance.nl
You're right!
Ik bedoelde niet te zeggen dat ik jullie gelukkig gemaakt heb, maar dat ik anderen gelukkig kan maken zoals jullie dat zijn (door Nilz).
En sorry, heb geen aanbod in Vraag en Aanbod gezien.
Wil gewoon iedereen met (S)S7 mobo de kans geven net zo gelukkig te worden als alle andere AMD K6-III+450 owners :-)
BTW, overclocken Voodoo3 3000 helpt bij mij ook niet echt. Slechts enkele fps erbij in UT. In 3DMark 2000 kun je zien dat alleen de fill-rate hoger wordt. Draai nu op 178 Mhz (166 + 12 Mhz).
De CPU is gewoon nog steeds beperkend. Moet je toch een Duron 850 hebben ofzo denk ik.
Voor de K6-3 zou ik het niet weten maar bij de K6-2 betekent de + een nieuwe fabrikage techniek. De oude K6-2 (de 'gewone') is met 0,25um techniek gemaakt en de K6-2+ met 0,16um. Hierdoor is de spanning en ook de vermogensdissipatie lager. De K6-2+ is trouwens identiek aan de K6-3 met uitzondering dat het 128kb interne cache heeft i.p.v. de 256kb die de K6-3 heeft.
O ja, ik heb net een nieuwe K6-2 gehaalt in Nederland! En nu blijkt het een K6-2+ te zijn. Dus ze zijn wel te koop in Nederland alleen wordt het niet in de prijslijsten opgegeven. Waarschijnlijk weten de verkopers ook niet wat die + is en zeten dat dingetje er ook maar niet bij (zeg nou zelf, veel verkopers zijn via de uitzenbureau neergezet, wat weten die nou?).
Dirk
www.tradealliance.nl
Verwijderd
maar nilz (de inkoper van deze dinge voor ons) heeft m wel op 600 , s'bas ook iemand van forum hier heeft m ook op 600 dus moet wille ik ben nu niet thuis dus ga gelijk testen of ie nou bij nu de temp. lager is goed op 600 wil.
http://unirefresh.demonews.com/CTU/
Verwijderd
mn videokaart die is vrij heet misschien dat...ridge is jouw videokaart erug warm?
en nilz waarom heb jij m nou wel weer op 600
Verwijderd
graadje of 42 stressed en 24 idle.
3d is trouwens nog niet fantastisch , maar wel een stukje beter tov mijn gewone k6-2 500.
Verwijderd
probeer eens 5 x 112 =560 dat is net zo snel als 6 x 100...Op vrijdag 23 februari 2001 00:57 schreef kRiTz_C het volgende:
hmm kzal er eens naar kijken ondertussen krijg ik op 600 nog steeds geen 3dmark voor elkaar erug vaag op 550 gaat alles best.
mn videokaart die is vrij heet misschien dat...ridge is jouw videokaart erug warm?
en nilz waarom heb jij m nou wel weer op 600
Het vreemde is dat hij op 600 (6x100, 2,3 volt) alle testen (bv burnin test sandra
op 550 no problem
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Op 550 en 600 mn cpu zit nu rond de 49 graden iets van 53 stressed moet ff met mn kast aan de slag (voeding cleanen en nog 2 fans erin om ff wat warmte eruit te halen..
Maar ik vind het wel maf hoor dat ie er in da uitklapt en idd alleen bij games of 3dmark.
fsb omhooggooien zodat ik op 560 kan killerloop????? waar slaat dit op ik werk nu op 550 zou ik zeker mn fsb krikke voor 10mhz nee nuttig
Verwijderd
Nee, die was afgelopen weekend (was er nl. kwam trouwens nog imand tegen van team "just do it"), dit weekend is er dumpdag in de RAIOp donderdag 22 februari 2001 01:08 schreef Ro-Maniak het volgende:
[..]
Die in Leiden???
Verwijderd
Is er veel verschil tussen een K6/3+ en een K6/3?
Detonator
Kan jij ff wat optimal settings pasen ??
Maar het vage is hij is nog nooit vastgelopen, alleen de game of 3dmark nokt er mee
www.tradealliance.nl
Verwijderd
550 en 600 zijn op het moment nog niet 100% stabiel hier de boel wordt nog dik in de 50 graden dus bij zal ook temp kunnen zijn (mb wordt 40!) ik koop deze week ff 2 slot coolers en 1 fan en dan kijken we wel eens weer..
ook gebruik ik k6speed dat werkt best... maar ik gebruik nu ook powertweak (meerderen zullen dit bekend voorkomen anders kijk ff op powertweak.com dat progje heeft veel setinngs en volgens mij zit daar ook nog en foute setting van mijn kant in.. maar ja we blijven expirimenteren.
K6jes kunnen niet in een dual-opstelling werken... helaas!!Op woensdag 21 februari 2001 23:20 schreef kRiTz_C het volgende:
hey termi
sebastiaan en nils hebben mij blij gemaakt jij nie
maar ik zat dus ff met mn heat probje hij wer op 500 73graden !!! (k63+ 450@500 op p5 a-b van aarsus).
zwaar kewl.nou draait ie ook top op 600
zat zo es te denken zou ie het overleven op 120mhz fsb x6 = 720.. dat lijkt me wel heel kewl eh hot.
ik ga btw nog ff nils mailen denk ik en kijken of ik en dual ss7 kan scoren voor een goedkoop win2k bakkie.
ut haal ik trouwens ongeveer zelfde
hey wie heeft met ss7 k63+450 en voodoo
zn voodoo overgeclokt en merkt er wat van ik merk er namelijk geen enkele winst van met 15 mhz hoger
600 geef mij 600
www.tradealliance.nl
De K6-2+ is idd in Nederland verkrijgbaar.Op donderdag 22 februari 2001 14:13 schreef Eagle666 het volgende:
Voor de vraag wat de '+' betekent:
Voor de K6-3 zou ik het niet weten maar bij de K6-2 betekent de + een nieuwe fabrikage techniek. De oude K6-2 (de 'gewone') is met 0,25um techniek gemaakt en de K6-2+ met 0,16um. Hierdoor is de spanning en ook de vermogensdissipatie lager. De K6-2+ is trouwens identiek aan de K6-3 met uitzondering dat het 128kb interne cache heeft i.p.v. de 256kb die de K6-3 heeft.
O ja, ik heb net een nieuwe K6-2 gehaalt in Nederland! En nu blijkt het een K6-2+ te zijn. Dus ze zijn wel te koop in Nederland alleen wordt het niet in de prijslijsten opgegeven. Waarschijnlijk weten de verkopers ook niet wat die + is en zeten dat dingetje er ook maar niet bij (zeg nou zelf, veel verkopers zijn via de uitzenbureau neergezet, wat weten die nou?).
Dirk
Laatst zo'n ding besteld. Ik had een K6-2 nodig voor een klant (werk in pjoeterwinkel) en kreeg een 2+. Ik leverancier bellen, niemand had daar van een + gehoord
Uiteindelijk zo'n goser daar magazijn door en die reageerde: "verdomme... oh, dan hebben wij een foute partij geleverd gekregen" toen ie met een tray K6-2+ in z'n handen stond
Dat ging om een 550Mhz, de 600 die ze hadden was ook een 2+.
Prijslijst en prijs die ik betaalde was van een k6-2
Bij welke winkel was dat?Op zondag 25 februari 2001 21:51 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
De K6-2+ is idd in Nederland verkrijgbaar.
Laatst zo'n ding besteld. Ik had een K6-2 nodig voor een klant (werk in pjoeterwinkel) en kreeg een 2+. Ik leverancier bellen, niemand had daar van een + gehoord
Uiteindelijk zo'n goser daar magazijn door en die reageerde: "verdomme... oh, dan hebben wij een foute partij geleverd gekregen" toen ie met een tray K6-2+ in z'n handen stond
Dat ging om een 550Mhz, de 600 die ze hadden was ook een 2+.
Prijslijst en prijs die ik betaalde was van een k6-2