• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Ik zit met het volgende probleem.

Mijn pc komt na het aanzetten niet verder als 1 seconde van het asus logo. en daarna gaat het scherm op zwart.

Wat ik tot nu toe heb gedaan zonder resultaat:
Het is geen beelscherm probleem. mobo logo doet het wel. en pc start niet op aangezien USB devices niet aan gaan.
connectors en koelelementen schoonmaken
opstarten met minimale config (vga, 1dim, cpu, en de rest eruit)
nu kwam ik bij de volgende stap (systeem uit de kast bouwen) het volgende tegen op de achterkant van mijn mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/GoT/mobosmall.JPG

Nu heb ik het schoongemaakt met alcohol. maar rond de nforce4 chip zitten er op een aantal banen donker rode (roestkleurige) stukjes.

Wat denken jullie? Moederbord overleden? of zie ik nog wat over het hoofd.
Ik wou het kopen van een nieuw systeem eigenlijk uitstellen tot na de vakantie, maar anders ben ik bang dat ik dat wat eerder moet gaan doen :(

ps. heb helaas geen duidelijkere foto. telefooncamera + macrofoto's gaan niet echt goed samen

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 27-06-2008 13:43 ]

TheS4ndm4n#1919

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Lijkt erop alsof er een vloeistof achter is gekomen en de pcb heeft aangetast, denk dus idd dat het mobo is overleden...

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:41

pcprutser

No message

idd, maar schoonmaken met alcohol??
Je pc komt alleen maar onder het stof te zitten, normaal is het al voldoende om met een bus perslucht overal langs te gaan...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
pcprutser schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:03:
idd, maar schoonmaken met alcohol??
Je pc komt alleen maar onder het stof te zitten, normaal is het al voldoende om met een bus perslucht overal langs te gaan...
met lucht ging het er niet af.
en alcohol gebruik je om connectoren schoon te maken omdat het heel snel verdampt. een doekje met allesreiniger is niet echt een goed idee op blote electronica.

TheS4ndm4n#1919

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 20:06
De donkere banen zijn aangefreten door vocht en hebben een extra weerstand gekregen, wat je NF4 chip en mobo dus dood maakt.

Als je geluk hebt en je maakt de banen vrij, en soldeerd er over heen zou er misschien nog leven in kunnen komen.
De donkere banen moeten gehersoldeerd worden.