Verwarrende informatie in artikel over xbox DRM.

Pagina: 1
Acties:

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Topicstarter
In nieuws: Microsoft komt met oplossing voor drm-probleem Xbox Live Arcade

Staat:
Bovendien is deze oplossing alleen bruikbaar als een gebruiker overstapt op een geheel nieuwe console. Of deze workaround ook een oplossing biedt voor de problemen met onbruikbare content na reparatiewerkzaamheden, is niet bekend.
Dit is simpelweg niet waar, ik heb het, zoals in de reacties te lezen is, zelf ondervonden dat je het ook kan doen met een gerepareerde console, en de "bronconsole" hoeft niet aanwezig te zijn.

Veel lezers denken nu dat je dus wel de bronconsole nodig hebt, hoeft dus niet.
Ik snap dat deze informatie misschien niet van mij aangenomen kan worden, maar wellicht kan je wel in het artikel zetten dat de bronconsole niet nodig is?

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 27-06-2008 13:01 ]

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

wtf er klopt geen fuck van dit hele verhaal ?

ik heb gister namelijk gewoon mijn (1 jaar geleden aangekocht) Arcade spellen op mijn NIEUWE xbox360 gezet ?

Ik had dus de oude nergens in de buurt ? (daar die vorig jaar is verkocht)

Die meuk zit toch gewoon aan je xblive account gekoppeld ?

Of snap ik het hele artikel niet ?

[ Voor 36% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-06-2008 13:03 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:02:
wtf er klopt geen fuck van dit hele verhaal ?

ik heb gister namelijk gewoon mijn (1 jaar geleden aangekocht) Arcade spellen op mijn NIEUWE xbox360 gezet ?

Ik had dus de oude nergens in de buurt ? (daar die vorig jaar is verkocht)

Of snap ik het hele artikel niet ?
Dat is dus het probleem wat ik beschrijf ja, het is verwarrend.
Je hebt namelijk gelijk, het kan gewoon. :)

Of het nou een gerepareerde console is of een nieuwe, het maakt voor de DRM niks uit, want de console heeft een andere ID.
Als een gerepareerde console dezelfde ID zou hebben zou er geen probleem zijn want dan werken alle licenties nog. Dit is niet het geval, een gereprareerde console heeft een nieuwe ID en daarom werken de licenties niet meer.

Met deze tool kan je dus licenties overzetten ongeacht of je een nieuwe of gerepareerde consol hebt, want beide zullen een andere ID hebben dan de bronconsole.

[ Voor 34% gewijzigd door mace op 27-06-2008 13:07 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mace schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Dat is dus het probleem wat ik beschrijf ja, het is verwarrend.
Je hebt namelijk gelijk, het kan gewoon. :)
ok dan heb ik het artikel dus wel goed gelezen, erg vreemd dit

ik wou al net zeggen, ik heb nergens last van met al me gedownloade meuk,
nieuwe xdoos op internet, account recoveren, naar live arcade en hiero me spelletjes weer gewoon opnieuw gedownload (Staat ook netjes dat je ze al eens gekocht hebt en dat je ze opnieuw kan downloaden)

Maar dan nog klopt het hele verhaal niet, jij refereert alleen aan het stuk dat de oude xdoos erbij moet zijn, echter klopt het hele verhaal niet, er zijn NOOIT problemen geweest bij mij.
Ik weet 100% zeker dat ik een half jaar terug op een maat zn xbox ook mijn meuk kon downloaden.
Dus wat hebben ze dan precies opgelost ? niks ?

[ Voor 23% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-06-2008 13:07 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:05:
[...]

ok dan heb ik het artikel dus wel goed gelezen, erg vreemd dit

ik wou al net zeggen, ik heb nergens last van met al me gedownloade meuk,
nieuwe xdoos op internet, account recoveren, naar live arcade en hiero me spelletjes weer gewoon opnieuw gedownload (Staat ook netjes dat je ze al eens gekocht hebt en dat je ze opnieuw kan downloaden)

Maar dan nog klopt het hele verhaal niet, jij refereert alleen aan de oude xdoos,
echter ik weet 100% zeker dat ik een half jaar terug op een maat zn xbox ook mijn meuk kon downloaden.
Dus wat hebben ze dan precies opgelost ? niks ?
Nee, als jij je meuk downloadt op een console van een maat, kan je die games alleen spelen als je ingelogd bent op live. Hetzelfde geldt voor je eigen games op je eigen nieuwe console, die kan je dus alleen spelen als je ingelogd bent op live. Offline werken die spellen dus niet.

Met deze tool kan je de games koppelen aan je console zodat je niet meer op live ingelogd hoeft te zijn om de games te spelen.

Om de games te spelen moet je óf ingelogd zijn op live met het account waarmee de content aangekocht is, óf je moet op de console spelen waar de content als eerste op gekocht is.

Als je dus van live uitlogt zul je zien dat je games niet meer gespeeld kunnen worden, alleen als trial.

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 27-06-2008 13:10 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De requirements staan in de eerste zin van de eerste alinea:
Een gebruiker die zijn Arcade-licenties naar een andere Xbox 360 wil overzetten, moet een computer met internetverbinding en de doel-console gereed hebben.
Over de bronconsole reppen we met geen woord en waar mensen het idee vandaan halen dat die er naast moet staan is mij niet duidelijk.

Of de doelconsole idd 'geheel nieuw' moet zijn, zoals de auteur schrijft, of alleen een ander ID moet hebben - dat gaan we even uitzoeken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 16:53

Tweakjur

Redacteur
De workaround is bedoeld voor nieuwe consoles, maar de internetsite spoort wel degelijk het ID van de Xbox op. Als je Xbox terugkomt en het ID is veranderd, lijkt me dat je dezelfde handeling kunt uitvoeren.

Microsoft rept daar echter niet met zoveel woorden over, en haalt aan dat 'mensen met een gerepareerde/refurbished console de workaround niet nodig hebben'. Dat is op zich logisch: als je Xbox gerepareerd wordt, komt ie 99 van de 100 keer terug met dezelfde dingen op de hard disk en slechts bij een aantal gevallen was het ID veranderd en zorgde de drm ervoor dat de content onbruikbaar werd.

Het is dus ook niet zo dat de 'bronconsole' aanwezig moet zijn. Als het goed is spoort de website, aan de hand van je Live account, zelf op welke licenties je hebt. In de video is zelfs te zien hoe er licenses van 2 Xbox'en op 1 nieuwe worden gezet.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Als een xbox360 gerepareerd moet worden voor bijvoorbeeld de RROD of in mijn geval visuele artefacten, dan wordt er 9 van de 10x een nieuw moederbord geplaatst, met een nieuwe consoleID.
De harde schijf hoef je niet mee te sturen als er niks mis mee is, de systeemfiles staan allemaal op het interne flashgeheugen van de console. Ook al zou je het doen passen de de consoleID's heus niet aan op de HD aan je nieuwe mobo hoor. ;)

Hoewel de tool misschien niet primair bedoeld is voor deze gevallen, kan hij wel degelijk gebruikt worden daarvoor. Voorheen moest je met veel pijn en moeite de helpdesk er van overtuigen om je licenties om te zetten. De procedure was blijkbaar erg omslachtig. Nu gaat dat wat makkelijker
( lees: http://www.joystiq.com/20...en-on-microsoft-drm-tool/ )

Hoewel Microsoft het er nergens letterlijk bijzet, kan ik mij moeilijk voorstellen dat deze tool alleen bedoeld is voor nieuwe consoles en niet voor gerepareerde consoles. Ze zijn bij MS namelijk zeer bewust van het probleem. Als je wat xbox-sites volgt en interviews leest enzo weet je dit. :)
(Heb ik zo 1-2-3 geen bron van helaas)

[ Voor 25% gewijzigd door mace op 27-06-2008 13:42 ]

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 16:53

Tweakjur

Redacteur
Ik denk dat je gelijk hebt Mace, maar ik baseer me bij het nieuws schrijven uiteraard op de (harde) informatie die ik beschikbaar heb. Feit is dat Major Nelson letterlijk spreekt van 'new console', dus daar wijk ik dan niet vanaf. Ik ga er overigens ook wel van uit dat het in de situatie die jij beschrijft ook werkt en heel handig is, maar dat is niet de manier waarop er op Tweakers.net nieuws geschreven wordt :).

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Nee, als jij je meuk downloadt op een console van een maat, kan je die games alleen spelen als je ingelogd bent op live. Hetzelfde geldt voor je eigen games op je eigen nieuwe console, die kan je dus alleen spelen als je ingelogd bent op live. Offline werken die spellen dus niet.
goh gek dat ik dan buiten xblive (fysiek stekker eruit !!) de games ook kan spelen ? (wel signed in in me account uiteraard)
maw het klopt gewoon echt niet ?

Zit de licentie dan niet aan de xblive user ? maar aan de xbox zelf ? :x

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-06-2008 15:22 ]

Pagina: 1