Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VBA] ListFilter

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik heb een Access applicatie welke wordt opgestart met een form met een list. (listfilter). Wat er moet gebeuren is het volgende. Je kan uit de lijst een selectie maken en wanneer je op run report klikt krijg je een rapport met daarin opgenomen de informatie welke correspondeert met je selectie.

Dat werkt prima. Nu is alleen het probleem dat wanneer ik niks selecteer alle mogelijke selecties moeten worden opgenomen in het report. Zie hieronder de code. Kan je bij de Else in de For Each meenemen dat ie alle opties uit de ListFilter meeneemt? En heeft iemand misschien een oplossing voor het probleem. De elementen die je selecteert uit de List corresponderen met queries in de Access db waarmee de temp table wordt gevuld die weer als input dient voor het report.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
If Me.ListFilter.ItemsSelected.Count > 0 Then
    strSQL = "select * into temp from ( "
        For Each VarItm In Me.ListFilter.ItemsSelected
            strSQL = strSQL & "select * from [" & Me.ListFilter.Column(0, VarItm) & "] UNION "
        Next
        If strSQL <> "" Then
            strSQL = Left(strSQL, Len(strSQL) - 7)
        Else
            strSQL = "True"
        End If
        strSQL = strSQL & ")"
Else
     strSQL = "select * into temp from ( "
        For Each VarItm In Me.ListFilter
            strSQL = strSQL & "select * from [" & Me.ListFilter.Column(0, VarItm) & "] UNION "
        Next
        If strSQL <> "" Then
            strSQL = Left(strSQL, Len(strSQL) - 7)
        Else
            strSQL = "True"
        End If
        strSQL = strSQL & ")"
End If

Alvast dank.

Heb een access boek en internet afgestruind maar kan oplossing vinden. Ik ben btw newbie in VBA.

Verwijderd

Topicstarter
problem solved. close topic svp

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Post dan de oplossing :X Zó heeft niemand er wat aan.

Otoh is het brak genoeg voor een slotje.

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 27-06-2008 13:44 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.