Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[VB 2005] Automatisch update 'parent' form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met een applicatie waarin relaties van klanten worden weergegeven en aangepast kunnen worden.

De relaties van de klant worden allereerst getoond in een grid en bij het dubbelklikken op het grid wordt het 'detailform' getoond van de relatie, zodat deze aangepast kan worden. Nu zit ik het met het volgende probleem: ik wil dat, zodra het detailform wordt afgesloten, het form met daarop het grid wordt 'geupdated'. Ik zal dus de tableadapter moeten updaten en daarna het grid moeten refreshen.
Probleem is dat ik eigenlijk geen idee heb hoe ik dit moet gaan doen, aangezien ik het form open dmv f.show. (met showdialog is het niet zo moeilijk, maar dit wil ik niet).

Hoe kan ik nu precies weten wat het 'parent-form' is en welke data er dan moet worden gerefresht.
Is er iemand die mij op 'weg kan helpen'? Ik hoop dat de beschrijving een beetje duidelijk is.

Nog een optie is het form opnieuw te starten (dus afsluiten, starten), maar dat vind ik geen mooie oplossing.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zeg, is het de bedoeling dat wij je projectje voor je maken of wat?
Waarom overweeg je niet eens een (basis)cursus programmeren danwel VB.Net? Niet om lullig te zijn ofzo, maar dit is écht basiskennis en ik zie dan in je topics ook nog eens weinig eigen inzet (zo ook deze weer) en daarbij mis ik hier nu ook (weer) wat je al hebt geprobeerd en relevante code etc.

Om even op je vraag in te gaan: je kunt de owner meegeven in de .Show method en het .Owner property gebruiken. Je kunt ook een event maken en daar het parent op laten reageren.

Anyway, doe me een lol en lees onze Programming Beleid Quickstart eens door.

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 27-06-2008 12:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22

Koppensneller

winterrrrrr

Kun je geen eventhandler hangen aan het OnClose event van je detailform?