Het nut van Comptia N+

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Het is van belang dat ik snel de basis kennis van TCP/IP me eigen ga maken.

Nu heb ik gevraagd naar Cisco, maar ik kreeg als reactie dat het beter was eers iets algemeens te gaan doen. Bijvoorbeeld Network+ van Comptia, omdat dit echt de basis is. Vervolgens zal dat ook terugkomen dan in de server 2003 + 2008 certificeringen, en is het gewoon een goede algemene kennis.

Zijn er meerdere mensen die deze mening delen? Ik kan namelijk weinig vinden op Network+ en het nut. Ook als ik via computerboek op boeken zoek, kom ik vooral 2006 en oudere boeken tegen. Toen dook ik even snel naar examcollection (nee ik wil geen papieren tijger worden) om een voorbeeld examen erbij te pakken van de stof (gewoon om een idee ervan te krijgen). Maar het geringen aanbod hier is ook amper te vergelijken met Microsoft.

Is dit examen vervangen door iets anders? Ik zie namelijk wel eens Microsoft Network essentials voorbij komen. Of is Comptia gewoon niet echt een toevoeging meer? Het examen is wel via Prometric te plannen voor 255,- euro. Maar de kosten zijn geen probleem.

Nu begrijp ik dat hier natuurlijk veel kennis zit, en ook veel Cisco wordt aangeraden. Maar in principe heb ik hooguit 1 maand ervoor en nog geen verdere netwerk ervaring. Cisco komt wel volgend jaar aan bod op school. Daarnaast zou Network+ eventueel kunnen meetellen als essential voor mijn Microsoft certificering (die ik aan het volgen ben).

Verwijderd

Jah, ik deel deze mening zeker.

Ik heb zelf ook eerst Comptia N+ uitgelezen (ExamPrep)
Ik kreeg toen een goed basis idee van wat een netwerk precies is en wat het kan.
Daarna heb ik mijn MCSA gehaald en Comptia N+ kwam zeker goed van pas.
Het is nooit erg teveel te lezen in de IT.
alle info is info

PS

Comptia N+ kan niet mee tellen voor je Microsoft essentials omdat het niet van microsoft is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 11:44 ]

• Woodsy
Teveel lezen ben ik helemaal met je eens, en vind het ook helemaal niet erg om in de boeken te duiden inderdaad.

Wanneer heb je hem gedaan als ik vragen mag? Het is inderdaad als voorbereiding op Cisco en de server onderdelen van MSCA- / E.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval. Alleen dan zit ik nog met de boeken welke ervoor te nemen.

PS.

De kleine letters bij het MSCA- / E traject op de Microsoft website. Twee Comptia examens mogen samen meetellen als 1 elective.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik wil neit vervelend zijn of zo: Boek van Dummies, is die dan een optie?

• Woodsy
Als het relevant is voor het examen is alles een optie ;). Ik wil het namelijk graag wel in 1x halen, als ik het niet haal, moet ik het uit eigen zak betalen. Het is op basis van declaratie als ik slaag.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Network+ is wel goed hoor. Boeken zijn eventueel op internet ook makkelijk te vinden. Let wel even dat je nieuwste uitgave neemt. Vorig jaar of het jaar daarvoor was er een update geloof ik.

Exin heeft ook wel wat op netwerk gebied maar dan zou ik persoonlijk toch eerder voor Network+ kiezen aangezien Comptia internationeel bekender is als Exin.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Ik heb Comptia N+ zo een jaar geleden een paar keer IN&OUT gelezen.
Heb in 2006 mijn MCSA gedaan

Wat je zou kunnen doen is gewoon de examprep nemen van ComptiaN+ Rood boek met gouden letters op de kaft dacht ik.
En daarna de 70-290 server 2003 en 70-291network infrastructure
Dan kan je nog de 70-270/71 doen dit is MCP en MSDST en als elective bijv serv 2008 of Win vista

je kan het zo gek maken als je maar wil

Dat van de kleine letters op de microsoft site wist ik niets van.
Kan best zo zijn omdat het natuurlijk wel met netwerken te maken heeft.
Je moet voorje zelf beslissen wat je wil gaan doen.
Er zijn veel bedrijven die een netwerk hebben van microsoft in combi met Citrix (metaframe)
Maar ook met Cisco.
Beslis voor je zelf in welke type netwerken je wil specialliseren, want als je allemaal wilt doen heb je minimaal 15 jaar leren voor de boeg.
Stem je studie af op wat je wilt doen. meer wegen naar rome in dit geval

• Woodsy
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:09:

Wat je zou kunnen doen is gewoon de examprep nemen van ComptiaN+ Rood boek met gouden letters op de kaft dacht ik.
En daarna de 70-290 server 2003 en 70-291network infrastructure
Dan kan je nog de 70-270/71 doen dit is MCP en MSDST en als elective bijv serv 2008 of Win vista

Er zijn veel bedrijven die een netwerk hebben van microsoft in combi met Citrix (metaframe)
Dat is precies het pad dat ik wilde volgen inderdaad ;). Bedankt voor je hulp tot dusver.

En toevallig Citrix erbij (omdat die omgeving vaak terugkomt).

Verwijderd

Je zou ook kunnen kijken, een tijdje geleden heb ik van mininova,org een stel dvds gedl met het hele mcsa en mcse en ook van citrix en cisco.

dan heb je les materiaal op dvd en kan je zo met je laptop of zo overal leren
Pagina: 1