Toon posts:

Alle pagina's opvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe versie van een website. Voorheen maakte die gebruik van losse .html bestanden wat er in door de jaren heen veel geworden zijn.

In de nieuwe versie wordt gebruik gemaakt van friendly urls wat er een stuk beter uitziet.
Wanneer de nieuwe website geintroduceerd wordt staan in Google nog de lange oude urls naar alle losse html bestanden. Maar ik zou die graag allemaal op willen vangen en via een php script door willen sturen naar de nieuwe friendly pagina.

Ik heb wel een beetje lopen zoeken maar weet niet waarop eigenlijk, is daar een bepaald begrip voor.

Dus:
http://www.domein.nl/index.html

Moet worden:
http://www.domein.nl/ niks of welkom bijvoorbeeld

En dit voor alle bestanden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mod_rewrite? .htaccess?

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 27-06-2008 10:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Je zou met .htaccess en mod_rewrite kunnen zorgen dat alle pagina's een 3031 error teruggeven en redirecten naar de goede pagina?

[ Voor 3% gewijzigd door Joshua op 27-06-2008 10:47 . Reden: @ hieronder: bedoelde ook een 301, thanks ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

Waarom een 303? Imo is het netter om voor dit doel expliciet een 301 te geven.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

En om alle pagina's/URL's op te vragen bij Google kun je heel eenvoudig zoeken op site:jouwdomein.nl

Vervolgens ga je voor elk van de URL's zorgen dat mensen met een "verkeerde URL" middels een 301 "Moved permanently" worden geredirect naar de "juiste URL".

Je wacht tot de volgende indexering, en daarna zouden de verkeerde URL's moeten zijn verdwenen uit Google.

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ik geloof zelfs dat dit exacte topic een van de examples is in de htaccess mod_rewrite: hoe ga ik om met het verplaatsen van urls naar een nieuwe locatie...
(http://httpd.apache.org/docs/2.0/rewrite/rewrite_guide.html : Backward Compatibility for YYYY to XXXX migration)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

Topicstarter
Tja over mod rewrite had ik nog niet echt nagedacht maar is er geen methode om dit te automatiseren?

De namen van de bestanden zijn vrijwel gelijk aan de friendly urls.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:51:
Tja over mod rewrite had ik nog niet echt nagedacht maar is er geen methode om dit te automatiseren?

De namen van de bestanden zijn vrijwel gelijk aan de friendly urls.
Dan dus juist mod_rewrite. Met wat simpele regular expressions moet je er dan wel kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:52:
[...]

Dan dus juist mod_rewrite. Met wat simpele regular expressions moet je er dan wel kunnen komen.
Zoals een voorbeeld heb nog nooit echt met de moeilijkere tags gewerkt alleen de basis.

Zoiets bedoel je:
Redirect 301 /oudebestand.php http://www.voorbeeld.nl/nieuwemap/nieuwebestand.php

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 11:10 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:56:
[...]

Zoals een voorbeeld heb nog nooit echt met de moeilijkere tags gewerkt alleen de basis.
Dat is dan mooi een gelegenheid om eens de docs in te duiken en jezelf eens iets nieuws te leren :Y Daar zijn wij niet voor hier, en we hebben dat ook allemaal zelf moeten doen/leren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 27-06-2008 11:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

modrewrite is bij lange na niet hetzelfde als een Redirect. Verder verwijs ik je graag naar onze FAQ, waar dit nota bene in beschreven staat, ondanks dat het een configuratiestap is, en geen programmeerwerk. Daarmee zou je er ook zonder meer uit moeten kunnen komen.

Ik stel voor dat je eerst die FAQ eens gaat doorlezen, en dan de handleiding van Apache over modrewrite. Mocht het daarna nog steeds niet lukken, dan ben je vrij om in het juiste subforum een nieuw topic te openen over je probleem. Welk subforum daar plaats voor biedt kun je terugvinden in Waar hoort mijn topic? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.