Toon posts:

HP Pavilion herstellen geen herstel-cd met recover-partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HP Pavilion herstellen geen herstel-cd met recover-partitie.

Ik heb zonder er te lang bij na te denken XP geinstalleerd op mijn nieuwe Pavilion dv6720ed.
Hiervoor had ik gekozen om de partitie met Vista de verwijderen en de recovery-partitie intact te laten. Nieuwe partitie aangemaakt. XP installatie uit laten ratelen. Blijkt dat alle on-board h/w niet geinstalleerd zijn. Ik kom zover dat het NVIDIA MCP65 onderdelen zijn maar alle drivers die ik vind installeren niet.

Nu wil ik terug maar nu werkt de F11 uit bootmenu niet meer. Ook niet als ik de partitie met XP verwijder, of enkel heb geformateerd. Antwoord van HP support : koop de herstel CD a 40 euro.

Is er een andere manier om van de recover-partitie gebruik te maken ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Je kunt ook gewoon een normale Vista/XP (of welk OS dan ook maar) pakken en gebruiken. Gewoon de drivers zoeken.

Verder zal je voor de NVIDIA MCP65 waarschijnlijk de NVIDIA Forceware drivers moeten hebben voor moederborden.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:53
HP gebruikt meestal gewoon NVidia chipsets. Je kunt gewoon op nvidia.com jouw drivers vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Is er een tooltje die de chipset herkent. Via de website kan ik ook zo'n activeX ding draaien alleen komt de laptop niet op internet, geen NIC driver.

Ik heb zo'n hardware identifier gedraait en deze geeft aan dat alle onboard MPC65 is maar enkel hierop kom ik bij NVIDIA nog op teveel keuze uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 13:06 ]

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Er zal hier een Nforce 560, of een Nforce 630 chipset in zitten :) Ik zou zeggen, probeer de drivers maar eens voor deze chipsets..

[ Voor 32% gewijzigd door Phase op 27-06-2008 12:57 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 21:43
@ Hierboven: ook intel chipsets komen veelvuldig voor bij HP

Grappig dat dit topic voorbij komt, ik had namelijk iets gelijknamigs:

HP Pavillion 6830ed gekocht voor mijn zus, en vanuit de winkel out of de box die laptop geformateerd (ben immers niet zo happy met alle meegeleverde software).

Vista met SP1 integrated x64 dvd gedownload van MSDN en hopla aan de slag, serienummer werd niet moeilijk over gedaan. Echter nadat Vista klaar was met installeren en ik alle randapparatuur wilde gaan installeren kwam ik tot de ontdekking dat de WLAN driver een conflict had.

HP gebeld, met als antwoord dat het mijn beslissing was de laptop opnieuw te installeren, HP ondersteunde alleen hun OEM software en als ik zelf ging klooien moest ik het ook maar zelf oplossen.

2 avonden heb ik me rotgezocht naar een goedwerkende driver, en uiteindelijk bleek het relatief simpel de WLAN auto config service werd niet automatisch gestart in services.msc dit veranderen naar automatisch did the trick.

Mijn tips, probeer die partitie en data te restoren met tools op van die bartpe cd's zoals hiren's bootcd of ihavetepassword. Of zorg ervoor dat je Vista gewoon opnieuw installeert (moet je wel beschikken over een msdn-cd oid), want die meegeïnstalleerde HP meuk mis je toch niet, en de echt essentiele programma's haal je wel weer van de update site af.

[ Voor 11% gewijzigd door loewie1984 op 27-06-2008 14:26 ]

discogs

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

loewie-643- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:20:
@ Hierboven: ook intel chipsets komen veelvuldig voor bij HP
Ik werk zelf bij HP, trust me on this one: er zit een Nforce 560 of een Nforce 630 in ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13
Iets soortgelijks meegemaakt met een Lenovo. Het bleek dat ik in het huidige OS een stuk software moet installeren waardoor de F11 weer werkt.

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01 21:03
zo moeilijk is het toch niet; je download gewoon een vista image van www.thepiratebay.com, en op dvd branden. ben je ook gelijk van die meuk af.

Verwijderd

ik heb de dv6730ed,ik weet niet hoe verschillend die is maar ik heb xp er compleet werkend opgezet,ik heb voor diverse hw onderdelen drivers gebruikt van andere hp modellen die ook die onderdelen gebruiken.
resultaat,een heerlijk soepel draaiende xp :z

Verwijderd

Topicstarter
Vista was idd geen probleem om het te herinstalleren zonder de herstel-partitie. De chipset is nog steeds een mysterie. Zelfs de NVIDIA tool om deze te herkennen kwam met de verkeerde drivers.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
NVIDIA maakt zogenaamde Unified drivers. Je kan ze vast we ergens gewoon downloaden. Als ie niet wil installeren dan heb je de verkeerde. Kan niks mis mee gaan en daarnaast moet je met google toch echt wel kunnen herhalen wleke chipset je echt hebt.. :?

Dus doe ik het maar eens voor de goede orde...
Google op "NVIDIA MCP65 nforce" levert mij bij de eerste hit op dat we te maken hebben met de nForce 560.

Dan gaan we naar www.nvidia.com -> drivers
Daar selecteren we nForce, nForce 5 series, nForce 560, Windows XP en search.

Et voila: http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.17.html

Was dat zo moeilijk?

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 30-06-2008 10:53 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 21:12
@ Mark_m : heb jij misschien alle drivers voor de dv6730ed als setje te download? :) (of via e-mail?)

Het zou me echt ontzettend veel tijd besparen!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• mischar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07-2008
Microsoft heeft pagina's met drivers voor alle grote partners, zoals voor HP. Zo hebben ze voor alle modellen specifiek alle software en drivers voor zowel XP als Vista op een pagina staan.

Neem de HP dv7630ed bijvoorbeeld voor Windows XP http://h10025.www1.hp.com...&product=3664948&lang=en# en Vista http://h10025.www1.hp.com...&product=3664948&lang=en#

Succes!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 21:12
mischar schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:50:
Microsoft heeft pagina's met drivers voor alle grote partners, zoals voor HP. Zo hebben ze voor alle modellen specifiek alle software en drivers voor zowel XP als Vista op een pagina staan.

Neem de HP dv7630ed bijvoorbeeld voor Windows XP http://h10025.www1.hp.com...&product=3664948&lang=en# en Vista http://h10025.www1.hp.com...&product=3664948&lang=en#

Succes!
Had ik al gezien, maar op de XP pagina ontbreken een boel drivers (WLAN, card reader, etc). Ik heb nu besloten Vista maar gewoon eens te proberen, het is nu iig al gestript tot het minimale :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 18:01
Je kan ook met SIW (Systeminfo for Windows) achterhalen welke hardware er in je PC zit.

Dit helpt je dan bij de juiste drivers zoeken bij het juiste OS.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1