Morgu Dames & Heren,
Ik ben bezig om een pc geheel zelf te bouwen.
Ik wil straks een MS Windows Vista Versie als OS op installeren.
Nu heb ik de volgende vragen hierover:
Kentallen van mijn zelfbouw device:
- Moederboard: Azus PB5 Vista premium
- Processor: Intel Duo-Core processor, Type E6600, 2Ghz, Socket 775
- Videokaart : Asus VGA GeForce EN8600GTS/HTDP 256 MB, PCI-e 16x
- Geheugen: 2gb
- Harddisk : 2x 250 gb
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Welke legale MS Vista licentievorm heb ik nodig als ik:
- een pc zelf helemaal bouw uit verschillende onderdelen die ik zelf inkoop uit diverse bronnen.
- Deze pc voor mezelf ga gebruiken als prive device.
Ik twijfel nog tussen de OEM en Retail versie van Vista, ook vanwege het gigantische prijsverschil.
2. Stel.. Ik wil later mijn zelfgebouwde pc uitbreiden met componenten / upgraden qua processor
- Geeft dit nog problemen onder Vista m.b.t. herinstallatie, registratie
- Wat is jullie ervaring met her-installatie van gewone officiele legale versies?
3. Stel.. ik tweak ietsie te veel en mijn moederboard of processor fikt uit.
Ik vervang het moederboard / processor en wil daarna vrolijk verder gaan met Vista installeren.
Waarom mijn vraag:
Ik heb geruchten gehoord (maar weet niet of ze waar zijn) dat je XP en ook Vista niet kan herinstalleren als er een aantal key-components van je pc gewisseld, vervangen, erbij gestopt izjn
Dank jullie wel voor de genome tijd en antwoorden:
Ronald
Ik ben bezig om een pc geheel zelf te bouwen.
Ik wil straks een MS Windows Vista Versie als OS op installeren.
Nu heb ik de volgende vragen hierover:
Kentallen van mijn zelfbouw device:
- Moederboard: Azus PB5 Vista premium
- Processor: Intel Duo-Core processor, Type E6600, 2Ghz, Socket 775
- Videokaart : Asus VGA GeForce EN8600GTS/HTDP 256 MB, PCI-e 16x
- Geheugen: 2gb
- Harddisk : 2x 250 gb
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Welke legale MS Vista licentievorm heb ik nodig als ik:
- een pc zelf helemaal bouw uit verschillende onderdelen die ik zelf inkoop uit diverse bronnen.
- Deze pc voor mezelf ga gebruiken als prive device.
Ik twijfel nog tussen de OEM en Retail versie van Vista, ook vanwege het gigantische prijsverschil.
2. Stel.. Ik wil later mijn zelfgebouwde pc uitbreiden met componenten / upgraden qua processor
- Geeft dit nog problemen onder Vista m.b.t. herinstallatie, registratie
- Wat is jullie ervaring met her-installatie van gewone officiele legale versies?
3. Stel.. ik tweak ietsie te veel en mijn moederboard of processor fikt uit.
Ik vervang het moederboard / processor en wil daarna vrolijk verder gaan met Vista installeren.
Waarom mijn vraag:
Ik heb geruchten gehoord (maar weet niet of ze waar zijn) dat je XP en ook Vista niet kan herinstalleren als er een aantal key-components van je pc gewisseld, vervangen, erbij gestopt izjn
Dank jullie wel voor de genome tijd en antwoorden:
Ronald