Brander wel in bios, maar niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik heb een simpel oud brandertje en die heeft het altijd goed gedaan op verschillende borden. Hij staat op de Secundairy IDE port en hij is Slave en mijn DVD is master. Sinds kort heb ik een Cusl2-C en in het begin deed mijn brander het goed, maar sinds een week of twee niet meer :(. Als mijn pc boot zie ik mijn HD, DVD en mijn brander :), maar windows ziet alleen mijn HD en mijn DVD :(. Hoe kan het nou dat mijn brander wel in mijn bios herkent wordt en niet in Windows?

Flickr

• rkrythe
Heeft niemad tips voor bepaalde bios instellingen ofzo?

Flickr

Verwijderd

Ooit ook ns gehad, bij mij was m'n secundaire ide poort niet geinstalleerd:? onder windows. Dus je moet effe je systeeminstellingen checken.

• rkrythe
Staat erin, maar dan zou mijn DVD het toch ook niet moeten doen?

Flickr

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

verkeerde Slave/Master instellingen ???

[edit] D'uhhh, sorry, ik zit niet op te letten...

Just checking, je gebruikt toch geen Win 2k he ?? (CD branders en Win 2000 schijnen niet zo goed samen te gaan.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• rkrythe
nee, Win Me en de slave/master dingen staan goed. Bij het opstarten geeft hij ook alles goed aan.....

Flickr

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22
goede up to date virus scanner, ik had ooit een virus die dit deed. Ik zag toen dat de brander door bios werd gevonden, met DOS driver kwam ik er ook bij maar via Windows werkte het niet. Virusscanner eroverheen en hij deed het weer!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Netwerkje draaien ? Is ook een mogelijkheid dat een drive-letter ook aan een netwerkstation is toegewezen (krijg je vreemde dingen van ;))

One of the animals has left its cage today.

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14

wdv

Ik heb ineens eenzelfde probleem. Het gaat om een ouder P4 systeempje met een LiteOn LTR16102B CDR'etje. In het bios wordt ie wel gedetecteerd en in windows niet. Op dezelfde connector zit een CD-Rom die wel onder windows werkt.

CDRW staat als master en CD als slave. Omwisselen master/slave mocht niet baten. Alleen de CDRW als master werkt ook niet.

Iemand suggesties? Of is ie gewoon kaduuk? :(

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 12:09

mace

Sapere Aude

Staat hij ook niet bij apparaatbeheer? zo ja, verwijderen en rebooten. dat fixt de boel meestal, wat ook nog eens wil helpen is om je ide kanaal weg te gooien waar het ding aan hangt en te rebooten.

/edit: in windows dan he voor de duidelijkheid

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 21-01-2004 23:12 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows"

Neem dit maar eerst door :)

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14

wdv

de LiteOn LTR16102B bleek defect. Nu maar een Aopen fikkertje erin gezet.

• Thomix
  • Laatst online: 13-03 15:19

Thomix

cAFFEÏNE!

Als je onder windows nieuwe hardware gaat detecteren (bij config scherm) vind ie um dan wel? Dat heb ik nl ook gehad, brander wel in bios en pas na speciaal zoeken ook in Windows. Windows zei bij mij niet dat de brander gevonden was (ook een lite-on 16x brander btw) maar hij stond er dan wel plotseling bij, in verkenner.
Een beetje prutsen met de kabels (en master-slave jumpers) was bij mij de oplossing.
Pagina: 1