Ik zal de huidige situatie kort schetsen:
5 vestigingen verspreid over het land. In totaal +/- 300 eindusers
1 Printserver in het datacentrum Win2003 R2
30 printers verspreid over de 5 vestigingen.
5 TS servers in het datacentrum Win2003 R2
Citrix Presentation Server 4.5
RES Powerfuse 7.03d SR2
Problemen:
Veel printopdrachten worden "opgeblazen" en zo over het netwerk verstuurd. Hierdoor ontstaan er hoge pieken op het netwerkbandbreedte, waardoor veel gebruikers last hebben van happeringen in hun sessies. Printopdrachten blijven ook lang in de wachtrij staan.
Probleem oplossing wat we op het oog hebben:
ThinPrint. Dit is voor ons een heel nieuw pakket. We zijn momenteel bezig met het verzamelen van informatie. En mijn vragen zijn:
- Kan dit de netwerkbelasting verlagen?
- Kunnen we dit realiseren om niet op alle locaties een lokale printserver te plaatsen?
- Zijn er mensen die het product al in hun organisatie geimplementeerd hebben? Wat zijn uiteindelijk de voordelen geweest? Wat wijst praktijk uiteindelijk uit?
Leveranciers beloven altijd mooie featuers
5 vestigingen verspreid over het land. In totaal +/- 300 eindusers
1 Printserver in het datacentrum Win2003 R2
30 printers verspreid over de 5 vestigingen.
5 TS servers in het datacentrum Win2003 R2
Citrix Presentation Server 4.5
RES Powerfuse 7.03d SR2
Problemen:
Veel printopdrachten worden "opgeblazen" en zo over het netwerk verstuurd. Hierdoor ontstaan er hoge pieken op het netwerkbandbreedte, waardoor veel gebruikers last hebben van happeringen in hun sessies. Printopdrachten blijven ook lang in de wachtrij staan.
Probleem oplossing wat we op het oog hebben:
ThinPrint. Dit is voor ons een heel nieuw pakket. We zijn momenteel bezig met het verzamelen van informatie. En mijn vragen zijn:
- Kan dit de netwerkbelasting verlagen?
- Kunnen we dit realiseren om niet op alle locaties een lokale printserver te plaatsen?
- Zijn er mensen die het product al in hun organisatie geimplementeerd hebben? Wat zijn uiteindelijk de voordelen geweest? Wat wijst praktijk uiteindelijk uit?
Leveranciers beloven altijd mooie featuers
Signature