Directadmin / poort 2222

Pagina: 1
Acties:

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 13:21
Ik hoor en maak zelf ook vaak mee dat poort 2222 onbereikbaar is voor DirectAdmin. De site zelf is goed bereikbaar, maar DirectAdmin niet. Ook nu heb ik weer een website waarbij ik niet op DirectAdmin kan inloggen. Andere 2222's doen het wel, en op andere computers (met een ander IP) werkt het wel, nu bijv. werkt het ook op m'n telefoon.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Verwijderd

Dat kan zijn doordat de client niet wil verbinden door bijvoorbeeld configuratieinstellingen, of doordat het netwerk waarin de client zit de verbindingen naar bepaalde poorten niet toelaat, of doordat de server verbindingen vanaf bepaalde adressen niet toelaat.

• lennartkocken
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:02:
Dat kan zijn doordat de client niet wil verbinden door bijvoorbeeld configuratieinstellingen
Nee, andere 2222's werken wel, dus 't kan geen configuratieinstelling zijn
, of doordat het netwerk waarin de client zit de verbindingen naar bepaalde poorten niet toelaat,
Zie hierboven
of doordat de server verbindingen vanaf bepaalde adressen niet toelaat.
IPBan? Waarom zouden ze?

Verwijderd

lennartkocken schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:06:

Nee, andere 2222's werken wel, dus 't kan geen configuratieinstelling zijn
Misschien blokkeert je client wel verbindingen naar bepaalde adressen over TCP poort 2222?
Zie hierboven
Misschien blokkeert het netwerk wel verbindingen naar bepaalde adressen over TCP poort 2222?
IPBan? Waarom zouden ze?
Weet ik veel? Maar ik zou eerst maar eens gaan uitzoeken of het zo is. Het is niet moeilijk om wat tests uit te voeren met bijvoorbeeld telnet, een portscanner, traceroute, desnoods met Wireshark als er wel een verbinding gemaakt kan worden.

Maar aangezien je zelf meteen al bepaalde dingen uitsluit zonder daar een goede reden voor te hebben, denk ik dat je het jezelf vrij moeilijk maakt om erachter te komen waar het misgaat.

• lennartkocken
Ik had blijkbaar al een paar keer ingelogd met de verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord... Bedankt voor de tip! ;)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
Hier heb ik ook last van maar heb een oplossing ervoor, namelijk:

Als ik naar bijvoorbeeld domein.nl:2222 ga werkt het ook niet.
Wanneer ik echter naar http://domein.nl:2222 ga werkt het wel naar behoren.

Misschien is dit bij jou ook het geval? Dit probleem heb ik op meerdere computers, op meerdere verbindingen.
Pagina: 1