Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2K] Hoe policy ontwijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
k werk bij een bedrijf waar ze policies aan de "normale" gebruikers gekoppeld hebben. Nu ben ik wel Lokal Admin maar krijg nog steeds de policies van mijn AD account.

Dus b.v. werkt he run command niet (lekker handig als je aan het scripten bent). Dat ik niet met een AD admin account ga scripten lijkt me logisch aangezien er een klein foutje in een script kan zitten waardoor de hele AD over zijn nek kan gaan of een server onderuit kan halen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet de policy krijg? Kan ik als Admin er op een manier voor zorgen dat ik zodra ik als user aanlog niet de policy krijg?

Kan uiteraard als lokal admin inloggen en dan een user koppeling met de server maken, maar dat is weer meer werk :P

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je in een bedrijf zit met een AD, en je krijgt een policy over je laptop heen, dan zal dat vast de bedoeling zijn denk je niet? GoT is niet bedoeld voor het omzeilen hiervan.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 20:08

Dutch_Celt

Jollygood

Incident inschieten bij de lokale helpdesk, dat je, ondanks local admin zijnde, nog steeds last hebt van die policy.

Al geef ik het weinig kans.

Edit:
bovenstaande is uiteraard poging tot sarcasme :9 , (werk zelf op de servicedesk en we kunnen er soms best om lachen om dit soort dingen :D )

Edit:
Overigens suggereert de naam het al 'local' admin, zodra je op het netwerk inlogt zul je daar nog steeds een 'gewone' gebruiker zijn

[ Voor 52% gewijzigd door Dutch_Celt op 27-06-2008 10:30 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dutch_Celt schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:21:
... dat je, ondanks local admin zijnde, nog steeds last hebt van die policy.
Dat heeft niet zoveel met elkaar te maken.
Edit:
Overigens suggereert de naam het al 'local' admin, zodra je op het netwerk inlogt zul je daar nog steeds een 'gewone' gebruikjer zijn
Zoals je later ook edit :)

[ Voor 29% gewijzigd door DeeJee op 27-06-2008 10:24 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of je vraagt het gewoon aan de systeembeheerder... :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:w omzeilen van policies op je werk gaan we je niet bij helpen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.