Ik ben al effe bezig met het zoeken naar de beste oplossing voor een PC in de auto.
Laptop met grote energie honger
Een week of twee geleden had ik een complete setup klaar, bestaande uit een Acer laptop (AMD 2600+), 9" touchscreen TFT, FM modulator (geen FM zender) en nog wat onderdelen.
Deze setup gebruikte echter zoveel vermogen (ca. 100 Watt peak) dat ik moeite had met het bedraden van de setup (rookontwikkeling - iets wat je niet wenst in een auto
).
Dus ben ik op zoek naar een echte zuinige oplossing waar Windows Media Center 2005 op draait, het OS dat ik graag in mn auto terug zie.
Asus EEE of Intel 945G
Nu heb ik een paar ideeën:
1. Intel Atom bordje (945G, dus met i950 onboard graphics)
2. Asus EEE
Nu is mijn vraag of Windows Media Center Edition met alle functies op i950 graphics draait; lang niet alle grafische chips worden door MCE2005 ondersteund.
Wat de grafische oplossing van de EEE betreft: heeft iemand ervaring met MCE2005 op de EEE???
Tevens hoop ik dat dit topic een hulp voor anderen is.
Waar ik niet naar op zoek ben:
a. Tips in de richting van: 'Waarom geen Media Portal' of whatsoever...
b. Vragen / info over de kosten; het gaat me vooral om de mogelijkheden.
c. Andere ideeën zoals een in-dash car PC ofzo
Laptop met grote energie honger
Een week of twee geleden had ik een complete setup klaar, bestaande uit een Acer laptop (AMD 2600+), 9" touchscreen TFT, FM modulator (geen FM zender) en nog wat onderdelen.
Deze setup gebruikte echter zoveel vermogen (ca. 100 Watt peak) dat ik moeite had met het bedraden van de setup (rookontwikkeling - iets wat je niet wenst in een auto
Dus ben ik op zoek naar een echte zuinige oplossing waar Windows Media Center 2005 op draait, het OS dat ik graag in mn auto terug zie.
Asus EEE of Intel 945G
Nu heb ik een paar ideeën:
1. Intel Atom bordje (945G, dus met i950 onboard graphics)
2. Asus EEE
Nu is mijn vraag of Windows Media Center Edition met alle functies op i950 graphics draait; lang niet alle grafische chips worden door MCE2005 ondersteund.
Wat de grafische oplossing van de EEE betreft: heeft iemand ervaring met MCE2005 op de EEE???
Tevens hoop ik dat dit topic een hulp voor anderen is.
Waar ik niet naar op zoek ben:
a. Tips in de richting van: 'Waarom geen Media Portal' of whatsoever...
b. Vragen / info over de kosten; het gaat me vooral om de mogelijkheden.
c. Andere ideeën zoals een in-dash car PC ofzo
[ Voor 26% gewijzigd door ByteDelight op 27-06-2008 08:58 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com