Fps Probleem in Counter Strike: Source

Pagina: 1
Acties:

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met mijn FPS in CSS. Hij zit constant op 100 fps (omdat ik hem daarop heb gelimit) en ik draai alles op High met 4x aa zonder HDR en zonder Vsync. Het probleem is dat als ik gewoon aan het lopen ben, dan lijkt het alsof mijn PC heel even blijft hangen. Mijn fps dropt dan ook een beetje (weet niet tot hoeveel omdat het maar HEEEEL even is) Nu gebeurt dit om de 5-6 seconden en ik weet niet waarom.

Nu is de vraag of iemand weet of er een command bestaat om je fps (zonder frame limit) vrij stabiel te houden. bv. Als je gewoon stil staat op een volledig lege server dat de fps op bv 250 blijft (daar rond). Want bij mij zit mijn fps te springen tussen 230-280 wat ik niet echt normaal vindt.

Graag wat hulp :D Ik speel namelijk CSS op redelijk hoog niveau en dat probleempje is vrij irritant.

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

• Vortex_be
Iemand plz?

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

1. topic kicken binnen 24h is not done
2. heb je processen op je PC draaien die dingen doen die je op dat moment niet nodig hebt? Virus scanner of zo?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
beany schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:29:
1. topic kicken binnen 24h is not done
2. heb je processen op je PC draaien die dingen doen die je op dat moment niet nodig hebt? Virus scanner of zo?
Zou je punt 1 en 2 om kunnen draaien? Zo'n ramp is het toch niet, of word jij er slechter van?
Altijd dat bazige gedoe hier op GoT..ben toch eens gewoon menselijk.

On-topic:

Voor zo ver ik weet bestaat wat jij wilt (nog) niet, sorry.

• Vortex_be
dat is minder... ik dacht dat cl_forcepreload normaal de map zou voorladen maar dat doet hij dan toch niet goed genoeg... Ik merk wel dat dit beter is op vista maar ik gebruik vista niet echt graag voor te gamen. (heb dual boot)

@ Beany:

1. Waar heb je het over?
2. alleen explorer.exe en hl2.exe staan aan de rest zijn systeem processen. Ik heb al geprobeerd om sommige processen te beeindigen maar dat liep uit in een windows crash. (Wist ik wel dat het ging gebeuren) Sommige systeem processen kon ik wel uitzetten maar dat hielp ook niks.

Toch bedankt voor jullie hulp.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vortex_be schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:47:
dat is minder... ik dacht dat cl_forcepreload normaal de map zou voorladen maar dat doet hij dan toch niet goed genoeg... Ik merk wel dat dit beter is op vista maar ik gebruik vista niet echt graag voor te gamen. (heb dual boot)

@ Beany:

1. Waar heb je het over?
2. alleen explorer.exe en hl2.exe staan aan de rest zijn systeem processen. Ik heb al geprobeerd om sommige processen te beeindigen maar dat liep uit in een windows crash. (Wist ik wel dat het ging gebeuren) Sommige systeem processen kon ik wel uitzetten maar dat hielp ook niks.

Toch bedankt voor jullie hulp.
Over kicken: dat is in een topic het herhaalde plaatsen van een bericht binnen 24 uur.

fps_max al eens uitgeprobeerd? of fps_100?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:50
Waarom vindt j een fps van 230-280 niet normaal dan? Schokt ie dan niet, als je de limiter uit zet?

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Ik zou eerst eens kijken of het aan je settings ligt, gooi alles eens op low, HDR uit etc. en kijk of het probleem zich dan nog voor doet.

Het probleem is weg: Het ligt aan je settings, ga setting voor setting alles weer lekker op high gooien, en test tussendoor zodat je op den duur weet aan welke setting het ligt. (Ik zou het richting shadows of HDR gaan zoeken).

Als het probleem met alles op Low nog bestaat: Ik zou het dan in drivers gaan zoeken, controleer eens of je de nieuwste drivers hebt voor je hardware, en update als dat mogelijk is. Als je alles al het nieuwste hebt zou je nog kunnen proberen om een wat oudere driver voor je videokaart te pakken. (Ik gebruik bijv. nog steeds een Catalyst van 3 jaar oud omdat die voor mijn 9800 XT het beste werkt).

Als dit niet werkt: Er bestaat een kans dat je een rare setting in je config hebt staan die averechts werkt, probeer eens om je hele config/autoexec weg te gooien en daarna te spelen. CSS maakt dan vanzelf een nieuwe default config voor je aan. Als dat werkt en je wilt een betere config gaan gebruiken zou ik er eens één van een pro speler pakken, bijv van iemand uit Berlin Allianz, die lui testen zoveel met settings dat ze wel weten wat je wel/niet in je config moet hebben.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

Leolinedance schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:22:
Zou je punt 1 en 2 om kunnen draaien? Zo'n ramp is het toch niet, of word jij er slechter van?
Altijd dat bazige gedoe hier op GoT..ben toch eens gewoon menselijk.
Ik word er niet slechter van, maar als iedereen zijn topics gaat kicken wordt het een bende. Er is niks mis mee om iemand daar op te wijzen. Maar goed, je hebt gelijk... het iemand wijzen op bepaalde spelregels is vandaag de dag not done in onze maatschappij

@TS: heb je in de bios en in je windows instellingen gekeken naar eventuele energie besparende instellingen? Als die er zijn: uitzetten?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
60 fps is al voldoende, waarom wil je pers e 280fps hebben je ziet het toch niet,
ik heb mijn framelimit op 60 gezet Fps_max 60 ofzo. net_graph 2 aan?
Pagina: 1