Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Printeraanschaf Inktjet/Laser advies

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vooraf even zeggen dat dit niet bedoelt is als "wat moet ik kopen topic". Ik ben opzoek naar advies over het aanschaffen van een printer in mijn situatie en met mijn budget.

Situatie, ik ben opzoek naar een printer welke goed zwart-wit en kleur kan printen.
Nu wil ik veel gaan printen hiermee, vooral kleur. Nu heb ik een aantal topics doorgelezen en wat via Google lopen zoeken. Wat ik vooral tegenkwam is dat het printen in kleur erg duur is op een Inkjetprinter omdat je vaak de inkt moet vervangen. Dit is bij een Laserprinter aanzienlijk minder echter zijn deze daarom een stuk duurder in aanschaf en ook de Cartridges zijn ontzettend duur.

Nu vraag ik me dus af wanneer een Laserprinter zich terugverdiend tegenover een Inkjetprinter.
Hoeveel pagina's kan je met beide printers gemiddeld printen in kleur en zwartwit (is natuurlijk per printer verschillend maar zoek dus een grove schatting)

Nu weet ik dat ik bij aanschaf van de printer al ruim 400 - 500 pagina's in kleur moet gaan printen. En daarna ook een aardig aantal per maand. Dit is lijkt mij dus met een Inkjet geen doen.

Verder wil ik de printer aansluiten via USB en moet de printer werken onder XP en Vista (32bit)
De snelheid van het printen is voor mij niet zo belangrijk, zolang het maar geen 1 pagina p/m is.
Ik wil de uitgaven natuurlijk zo laag mogelijk houden, maar wou eigenlijk niet meer dan 200euro uitgeven aan de printer.

Nu heb ik de volgende printers gevonden

Samsung CLP-300 130,-
http://tweakers.net/pricewatch/146405/samsung-clp-300.html

USB aansluiting, 4 Kleurenpagina's per minuut, Windows Vista ondersteuning niet bekend?

Canon I-Sensys LBP5000 145,-
http://tweakers.net/pricewatch/136877/canon-lasershot-lbp5000-(a4-8-8-ppm-usb-20).html

USB aansluiting, 8 Kleurenpagina's per minuut, Vista ondersteuning niet bekend?

Samsung CLP-300N 192,-
http://tweakers.net/pricewatch/146404/samsung-clp-300n.html

USB aansluiting, 4 Kleurenpagina's per minuut, Windows Vista ondersteund, RJ45 aansluiting

Nu heb ik verder ook geen verstand van laserprinters, maar waar moet ik verder op letten, zo zie ik bij sommige printers resoluties van 2400dpi x 600dpi en bij andere slechts 600dpi x 600dpi. Wat houd dit verder in? En zijn er nog meer dingen belangrijk?

Zijn er nog mensen die andere printers weten binnen mijn budget die je mij eventueel zal aanraden?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De resolutieverschillen komen doordat kleurenprints meestal op een veel lagere resolutie worden geprint dan zwart-wit. Kleurenlasers met goede kwaliteit prints zijn helaas nog erg duur, en goedkopere printers hebben vaak hoge verbruikskosten.

Als je niet al te vaak kleurenprintjes wilt maken en wel veel tekst gaat doen, dan kan je beter een goede losse laserprinter kopen en een inktjetje voor de kleurenprintjes tussendoor.

Als je veel kleurenprints wil maken, dan kun je beter nog een tijdje doorsparen want je budget is veel te laag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:34
1 tip in elk geval.

Koop geen Samsung printer.
Komen nog niet zo heel lang kijken op de printer markt, en blijft gewoon achter bij de HP en canon.
Heb al eens wat dingen gehoord over strepen e.d.
Daarnaast maakt de CLP-300(N) ook gebruik van kleinere toners dan de "normale" toners. Zijn wel goedkoper in aanschaf, maar gaan dus ook minder lang mee.

Voordeel van een inkjet printer is dat hij geen opwarmtijd heeft, en al snel 25+ pagina's per minuut print. (Zowel in kleur als in zwart wit).
Bij een laser printer heb je in veel gevallen ook een drum en deze moet na verloop van tijd ook worden vervangen. (tussen de 10.000 en 20.000 afdrukken).
Voordeeltje van de laser is overigens wel dat het niet vlekt. Waar je bij een inkjet wel kans op hebt als het wat vochtig word. (Bij normaal gebruik overigens niet zo snel last van).

Je zou anders eens kunnen kijken naar de 7000 serie van HP.
Kosten cartridges:
  • 88XL Zwart: ± €26,- (2450 afdrukken)
  • 88XL Cyan ± €19,- (1760 afdrukken)
  • 88XL Magenta ± €19,- (1050 afdrukken)
  • 88XL Yellow ± € 19,- (1540 afdrukken)

• Opbrengst voor kleurencombinatie van drie inkten met HP 88XL 1700 standaardpagina's

• 88 Zwart ± €16,- (850 afdrukken)
  • 88 Cyan ± €12,- (860 afdrukken)
  • 88 Magenta ± €12,- (1080 afdrukken)
  • 88 Yellow ± €12,- (800 afdrukken)

• Opbrengst voor kleurencombinatie van drie inkten met HP 88 900 standaardpagina's

• Printkoppen kosten ook zo rond de € 25,- (Ook pas tussen de 10.000 - 20.000 afdrukken vervangen)
De HP L7480
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/B3A9A5BBDC8F33EEC125736A002E55BA_big.jpg

Resolutie zwart/wit: 4800 x 1200
Resolutie kleur: 4800 x 1200
Snelheid zwart/wit: 36 p/m
Snelheid kleur: 35 p/m

Te koop vanaf ongeveer € 158,-

De HP L7580
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/3D49991DACE45A6CC1257297003D7B49_big.jpg

Heeft wat meer opties dan de L7480. Waaronder de ADF, netwerkaansluiting en fax.

Resolutie zwart/wit: 1200 x 1200
Resolutie kleur: 4800 x 1200
Snelheid zwart/wit: 35 p/m
Snelheid kleur: 34 p/m

Te koop vanaf ongeveer € 249,-

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 27-06-2008 01:45 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Onlangs een HP LaserJet 3600N aangeschaft. Niet het laatste model maar de kwaliteit is prima. De gein is dat er 4 volledig gevulde toners inzitten die bij elkaar net zo duur kosten als een printer. De printer heb je dus eigenlijk voor niks. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ze zien er beide wel goed uit, echter zijn dit ook direct all-in-one printers waardoor ik eigenlijk gelijk betaal voor functies die ik niet ga gebruiken. Ik vind de scanner/kopieer/fax functies wel mooi maar het is zonde om er voor te betalen omdat ik ze toch niet ga gebruiken.

Verder vraag ik me af hoe het kleur verbruik is berekend, aangezien er veel plaatjes en soms hele pagina's in kleur geprint moeten worden vraag ik me af in hoeverre de waardes dan kloppen.
Zijn ze berekend op volledig gekleurde pagina's (lijkt me sterk) of op enkel wat tekst en een enkel plaatje op een pagina. Hoe kom ik er dan achter wat het verbruik is bij volledig gekleurde pagina's.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:14:
[...]

Ze zien er beide wel goed uit, echter zijn dit ook direct all-in-one printers waardoor ik eigenlijk gelijk betaal voor functies die ik niet ga gebruiken. Ik vind de scanner/kopieer/fax functies wel mooi maar het is zonde om er voor te betalen omdat ik ze toch niet ga gebruiken.

Verder vraag ik me af hoe het kleur verbruik is berekend, aangezien er veel plaatjes en soms hele pagina's in kleur geprint moeten worden vraag ik me af in hoeverre de waardes dan kloppen.
Zijn ze berekend op volledig gekleurde pagina's (lijkt me sterk) of op enkel wat tekst en een enkel plaatje op een pagina. Hoe kom ik er dan achter wat het verbruik is bij volledig gekleurde pagina's.
Mail Hp even :). of kijk even hier:
http://www.hp.com/go/learnaboutsupplies

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit topic is en blijft een "Welek moet ik kopen?"-topic, en die zijn op GoT niet de bedoeling.

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf duidelijk eisen stelt en dan zelf op zoek gaat naar ervaringen en reviews. Ervaringen zoek je op GoT met de search, niet met een eigen topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.