Hallo,
In de header van mijn site komt een klein formuliertje met de mogelijk tot het aan en afmelden voor de nieuwsbrief. Er is dus een tekstvak, en 2 knoppen aanwezig.
Als je op de ene knop druk, wordt er een mail verstuurd met de boodschap "ingegeven@mailadres.be wil zich aanmelden" en de andere knop dat die zich wil afmelden. Na succesvolle berichtgeving krijg je nog een javascript box ( alert('') ) met de melding dat alles goed gegaan is, of anders dat het misgelopen is.
Als de php code op de pagina zelf staat, werkt het prima.
Maar omdat da tformulier op alle pagina's komt, heb ik de code in een extern bestandje gezet.
Als je je dan aanmeldt, krijg je de box met het bericht dat alles succesvol was, een een lege pagina . Die lege pagina zou dus de originele pagina moet zijn, maar dat krijg ik niet gefixt.
De huidige code van Index.php:
Het forumulier:
De handler:
Ik had dus de handler opgeslagen ( nieuwsbrief.php ) en dan bij mijn formuliertje action="index.php" veranderd in action="nieuwbrief.php" ...
Ik wou dan proberen redirecten met de volgende redirect:
(wel met de nodige \ gewerkt)
! De code zoals hier gegeven, zo staat alles op index.php en werkt alles probleemloos.
Maar dus niet als je het extern maakt...
Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt.
In de header van mijn site komt een klein formuliertje met de mogelijk tot het aan en afmelden voor de nieuwsbrief. Er is dus een tekstvak, en 2 knoppen aanwezig.
Als je op de ene knop druk, wordt er een mail verstuurd met de boodschap "ingegeven@mailadres.be wil zich aanmelden" en de andere knop dat die zich wil afmelden. Na succesvolle berichtgeving krijg je nog een javascript box ( alert('') ) met de melding dat alles goed gegaan is, of anders dat het misgelopen is.
Als de php code op de pagina zelf staat, werkt het prima.
Maar omdat da tformulier op alle pagina's komt, heb ik de code in een extern bestandje gezet.
Als je je dan aanmeldt, krijg je de box met het bericht dat alles succesvol was, een een lege pagina . Die lege pagina zou dus de originele pagina moet zijn, maar dat krijg ik niet gefixt.
De huidige code van Index.php:
Het forumulier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <!--header -->
<div id="header">
<h1 id="logo-text"><a href="Index.php" title="">Aromatheek</a></h1>
<p id="slogan">Speciaalzaak aromatherapie & voetreflexologie.</p>
<div id="nieuwsbrief">
<form id="form" name="form1" method="post" action="Index.php">
<label>Nieuwsbrief? email-adres:
<input name="mail" type="text" id="mail" size="28" />
<input type="submit" name="aan" id="aan" value="Aanmelden" />
<input type="submit" name="af" id="af" value="Afmelden" />
</label>
</form>
</div>
<!--header ends--> |
De handler:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php
if(isset($_POST['mail'])){
$mail = $_POST['mail'];
if(isset($_POST['aan']))$signup = true;
else $signup = false;
if(strpos($mail, "@") === FALSE){
echo "<script language='javascript'>alert('Gelieve uw email adres in te vullen!');</script>";
}else{
$to = 'naameffegewist@aromatheek.be';
$subject = 'Nieuwsbrief site';
$headers = 'From: '.$mail;
if($signup) $message = "'$mail' wilt zich aanmelden voor de nieuwsbrief! :) \n";
else $message = "'$mail' wilt zich afmelden van de nieuwsbrief... :( \n";
$message .= "Datum : ".date(DATE_RFC822)."\n";
$message .= "IP : ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."\n";
$m_info = "SENT";
$mail_ok = TRUE;
if(!mail($to, $subject, $message, $headers)){
$m_info = "NOT SENT!!";
$mail_ok = FALSE;
}
$fp = @fopen("./archief_secret.txt","a");
if($fp != FALSE){
@fwrite($fp,$message."EMAIL : $m_info\n\n\n");
fclose($fp);
}else{print("deze tekst komt op die witte pagina te staan, die de originele pagina zou moeten zijn.\n<br />");}
if($mail_ok){
echo "<script language='javascript'>alert('U bent succesvol aan- of afgemeld!');</script>";
}else{
echo "<script language='javascript'>alert('Er is iets misgelopen. Probeer het nog eens, aub.');</script>";
}
}
}
?> |
Ik had dus de handler opgeslagen ( nieuwsbrief.php ) en dan bij mijn formuliertje action="index.php" veranderd in action="nieuwbrief.php" ...
Ik wou dan proberen redirecten met de volgende redirect:
code:
1
2
3
4
5
| <script type="text/javascript"> <!-- window.location = "http://www.waarjemaarheenwil.be/" //--> </script> |
(wel met de nodige \ gewerkt)
! De code zoals hier gegeven, zo staat alles op index.php en werkt alles probleemloos.
Maar dus niet als je het extern maakt...
Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt.