• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Topicstarter
Beste

Wij werken met windows 2003 en ergens heeft ooit iemand ingesteld in een bepaalde group policy, dat de users geen vensters mogen afsluiten. Concreet: de user opent verkenner en kan dit niet meer sluiten.

Ik heb me al suf gezocht, maar vind het niet. Even dacht ik van wel maar dat was het uiteindelijk toch niet.

Iemand die me kan vertellen waar ik instel dat een gebruiker bvb windows verkenner niet meer kan sluiten? Deze krijgt een kader met "no permission ...."

Ik ben zeker dat het geen lokal policy is of iets dergelijks en ook dat het in de group policy zit van die bepaalde OU, want als ik de user versleep in een andere OU, kan die wel vensters sluiten.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je kunt toch gewoon de settings van die GPO bekijken in de Group Policy Management Console? Krijg je mooi een rapportje te zien van de actieve instellingen in die GPO.
(moet je wel de Group Policy Management Console geinstalleerd hebben, ipv standaard AD GP)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Ik dacht dat al es (vruchteloos) gedaan te hebben, maar zal het rapport nog es bekijken. (morgen op mn bureau :P )
Alvast bedankt

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij het rappport zie je enkel de gewijzigde instellingen, dus moet je het zo zien staan :)

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Open rsop.msc eens. Daar kun je de actuele policy instellingen terugvinden.

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Ik heb het gevonden
Zat in de settings van Internet Explorer

Thanks

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Internet Explorer zit een instelling zodat je geen Windows Verkenner vensters kan sluiten? Welke is dat dan precies, ben wel benieuwd?

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
de setting van internet explorer IN de group policy

niet verkeerd begrijpen :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Maar dan nog, welke setting in GP is dat?

No production networks were harmed during this posting

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
SideShow schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:01:
de setting van internet explorer IN de group policy

niet verkeerd begrijpen :)
Misschien is het leuk als je ter archivering, naslagwerk de oplossing even uitschrijft hier? Dan kunnen andere mensen hier weer op terugvallen als ze tegen hetzelfde probleem aan lopen :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1